در شهر

۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۰۲:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۸۷۰۲۹

بودجه حمل و نقل در حد تعمیر و نگهداشت است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه پیش‌بینی شده حمل و نقل صرفاً در حد تعمیر و نگهداشت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی است، گفت: تقریباً هیچ توسعه‌ای را با این بودجه نمی‌توان انجام داد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص بودجه پیش‌بینی شده برای موضوع حمل و نقل گفت: رقم‌هایی که در خصوص حمل و نقل در بودجه پیش‌بینی شده نسبتاً خوب است؛ اما آنچه که مسلم است این است که با این اعداد و ارقام مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری حتی به نسبت دوره‌های قبلی که دوران طلایی حمل و نقل بود، حل نمی‌شود. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با بودجه پیش‌بینی شده صرفاً می‌توان نگهداشت شبکه‌های معابر شهری را انجام داد و تقریباً هیچ توسعه‌ای را با این بودجه نمی‌توان انجام داد. وی تصریح کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی این بودجه‌ها صرفاً در حد تعمیر و نگهداشت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواهد بود و نمی‌تواند جنبه توسعه‌ای داشته باشد. تشکری هاشمی عنوان کرد: پیش از این پیشنهاد خرید خدمات از سوی شهرداری را داشتیم اما همین موضوع نیز بازگشت سرمایه دارد و باید پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار نیز صورت گیرد. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در هر بخشی که بتوانیم برون‌سپاری کنیم حتماً استقبال خواهیم کرد، گفت: این موضوع نباید منجر به افزایش هزینه‌های شهروندان شود و باید شهرداری تهران بتواند مابه‌التفاوت را به بخش خصوصی پرداخت کند.

پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در ارتباط با پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری در سال ۱۴۰۱ توضیح داد. امانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در لایحه بودجه 1401 میزان بودجه 56 هزار و 800 هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود که در نهایت رقم لایحه بودجه به 50 هزار و 300 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا رقم اشاره شده در سال آینده محقق خواهد شد، گفت: به هر ترتیب بودجه برای هر بخش و سازمانی یک برآورد و پیش‌بینی است و تحقق آن بر می‌گردد به طول سال که امیدواریم این رقم در سال آتی تحقق پیدا کند. در سال آینده نیز اولویت‌هایی برای پایتخت و اجرای پروژه‌ها پیش‌بینی شده است که در بخش‌های عمرانی قرار دارند.امانی درباره اولویت‌های پروژه‌های سال آینده شهر تهران تأکید کرد: تکمیل خطوط 6 و 7 و بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، پروژه یادگار امام و پروژه شهید شوشتری (رینگ شرقی تهران) و همچنین بهره‌برداری از پایانه شرق از جمله مواردی است که در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

فوت ۸۰۰ راننده تاکسی از ابتدای شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: درحال حاضر کمتر از ۴ درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده‌اند که ادامه فعالیت آنها منوط به تزریق واکسن خواهد بود. او همچنین اعلام کرد: متأسفانه طی آغاز شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۸۰۰ راننده تاکسی جان باخته و ۸۰۰ خانواده ضایعه دیده است. سلامت تاکسیرانان اهمیت دارد و مسافران هم باید در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی، واکسن زده باشند. به گزارش ایسنا، مهدی اسماعیل بگی درباره روند اجرای تفاهم نامه صدور ایساکوکارت، توضیح داد: حدود یک ماه و نیم گذشته این تفاهم نامه با شرکت ایساکو امضاء شد که در آغاز فرآیند حدود ۵ هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شدند؛ اما در ابتدای کار در مجموعه ایساکو مشکلی به وجود آمد که باعث توقف اجرای این تفاهم شد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: مجموعه پشتیبانی شرکت ایساکو به مشکل برخورده بود و همین امر باعث شد تا اجرای فرآیند آنطور که باید با سرعت پیش رود، پیش نرود. اسماعیل بگی با اشاره به برگزاری جلسه طی چند روز گذشته به منظور تعیین تکلیف موضوع با شرکت ایساکو، بیان کرد: در نتیجه این مجموعه قول داده تا طی دو هفته آینده فرآیند صدور ایساکوکارت را با سرعت آغاز کند. وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر ۲۱ هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شده‌اند، گفت: در اطلاع هستم که مدیران این شرکت به صورت جدی مشکل را پیگیری کردند و درحال حاضر مشکل به وجود آمده در شرکت ایساکو، برطرف شده است. امیدواریم که پیش از آغاز سال جدید بخشی از نیازهای تاکسیرانان شهر تهران در این رابطه تأمین شده باشد.مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی نیز توضیح داد: سازمان طرحی در دو بخش برای واکسیناسیون اجرا کرد. طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو بود و طرح دوم شامل برخورد با تاکسیرانانی می‌شد که برای واکسن اقدام نکرده بودند.اسماعیل بگی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب کرده‌اند، گفت: تیم‌های نظارتی در پایانه‌های مختلف سطح شهر حضور می‌یابند و براین مساله نظارت می‌کنند؛ البته در این میان برای اینکه امرار معاش و فعالیت تاکسیرانان ضربه نخورد، کارت واکسن از طریق بازرسان در برخی نقاط و دفاتر تاکسیرانی در پایانه‌ها برای رانندگانی که واکسن زده‌اند اما کارت را دریافت نکردند، صادر می‌شود.

 

ارسال نظر