در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۲:۴۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۷۷۲۴

اخطار آتش‌نشانی درباره 129 ساختمان بسیار پرخطر در پایتخت

عبدالرضا داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساختمان‌های بسیار پرخطر در پایتخت، چهارشنبه آخر سال، ایمنی ساختمان پلاسکو، مطالبات آتش‌نشانان و اصلاح قوانین ایمنی ارایه داد. به گزارش فارس، داوری در یک نشست خبری اعلام کرد: ‌120 دستگاه سبک اطفای حریق خریداری آن مدنظر قرار گرفته که در حال حاضر 70 مورد آن به نتیجه رسیده و بهره‌برداری شده است. همچنین دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی در خیابان قیطریه و شوش به زودی خواهیم داشت و تا دو ماه دیگر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به 134 مورد و تا پایان سال آینده به 138 مورد می‌رسد. او ادامه داد: 129 ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد که نیاز به اقدام فوری داشته و ما باید نگاه همگرایی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم رفع خطر این ساختمان‌ها را انجام دهیم به عبارتی سازمان‌های دیگر هم باید پای کار بیایند چرا که به تنهایی این موضوع امکانپذیر نیست. همچنین در حال حاضر قوانین، تأثیرگذاری لازم را ندارد و نیاز به بازنگری قوانین ایمنی داریم. وی گفت: ‌هدف ما پلمب و آسیب به کسب و کارها نیست بلکه رفع مشکل ناایمن بودن ساختمان‌ها است که تاکنون تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده‌ایم. ‌البته به غیر از 129 ساختمان که بسیار پرخطر و نیاز به اقدام فوری دارد به‌طور کلی 9600 ساختمان پرخطر هستند و نیاز به رفع مشکل وضعیت ایمنی دارند.

هشدار زرد درباره باد و باران در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زرد رنگ از نفود سامانه بارشی و در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات، بارش باران و برف و مه وگاهی کولاک برف از ظهر دوشنبه (۲۳ اسفندماه) تا چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) خبر داد. این پدیده جوی روز دوشنبه (۲۳ اسفندماه) در ارتفاعات استان، روز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) در مناطق شمالی و مرکزی استان و روز چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) در مناطق استان تهران پایدار است. بر اثر حاکمیت این شرایط جوی لغزندگی و احتمال آبگرفتگی موقت معابر، محدودیت و اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی، وقوع مه و کولاک برف دور از انتظار نیست بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط هنگام تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز گلایدر را توصیه می‌کند. اداره کل هواشناسی استان تهران در ادامه این هشدار از افزایش سرعت وزش باد و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در بخش‌های جنوبی استان گاهی همراه با خیزش گرد و خاک به‌ویژه در بخش‌های جنوبی استان از بعد از ظهر چهارشنبه (۲۵ اسفندماه) تا پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) در مناطق استان تهران خبر داد. در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک در دستور کار قرار گیرد. از چهارشنبه شب تا پنجشنبه کاهش محسوس دما حدود ۵ تا ۸ درجه سلسیوس در مناطق استان تهران رخ می‌دهد. در این شرایط یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات وجود دارد. اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات،  مدیریت حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و اتخاذ سایر تمهیدات لازم در حوزه کشاورزی را توصیه می‌کند. به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

افزایش هزار تنی زباله تهرانی‌ها  در اسفند

محمد مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش هزار تنی زباله تهرانی‌ها در اسفند خبر داد. عزیزی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: الان تقریبا ۵ هزار و ۲۰۰ تن ورودی روزانه پسماند به آرادکوه است و با تفکیکی که در سطح شهر انجام می‌شود، تخمین ما این است که حدود ۶ هزار تن زباله در روز در تهران تولید می‌شود.پیش بینی افزایش هزار تن زباله در ماه پایانی سال را داریم.  عزیزی درباره زباله‌گردی در شهر تهران و افزایش کودکان زباله گرد در سطح شهر که با گفته‌های مسوولان شهرداری از دوره گذشته مدیریت شهری تا دوره کنونی در مغایرت است، اظهار کرد: ما پیمانکاران در مناطق ابلاغ کردیم که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که زباله گردها تحت پوشش آنها فعالیت کنند.  مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: زباله گردها بعضا به صورت خصوصی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند. شهرداری سیستمی را با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی در نظر گرفته است و هر شب با زباله گردهای غیرمجاز برخورد می‌کنیم. در همین راستا شبی ۴ الی ۵ خودروی غیرمجاز توقیف می‌شوند و پرونده آنها به دادسرا ارجاع می‌شود. او تاکید کرد که در برخورد به فرد کاری نداریم و تا الان حدود ۵۰ خودرو را توقیف کردیم. 

ارسال نظر