در شهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۰۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۱۸۶۴۹۵

سرقت تجهیزات بزرگراه شهید همدانی تهران

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از سرقت عجیب یک پل در بزرگراه شهید همدانی ابراز تعجب و نگرانی کرد. امانی دیروز در تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: به استناد بند۸ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، نظارت بر حسن اداره، حفظ سرمایه و دارایی نقدی جنسی و اموال منقول و غیر منقول یکی از وظایف جدی شوراهای شهر است. حدود یک ماه پیش سرقت عجیبی در مسیر بزرگراه شهید همدانی و حکیم رخ می‌دهد که تاکنون هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی از ابعاد این سرقت صورت نگرفته است. او اضافه کرد: سرقت ورق‌های فولادی و سنگین وزنی که با برنامه‌ریزی و حساب‌شده اتفاق افتاده، عملا تردد را غیر قابل ممکن کرده است. این سرقت نیاز به خودرو، کارگروهی و ابزار و لوازم یا باز کردن ۱۰۰ها پیچ فولادی بزرگ و کار طولانی مدت داشته است. عدم حفاظت از سازه‌های سنگین شهر به صورت آنلاین از طریق دوربین‌های نظارت ترافیکی، یکی از دلایل وقوع این سرقت‌ها است. امانی ادامه داد: بدتر اینکه مسوولان شهر و انتظامی زمانی از این سرقت مطلع شدند که راننده‌های خودرهای عبوری مطلع شده و آنها را خبردار کرده‌اند و خدا می‌داند اگر دیرتر مطلع می‌شدند چه فاجعه‌ای رخ می‌داد. سرقتی که یک بزرگراه را بیش از یک ماه مسدود و تردد شرق به غرب را متوقف کرده است! این عضو شورا تاکید کرد: این سرقت، سرقت یک خودرو یا یک مغازه و تابلو نیست، هشداری جدی به مسوولان شهری و انتظامی و عریان کردن خلاهای ایمنی و امنیتی شهر است. ضمن تذکر به شهرداری تهران، درخواست می‌کنم که به سرعت سازه‌های شهری به ویژه پل‌هایی که در حاشیه شهر و با ایمنی مردم ارتباط دارند شناسایی کرده، تمهیدات لازم را انجام داده و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنند. سروری نیز در واکنش به این تذکر گفت: گزارشاتی در این خصوص به ما هم داده شده و لازم است که شهرداری در این خصوص با پلیس هماهنگ شود.پیش از این، شهردار منطقه 8 تهران نیز از سرقت نرده‌های فلزی یکی از بلوارهای این منطقه شهری خبر داده بود. به گفته او، در پی این سرقت‌ها، شهرداری منطقه در ابتکاری توانسته نرده‌های بتونی تولید کند تا به این وسیله از سرقت نرده‌های فلزی ممانعت کند.

تذکر درباره ورود آقایان به واگن بانوان

دو عضو شورای شهر تهران ضمن گلایه از موضوع ورود آقایان به واگن بانوان در مترو به مدیریت شهری در این زمینه تذکر دادند. در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران سه عضو شورای شهر تذکراتی در زمینه صیانت از کرامت بانوان در مترو و لزوم حفاظت از سازه‌های شهری ارایه دادند. سوده نجفی با انتقاد از موضوع ورود آقایان به واگن بانوان گفت: متأسفانه هنوز نتوانستیم موضوع ورود آقایان به واگن بانوان را اصلاح کنیم. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: چهارشنبه افتتاح واگن ویژه بانوان را داشتیم اما همین امروز عده‌ای از بانوان با من تماس گرفتند که نمی‌توانیم وارد واگنی شویم که مخصوص بانوان است؛ این در حالی است که در ژاپن واگن ویژه بانوان دارند. وی گفت: من از معاون حمل و نقل و ترافیک مطالبه دارم و نباید برای بار دوم در صحن شورا تذکر دهیم. مهدی اقراریان خلأ عدم کنترل ورود آقایان به واگن بانوان را ناشی از عدم وجود کنترل در این زمینه دانست و گفت: در این زمینه مناسب‌سازی در حال انجام است؛ اما چون خودم برخی روزها با مترو به منزل می‌روم در ایستگاه‌های مترو با این موضوع مواجه شدم. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: زمانی که به پلیس می‌گویم، می‌گویند به ما مربوط نیست و زمانی که به مسوول ایستگاه گفتم، می‌گوید من یک نفر هستم و حرف مرا گوش نمی‌دهند. وی بیان کرد: زمانی که می‌گوئیم این شورا، شورای انقلابی است، توقع ما این است این موضوع بعد از چند ماه حل شود و این یک کار ویژه می‌خواهد. اقراریان تصریح کرد: خواهشم این است اگر قرار است از پرسنل جای دیگر همچون شهربانان و حریم‌بانان استفاده شود، این کار صورت گیرد. وی اظهار کرد: این موضوع برای شورای گذشته دغدغه نبود و شهر چهار سال رها شده؛ حتی در برخی واگن‌ها حائلی که میان واگن بانوان و آقایان بوده، جدا شده است.

۲۰ دستگاه اتوبوس با دستور زاکانی در چرخه گردشگری

شهردار تهران در پی درخواست روز گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دستور راه‌اندازی ۲۰ دستگاه اتوبوس به چرخه گردشگری شهر تهران را صادر کرد. به گزارش مهر، در پی درخواست روز گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری با مدیریت شهرداری، امروز علیرضا زاکانی دستور راه‌اندازی ۲۰ دستگاه اتوبوس به چرخه گردشگری شهر تهران را صادر کرد. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز گذشته در بازدید از غرفه شهرداری تهران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بر لزوم راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری با مدیریت شهرداری تهران تاکید کرده بود. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همزمان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۹ بهمن ماه آغاز و تا ۴ روز ادامه دارد.

 

ارسال نظر