در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۸۵۵۷۱

استخدام بستگان مدیران شهرداری ممنوع شد

اعضای شورای شهر با تصویب طرح تعارض منافع، با به کارگیری بستگان مدیران شهری در بدنه مدیریتی شهرداری مخالفت کردند.طرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد. در ابتدا مهدی اقراریان درباره این طرح گفت: این طرح در صحن به تصویب رسید و قرار بر اعمال برخی اصلاحات بود. بحث عطف به ماسبق شدن موضوع اجرایی نیست اما باقی موارد اصلاح شده است.سپس ناصر امانی گفت: بحث مهم در این طرح از بین بردن احساس تبعیض است و حتی اگر قانون هم انتصاب یکی از اقوام ما را در شهرداری اجازه داده باشد، برای اخلاق باید از این کار پرهیز کنیم و حق را رعایت کنیم.وی افزود: عطف به ماسبق شدن این موضوع عین حق است. ما در سالگرد شهادت فردی هستیم که حاضر نشد برای نزدیکان خود قدمی بردارد. پیشنهاد بنده این است که یک تبصره اضافه کنیم تا شهرداری به اجرای آیین نامه استخدامی مصوب شورا و دستورالعمل مشاغل در مورد همه انتصابات بعد از ۱۵ مرداد ملزم شود.در نهایت کلیات این لایحه با موافقت اعضای شورا رای آورد.اما پیشنهاد امانی مبنی بر اجرای آن از تاریخ 1۵ مرداد رد شد و با تصویب این طرح پس از موافقت فرمانداری، به کار‌گیری بستگان مدیران شهری در بدنه شهری ممنوع خواهد شد.

هشدار به پایتخت از نسیم‌شهر

علی بیت‌اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حفره ایجاد شده در نسیم شهر در فاصله ۲۲ کیلومتری از میدان آزادی تهران بود که هشداری برای پایتخت است.به گزارش مهر، پنجشنبه ۹ دی ماه حفره ۳۰ متر مربعی به عمق ۲ متر در نسیم شهر به علت فرونشست زمین ایجاد کرد. گفته شده که محل فروریزش، قنات قدیمی این شهر بوده است که در نشست روز پنجشنبه به شکل ایجاد حفره در خیابان خودنمایی کرد.گزارش‌ها حاکی از وقوع فرونشست در فاصله ۲۲ کیلومتری میدان آزادی تهران رخ داده که هشداری برای پایتخت محسوب می‌شود.بیت‌اللهی با بیان اینکه عمق فرونشست آنگونه که در فضای مجازی مطرح شد نبوده و بزرگنمایی صورت گرفته است گفت: محدوده فرونشست زمین نسیم شهر بین مسیر دو رودخانه کرج در شرق محل فرونشست و شادچای در غرب آن در فاصله ۵ کیلومتری از هر کدام صورت گرفته است؛ این دو رودخانه در شهر جدید اندیشه به هم پیوسته و به دریاچه نمک قم سرریز می‌شود.وی با بیان اینکه بخشی از فرونشست به حیاط ساختمان مسکونی مجاور محل اصلی ریزش زمین سرایت کرده، ادامه داد: عمق قنوات نسیم شهر ۶ متر است که عامل اصلی ریزش زمین در این شهر استان تهران محسوب می‌شود. اما خاک حفره ایجاد شده به‌طور کامل تا عمق ۶ متری ریزش نداشته و بعد از دو متر ریزش به علت ایجاد تونل، جلوی آن گرفته شده است.

تغییر نظر امارات  درباره ترانزیت کالا از ایران

برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال حذف ایران از کریدور ترانزیتی امارات - ایران - ترکیه و جایگزینی مسیر عراق برای ارسال کالاهای اماراتی به ترکیه است.محمدجواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سوم آذرماه امسال از راه‌اندازی کریدور امارات-ترکیه-اروپا از خاک ایران به مهر خبر داد.وی گفت: حدود یک ماه پیش عبور آزمایشی از امارات به ترکیه داشتیم و کامیونی از امارات با کشتی رو-رو به ایران آمد و از مرز بازرگان به ترکیه رفت؛ این عبور آزمایشی با دو کامیون انجام شد.این مقام مسوول یادآور شد: اماراتی‌ها این عبور آزمایشی از خاک ایران را برای بررسی اینکه آیا ترانزیت از خاک ایران به صرفه هست یا نه، انجام دادند؛ به خصوص که حمل دریایی افزایش ۲ تا ۳ برابری داشته است؛ لذا تجارت دوبی و امارات به ترکیه که قبل از مسیر دریایی انجام می‌شد، این‌بار از مسیر خشکی صورت گیرد.هدایتی تأکید کرد: زمان عبور از خشکی بسیار کمتر از عبور دریایی بود و صرفه اقتصادی آن نیز تأیید شد؛ ضمن اینکه هزینه‌ها و توقف‌های عبور از کانال سوئز را ندارد. در حال حاضر کریدور جنوب به شمال ایران بسیار مورد استقبال کشورها قرار گرفته و باید با توجه به شرایطی که ایجاد شده، به دنبال تسهیل این عبور ترانزیتی و همچنین کاهش فرآیندهای ترانزیت از مسیر ایران باشیم. همچنین باید امنیت موجود در کشورمان و زیرساخت‌های حمل و نقلی آن را به دیگر کشورها بشناسانیم.محمدحسین رضاییان، کارشناس حوزه ترانزیت نیز ۲۰ آبان ماه گفت: این محموله از مبداء امارات وارد بندر شهید رجایی شده و از مرز بازرگان به ترکیه رسید. زمان طی این مسیر که پیش از این از بندر شارجه امارات تا بندر مرسین ترکیه طی می‌شد به واسطه ایران به ۸ روز کاهش یافته است. 

 

ارسال نظر