ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۰۱:۵۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۴۴۴

پرواز فوق‌العاده «هما»  برای انتقال ایرانیان از رومانی

پس از هماهنگی‌های لازم سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان هواپیمایی کشوری رومانی و اخذ مجوزهای لازم، برای انجام پرواز فوق‌العاده برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.

 به گزارش ایلنا، حسین جهانی مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی‌ و سایر هموطنان مقیم اوکراین، خود را به کشور رومانی رسانده‌اند، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران « هما» به عنوان ناوگان حامل پرچم و در راستای مسوولیت اجتماعی خود، آمادگی خود را برای انجام پرواز فوق‌العاده جهت انتقال این عزیزان اعلام کرد. جهانی در ادامه افزود: پس از هماهنگی‌های لازم سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان هواپیمایی کشوری رومانی و اخذ مجوزهای لازم، برای انجام پرواز فوق‌العاده برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت. وی گفت: این پرواز در روز شنبه ۱۴ اسفندماه سال جاری با شماره پرواز ۵۳۹۲ در ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه امام خمینی(ره) پرواز و در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست به زمین خواهد نشست. این پرواز بعد از سوار کردن مسافران حاضر در فرودگاه بخارست با شماره پرواز ۵۳۹۳ این فرودگاه را در ساعت ۰۱ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) ترک و در ساعت ۰۷ و ۵۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه امام (ره) به زمین خواهد نشست. او گفت: اولین گروه دانشجویان در روز دهم اسفند‌ماه سال جاری با پرواز « هما» از فرودگاه ورشو به میهن انتقال یافتند و همکاران پر تلاش ما آمادگی پروازهای بعدی را نیز دارند.

فرصت ۱۰ روزه به صاحبان خانه‌های خالی 

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای از فرصت ۱۰ روزه کلیه مشمولان مالیاتی که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده‌اند، برای ثبت اطلاعات سکونت در سامانه ملی املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش مهر، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی، کلیه مشمولان مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده‌اند، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به «سامانه ملی املاک و اسکان کشور »، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

گفتنی است پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: «پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مشمولان می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند».

خبر خوش وزیر راه برای مستأجران

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم ۷۰ درصدی مسکن از هزینه خانوارهای شهری گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه اجاره‌نشین‌ها پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، از نظر آمار و نیازمندی‌های مسکن در کشور، فاصله عرضه و تقاضا در کشور بسیار زیاد است‌ و علت افزایش اجاره و قیمت مسکن طبیعتاً مرتبط با عرضه و تقاضا است که در زمان حاضر در ایران حدود 8 میلیون مستأجر وجود دارد و رقم بسیار زیاد است؛ همچنین به‌لحاظ سبد هزینه خانوار در کشور متوسط حدود 48 درصد درآمد یک خانوار به مسکن اختصاص داده می‌شود و این میزان در شهرهای بزرگ به حدود 70 درصد می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه این آمار نشان‌دهنده وجود بحران در حوزه مسکن است، گفت: بحران باید رفع شود تا در آینده شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.

وی اضافه کرد: براساس آماری که طی دو روز اخیر دریافت کردم، بالغ بر 5 میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن (800 هزار نفر مجرد) ثبت‌نام کرده‌اند، این در حالی است که ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و در اولین سال از شروع این طرح هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از آغاز پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از ۳ میلیون واحدی که در دستور کار است، زمین آماده می‌شود. قاسمی، یکی از محدودیت‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی را محدودیت زمین برشمرد و گفت: با روش‌های مختلف بخشی از این زمین‌ها تامین شده است و جمعه ۱۳ اسفندماه برای بخش باقی‌مانده پیگیری‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اغلب استان‌های کشور زیرساخت‌های لازم برای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده است، عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که بخش زیادی از زیرساخت‌ها را برای شروع عملیات اجرایی مهیا کرده است؛ در این زمینه همچنین الحاقاتی به شهر همدان داشتیم و در کرمانشاه نیز در چند روز گذشته کلنگ ۲۰ هزار واحد مسکونی در کل استان و حدود ۱۰ هزار واحد در شهر کرمانشاه زده شد. وی با بیان اینکه تا پایان سال برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از ۲ میلیون واحدی که در دستور کار داریم، زمین را آماده خواهیم کرد، گفت: به صورت مداوم نیز در حال پیگیری همه استان‌ها هستیم تا در زمان تعیین شده سهم خود را شروع کنند.

 

ارسال نظر