ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۸۰۱۳

رشد ۴۶ درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن

بر اساس گزارش بانک مرکزی نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران طی اسفند ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال ۹۹ بالغ بر ۴۶درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، مطابق آمار بانک مرکزی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری طی اسفندماه سال گذشته حاکی از رشد به‌ترتیب 45.8 و 50.2 درصدی نسبت به اسفندماه سال 99 است. رشد ماهانه شاخص کرایه مسکن اجاری طی اسفندماه امسال در شهر تهران و کل مناطق شهری به‌ترتیب 4صدم درصد و 1.2 درصد بوده است. بر اساس این گزارش، یکی از نگرانی‌های کارشناسان و فعالان بازار مسکن، بخش اجاره مسکن است که به‌واسطه کم‌کاری‌های گذشته طی سال‌های اخیر با رشد بالای قیمت مواجه بوده است، در این بین برخی اقدامات دولت از جمله تعیین سقف افزایش اجاره‌بها نیز نتوانسته است بازار اجاره را کنترل کند. این بخش به‌تأسی از تورم عمومی کشور و همچنین قیمت مسکن همواره روند روبه‌رشدی را طی کرده است. در زمان حاضر حدود 8 میلیون خانوار مستأجر در کشور داریم که تا چند هفته دیگر درگیر جابه‌جایی احتمالی و تمدید قراردادهای خود می‌شوند. بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است برای کنترل بازار اجاره مسکن، در قالب طرح اجاره‌داری حرفه‌ای 300 هزار واحد در کشور ساخته شود.محمودزاده در این باره گفته است: این واحدها در زمین‌های 99ساله ساخته خواهد شد تا به این ترتیب بازار اجاره مسکن قابل کنترل شود. حال باید دید؛ آیا طرح اجاره‌داری حرفه‌ای پس از سال‌ها وعده و وعید عملیاتی می‌شود یا خیر؟ و این‌که؛ آیا این برنامه می‌تواند در زمان مناسب به عنوان سرعت‌گیر افزایش قیمت اجاره مسکن عمل کند؟

آخرین مقررات سفر به ایران اعلام شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران را اعلام کرد.  به گزارش ایلنا، میراکبر رضوی اظهارداشت: براساس مصوبه یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا محدودیت‌های کرونایی مربوطه به همه کشورها حذف و تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ایران با تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن تست‌های پی سی آر منفی، می‌توانند وارد کشور شوند. وی افزود: مسافران ورودی به کشور باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، به انجام آزمایش PCR اقدام کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته و از آخرین نوبت تزریق واکسن آنها ۱۴ روز گذشته باشد. رضوی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد، صدور بلیت برای سفرهای هوایی به سامانه ایران من متصل باشد و کنترل مسافران جهت مدیریت بیماری کرونا از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

پذیرش کارکنان وظیفه (امریه) در وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه وشهرسازی دستورالعمل «جذب و پذیرش کارکنان وظیفه (امریه) » را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد ثبت نام پذیرش کارکنان وظیفه از 20 فروردین آغاز می‌شود.

طبق اطلاعیه این وزارتخانه، در اجرای منویات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) و استفاده از ظرفیت‌های اصل 147 قانون اساس و قانون وظیفه عمومی، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و تخصصی مشمولین تحصیل کرده در جهت نیل به اهداف سازمان‌ها و ادارات تابعه، ارتقای شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی اجتماعی مناطق کمتر توسعه‌یافته، انتقال تجربیات گوهر بار نسل حاضر و گذشته به جوانان با استعداد نسل آتی، جبران کمبود نیروی متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و تخصصی مشمولین تحصیل کرده جهت افزایش ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی سازمان ها/ شرکت‌ها و ادارات کل تابعه استانی جذب کارکنان وظیفه در وزارت راه و شهرسازی با شرایط و ضوابط ذیل صورت می‌پذیرد. با توجه به محدودیت سهمیه و فراوانی متقاضی، انتخاب متقاضیان محترم براساس اولویت‌ها و امتیازات ذکر شده و بعد از طی فرآیند مزبور انجام می‌پذیرد.

 

ارسال نظر