در شهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۳:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۵۹۳

تولد دوباره پلاسکو در پایان هفته

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان از افتتاح پلاسکوی جدید در آخر هفته جاری خبر داد. ساختمان پلاسکو در تاریخ 30 دی‌ماه سال 1395 بر اثر یک آتش سوزی چند ساعته در طبقات بالایی آن دچار فروپاشی شد و فرو ریخت. پس از آن حادثه، مسوولان وقت بنیاد وعده ساخت و افتتاح این ساختمان در دو سال را اعلام کردند. اما این وعده تاکنون محقق نشده است. به گزارش مهر، فتاح در ایین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در دو سالی که کرونا شایع شده، ۲۰ تن از همکاران ما در بنیاد مستضعفان درگذشته‌اند، گفت: تغییر رییس‌جمهور برکات زیادی به همراه داشت.وی افزود: ما در بنیاد به تمام اهداف سال جاری خود از نظر تولید، سوددهی، محرومیت زدایی و رسیدگی به کارکنان رسیدیم. همچنین پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی ما طبق زمان‌بندی اجرا شد. برنامه سال آینده نیز تنظیم شده است و سطح خدمات و تولید نسبت به ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد.رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: هیچ پروژه‌ای در بنیاد به خاطر تحریم و محدودیت‌ها متوقف نشد. ما منتظر خارجی‌ها نماندیم هیچ کارخانه‌ای کاهش تولید نداشت.فتاح درباره کاهش منابع بنیاد علوی بیان کرد: امسال نتوانستیم بخشی از منابع بنیاد علوی را تأمین کنیم. چون بخشی از منابع این بنیاد از طریق بورس و عرضه اولیه تأمین می‌شود که به خاطر شرایط بورس نتوانستیم به برنامه‌ریزی اولیه دست یابیم.وی با اشاره به افتتاح تونل ۶.۵ کیلومتری البرز شرقی در قطعه دو آزادراه تهران – شمال ادامه داد: امسال فولاد خواف افتتاح شد و آخر هفته جاری ساختمان پلاسکو به بهره‌برداری می‌رسد. در بخش شرکت‌های دانش بنیان نیز موفقیت‌های خوبی کسب کردیم. رییس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: ما به دولت آقای رییسی کمک می‌کنیم ۲۰ نفر از مدیران اصلی ما به دولت رفته‌اند. در سفرهای استانی کنار دولت هستیم و اجرای برخی از مصوبات بر عهده بنیاد است. با نیروهای مسلح و کمیته امداد و بهزیستی نیز همکاری داشته و امسال به ۵ هزار و ۶۰۰ گروه جهادی کمک کردیم.فتاح از ابراز محبت و رضایت رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت‌های بنیاد مستضعفان خبر داد.

بررسی فنی فرونشست‌های بزرگراه آزادگان

فرونشست‌های بزرگراه آزادگان و محله خزانه در محدوده منطقه 16 ضمن حفر گمانه‌های ژئوتکنیکی بررسی خواهد شد.به گزارش فارس، سید محمد فیاض، سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران که در حاشیه نشست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران با معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 16 سخن می‌گفت، ضمن اعلام خبر فوق افزود: موضوع فرونشست‌ها در محدوده منطقه 16 با کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران مطرح شده و به زودی ضمن حفر گمانه‌های ژئوتکنیکی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران، سرپوشیده‌سازی کانال جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان فداییان اسلام را از دیگر ضرورت‌های عمرانی منطقه 16 دانست و خواستار تسریع اجرای این عملیات توسط شرکت خاکریزآب شد. در این نشست که با هدف بررسی عملکرد منطقه 16 در خصوص هزینه کرد اعتبارات و وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی برگزار شد، گزارشی از اقدامات معاونت فنی و عمرانی منطقه در خصوص پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌های در حال اجرا و نیز مشکلات و موانع اجرایی پیش روی این طرح‌ها ارایه شد.

غرس روزانه ۳۵۰ هزار نهال رایگان در منازل شهروندان تهرانی

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از غرس روزانه ۳۵۰ هزار نهال رایگان در منازل شهروندان تهرانی خبر داد. مختاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بهره‌برداری از یک هزار و 250 هکتار از طرح کمربند سبز تهران در روز درختکاری، اظهار کرد: با حضور رییس‌جمهور این میزان به بهره‌برداری رسید.مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تاکید کرد: تا پایان سال 1400 حدود 5 هزار هکتار از فاز دوم طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران باقی خواهد ماند که براساس رهنمودها و تأکید شهردار تهران مقرر شده که این مساحت باقیمانده طی یک دوره 3 ساله به اتمام برسد.مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین از برنامه‌ریزی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مراسم‌های مختلفی در طول این هفته برگزار خواهد شد و در قالب مراسم‌های مد نظر درختان و نهال‌های متعددی غرس خواهد شد.مختاری با اشاره به توزیع و کاشت نهال رایگان در پایتخت، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق مراکز آموزش گل و گیاه در سطح پایتخت و همچنین برقراری تماس از طریق سامانه 1888 نسبت به درخواست کاشت نهال در منازل خود اقدام کنند.مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: این اقدام کاملا به صورت رایگان توسط پیمانکاران فضای سبز در مناطق مختلف تهران انجام می‌شود.مختاری با اشاره به اینکه روزانه 350 هزار نهال و درخت در منازل شهروندان تهرانی غرس می‌شود، تصریح کرد: 90 درصد از این درختان مثمر بوده همچنین این طرح تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر