در شهر

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۰۱:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۸۲۰۲

مخالفت پلیس با برگزاری نمایشگاه‌ در پایتخت

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهور با برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل‌هایی مانند محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی، مصلی امام خمینی(ره) و دیگر نقاط شهر تهران مخالف است. به گزارش ایرنا، سردار حمیدی افزود: پلیس راهور با برپایی نمایشگاه‌های تخصصی مانند کتاب که بار فرهنگی بسیار دارد، مشکلی ندارد و از آن به‌شدت استقبال می‌کند به شرط آنکه این نمایشگاه‌ها در محلی دور از ترافیک برگزار و برای شهروندان و رانندگان مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا ایجاد نکنند. خواسته شهروندان از ما این است که پلیس راهور برای مساله ترافیک و آلودگی هوا در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها چاره‌اندیشی کند ضمن اینکه این نمایشگاه‌ها با توجه به حجم مخاطب و بازدیدکننده می‌تواند بر روند ترافیک تاثیر بگذارد. سردار حمیدی خاطرنشان کرد: پلیس راهور تهران، سال گذشته هم در این باره موضع خود را اعلام کرد و بی‌تردید مواضع پلیس در هر مورد و موضوعی تحقیق شده و براساس منافع و آرامش مردم است.

تابلوی شرح حال زندگی شهید مطهری به سرقت رفت

شهرداری منطقه ۱۲ با تاکید بر اینکه یادمان محل ترور شهید مطهری در محل خود برقرار است، اعلام کرد: تابلوی شرح حال زندگی این شهید به‌سرقت رفته است. ‌

به گزارش مهر، شهرداری منطقه ۱۲ در پاسخ به حواشی ایجادشده در مورد جدا کردن یادمان محل ترور شهید مطهری توسط شهرداری این منطقه، اعلام کرد: این یادمان همچنان در محل نصب خود یعنی کوی پارک امین‌الدوله، نبش کوچه هفدهم واقع در ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۲ برقرار است. آنچه هم‌اکنون در محل نصب خود موجود نیست، تابلوی شرح حال زندگی شهید مطهری به شمار می‌رود که این تابلو در چهارراه آبسردار، نبش کوی پارک امین‌الدوله نصب شده بود و متأسفانه به سرقت رفته است. به گزارش «تعادل» طی ماه‌های گذشته به برخی از تاسیسات شهری در مناطق مختلف تهران از جمله یکی از پل‌های واقع بر روی بزرگراه شهید خرازی، برخی از تاسیسات پل طبقاتی صدر، دیوارهای صوتی در بزرگراه حکیم و ...مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است.

ممنوعیت تردد تاکسی‌های کاربراتوری در تهران

معاون بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با توجه به ممنوعیت تردد و فعالیت تاکسی‌های کاربراتوری از مالکان این خودروها خواست در کمترین زمان برای نوسازی تاکسی خود اقدام کنند. بــه گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید علی محتشمی پور، با بیان این مطلب گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های پیشین و بر اساس الزامات جدید، تردد هر نوع خودرو و به‌طور مشخص تاکسی کاربراتوری در کلان‌شهر‌ها و به تبع آن شهر تهران، ممنوع است. وی افزود: متعاقب این ممنوعیت، پلیس راهور موظف به هدایت این خودروها به پارکینگ است، ضمن اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز طبق قوانین مجاز به تمدید پروانه بهره‌برداری مالکان این دسته از تاکسی‌ها نیست. معاون بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه از صاحبان هزار و پانصد تاکسی کاربراتوری فعال در شهر تهران خواست به ویژه پس از فراهم آمدن مجدد امکان نوسازی از طریق روش نقدی، هر چه سریعتر نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام کنند. محتشمی پور تصریح کرد: عدم توجه به نوسازی از سوی مالکان تاکسی‌های کاربراتوری، ممانعت از تردد آنها در سطح شهر و حذف سهمیه سوخت تاکسی را به دنبال خواهد داشت که این امر می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات معیشتی برای این افراد ایجاد خلل در سیستم حمل و نقل عمومی را نیز موجب شود. بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰ هزار تاکسی در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در حالی فعال است که نیمی از این ناوگان فرسوده است. همچنین تاکسیرانی شهر تهران یکی از بزرگ‌ترین ناوگان های حمل و نقل عمومی در جهان است.

واکنش به برداشت بی‌رویه از کوه‌های «بی‌بی شهربانو»

به دنبال انتقاد رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران از میزان بهره‌برداری کارخانه سیمان تهران از کوه «بی بی‌شهربانو» در شهرستان ری، رییس اداره محیط زیست این شهرستان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف این مرکز به دست ما نرسیده و برداشت از این کوه طبق مجوز دریافتی است. به گزارش ایسنا، ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ احمد صادقی، رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برداشت بی‌رویه کارخانه سیمان از کوه‌های بی‌بی شهر بانو گفته بود: برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی این کوه‌ها موجب بروز حوادث و بحران‌های احتمالی آینده خواهد شد و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل محیط زیست شهرداری تهران می‌بایست در این زمینه گزارشی تهیه کنند.در حالی این اظهارات مطرح شده است که علیرضا فاضلی ثانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری می‌گوید: طبق گزارش‌های دریافتی و اطلاعاتی که از سوی اداره صنعت و معدن دریافت شده، برداشت از این کوه در چارچوب ضوابط زیست‌محیطی قید شده در مجوز فعالیت این معدن بوده است.  وی با اشاره به وظیفه اداره صنعت و معدن برای ثبت و پایش فعالیت‌های کارخانه سیمان و برداشت آن از کوه بی‌بی شهربانو اظهار می‌کند: استحصال و بهره‌برداری از معادن از منابع روندی دارد که یکی از آنها اخذ مجوز محیط زیست است. اداره صنعت و معدن در زمان صدور مجوز میزان برداشت، استحصال و استفاده از منابع را در پروانه ذکر می‌کند و این برداشت به‌طور مداوم چک می‌شود.

 

ارسال نظر