شرط حمایت دولت از صنعت کشتیرانی

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۰۲:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۸۷۴۹۸

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید با توسعه سرمایه‌گذاری، زمینه را برای تقویت ناوگان ملی حمل‌و‌نقل دریایی فراهم کرد، گفت: به مدیران صنعت کشتیرانی و بخش دریایی کشور نوید می‌دهم اگر با تداوم روش جهادی کنونی و همت مضاعف حرکت کنند، دولت از این بخش‌ها حمایتی جدی می‌کند. ‌به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در دیدار با مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره در اولویت اول تحریم‌های غیرقانونی دشمنان قرار داشته است، افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا با توسعه سرمایه‌گذاری، زمینه را برای تقویت ناوگان ملی حمل‌و‌نقل دریایی فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه باوجود چنین ظرفیت‌های بی‌بدیلی در سرمایه‌گذاری، در جهت توسعه بخش دریایی کشور کوتاهی صورت گرفته است، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت در تدوین سند تحول دولت سرمایه‌گذاری مستقیم یا هدایت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سمت اقتصاد دریا است. سخنگوی دولت بیان کرد: برای مدیران صنعت کشتیرانی و بخش دریایی کشور به ویژه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این نوید را دارم که اگر با تداوم روش جهادی کنونی و همت مضاعف، حرکت کنند، دولت حمایتی جدی از این بخش‌ها به عمل خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت مناسبی در صنعت کشتیرانی کشور برای توسعه هر چه بیشتر موجود است، گفت: صنعت کشتیرانی به علت پیشرو بودن می‌تواند به پیشران صنایع دیگر نیز بدل شود، بنابراین پیشنهاد دولت این است که دست اندرکاران این صنعت از ظرفیت گروه‌های دانش بنیان کشور بهره بیشتری بگیرند‌ ضمن اینکه دولت نیز تلاش خواهد کرد زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان را هر چه بیشتر به سمت بخش دریا فراهم کند تا شاهد توسعه هر چه بیشتر این بخش با استفاده از توانمندی‌های داخلی باشیم. بهادری جهرمی یکی از اولویت‌های دولت در توسعه تجارت و صادرات را رونق بخشیدن به کریدور‌های حمل‌و نقلی در کشور دانست و افزود: دولت در این راستا برخی حمایت‌ها از جمله تخصیص یارانه را در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در بخش دریا و صنعت کشتیرانی کشور، تصریح کرد: صنعت کشتیرانی کشور ذیل تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی افتخار آفرینی کرده است بنابراین معتقدیم که سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در این حوزه به افتخار و غرورآفرینی بیشتر منجر خواهد شد. 

 

ارسال نظر