در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۱:۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۵۵۴۵

قول بودجه‌ای فراکسیون مدیریت شهری مجلس 

لطف‌الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اعضای شورای شهر تهران گفت: در این جلسه اعضای فراکسیون مدیریت شهری قول قطعی برای حل مشکلات تأمین مالی شهرداری‌ها دادند. به گزارش تسنیم، فروزنده اظهار کرد: به تازگی رییس و اعضای شورای شهر تهران با اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتند که مباحث بسیار مهمی درباره منابع مالی شهرداری‌ها در لایحه بودجه 1401 کشور مطرح شد. وی گفت: تبصره‌های پیشنهادی شهرداری تهران درباره کمک‌های دولت به شهرداری‌ها به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته است. فروزنده با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: در این جلسه تمام اعضای فراکسیون مدیریت شهری حضور داشتند و قول قطعی برای حل مشکلات تأمین مالی شهرداری‌ها دادند. معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ارتباط با لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: لایحه بودجه در حال تدوین است و در موعد مقرر و تا پایان دی 1400 با توجه به سیاست‌ها، اسناد بالادستی و سرفصل‌هایی که شورای شهر تعیین کرده به این شورا تقدیم می‌شود.

۷۱ درصد ناوگان حمل و نقل همگانی کشور فرسوده است

عبدالله متولی، مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: ناوگان حمل و نقل همگانی از بیش از ۲۳۳ هزار خودرو شامل تاکسی، ون، اتوبوس، مینی بوس، وانت، کامیون و کامیونت بهره می‌برد که به سبب بی‌توجهی به مقوله نوسازی طی یک دهه گذشته، بیش از ۷۱ درصد این خودروها فرسوده هستند. به گزارش ایرنا، متولی با بیان اینکه مقوله فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور یک معضل جدی است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد، افزود: به رغم اینکه در کلان‌شهرها نیز معضل فرسودگی خودروهای حمل و نقل عمومی و همگانی مشهود است، اما این چالش در شهرهای کم برخوردار زیر صد هزار نفر که از درآمد کمتری برخوردار هستند، فشار مضاعفی را بر رانندگان به سبب استهلاک و هزینه‌های سنگین تعمیرات وارد می‌آورد. وی با بیان اینکه در کلان‌شهرها از منابع مالی رسوبی شهرداری‌ها در بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به رانندگان برای نوسازی بهره گرفته می‌شود، گفت: بدون تردید باید جهت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل همگانی در شهرهای کم بر خوردار به ویژه در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تدبیری اندیشیده و در صورت امکان از منابع مالی رسوبی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور در بانک‌ها نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی کشور استفاده شود. مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، رفع مشکلات معیشتی رانندگان، تلاش در جهت تامین مسائل رفاهی جامعه حمل و نقل همگانی همچون ارایه تسهیلات کم بهره، تامین قطعات، اخذ تخفیف در تهیه لوازم یدکی، روغن، لاستیک و کاهش هزینه‌های تعمیرات را از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی برشمرد و افزود: در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر کاهش آلام اقشار شریف و زحمتکش جامعه، ارتقاء معیشت و رفاه رانندگان طی یک برنامه منسجم و پژوهش محور اقدامات موثری صورت گرفته که امیدواریم با حمایت دولت مردمی در میان مدت، موفق به رفع ریشه‌ای بسیاری از مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل همگانی شویم.

درخواست جمع‌آوری پسماندهای خشک از طریق سامانه ۱۳۷

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از درخواست برای جمع‌آوری پسماندهای خشک از طریق سامانه ۱۳۷ خبر داد. به گزارش تسنیم؛ محمدمهدی عزیزی اظهار کرد: شهروندان از این پس می‌توانند درخواست خود برای جمع‌آوری پسماندهای خشک را به سامانه 137 اطلاع دهند تا خدمتگزاران‌شان در شهرداری تهران با مراجعه به درب منازل در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.  وی گفت: در مجموع، حدود 30 درصد از پسماندهای تولیدی شهروندان تهرانی را پسماند خشک تشکیل می‌دهد که از این میزان متاسفانه تنها 3 تا 4 درصد در مبدا تفکیک می‌شود. عزیزی با بیان اینکه این میزان در مقایسه با حجم زباله‌های تولیدی بسیار ناچیز است، اضافه کرد: شهرداری تهران در گذشته تلاش می‌کرد تا با استفاده از ظرفیت غرفه‌های بازیافت و وانت‌های ملودی، اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک کند، اما این اقدامات به تنهایی کافی نبود. به همین دلیل، با تمهیدات تازه و رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این شد در روزهای آینده این امکان فراهم شود تا شهروندان با تماس با سامانه 137، تقاضای خود برای جمع‌آوری پسماند را ثبت کنند و پس از آن، شهرداری‌های مناطق در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

ارسال نظر