ایرانشهر

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۵:۲۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۵۰۶

دریافت وام مسکن خودمالکی بدون خرید «تسه»

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه تسهیلات خودمالکان با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن و معرفی به بانک پرداخت می‌شود، گفت: دریافت این وام نیازی به خرید اوراق حق‌تقدم ندارد. به گزارش تسنیم، محمودزاده با اشاره به ارایه تسهیلات خودمالکی توضیحاتی اظهار کرد: برای ثبت نام خودمالکان هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه شهرهای کشور و همه روستاها برای این دسته از متقاضیان باز است. هرکسی با هر تعدادی که در پروانه درج شده امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی را دارد. وی تاکید کرد: برای کسانی که به صورت شخصی واحدی را می‌سازند یا برای سازندگان حرفه‌ای این امکان فراهم شده است که با ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تقاضای تسهیلات خودمالکی داشته باشند.وی با اشاره به امکان ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه نهضت ملی مسکن و بانک‌های عامل برای دریافت وام خودمالکی بیان کرد: تمام افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه‌ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت یا اتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.

بانک اطلاعات خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی نرسید

در حالی که پیش از این اعلام شده بود مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی از دی ماه آغاز خواهد شد اما همچنان خبری از تحقق درآمدهای این پایه مالیاتی با وجود اتمام زمان قانونی وزارت راه و شهرسازی برای ارایه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی نیست. به گزارش تسنیم، آذر ماه سال 1399 طرح اصلاح قانون مالیات برخانه‌های خالی به تصویب مجلس رسید. حال و با وجود گذشت بیش از یک سال این قانون همچنان عملکردی نداشته است و شاهد تحقق درآمدی از طریق این پایه مالیاتی نبوده‌ایم.  به عقیده بسیاری از کارشناسان مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی جزو سخت‌ترین پایه‌های مالیاتی است، در نتیجه، اجرای آن تنها با استفاده از یک بانک اطلاعاتی با اطلاعات معتبرممکن خواهد بود. براساس قانون مالیات برخانه‌های خالی وزارت راه و شهر‌سازی موظف شد تا سامانه املاک و اسکان را به عنوان محور اصلی مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی آماده و عملیاتی کند. پس از مدت‌ها اعلام شد که افراد به منظور خود اظهاری املاک تحت تملک خود به سامانه املاک و اسکان مراجعه کنند اما سامانه دچار ایرادات مختلفی بود و حتی امکان ویرایش اطلاعات توسط کاربر در آن وجود نداشت اما پس از مدتی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که سامانه به روزرسانی شده است.  با وجود طی تمامی این مراحل همچنان اطلاعات به شکل گسترده و با استفاده از مسیری که مورد تایید سازمان امور مالیاتی باشد به دست این سازمان نرسیده است. در نتیجه امکان آغاز روند مالیات‌ستانی نیز وجود ندارد. مسوولان سازمان امور مالیاتی تاکید داشتند که در سامانه املاک و اسکان باید زمان خالی ماندن خانه‌ها مشخص باشد تا در صورتی که مدت زمان خالی ماندن خانه‌ها به بیش از مدت زمان تعیین شده در قانون (120 روز) بود، این سازمان نسبت به مطالبه مالیات اقدام نماید.

پیش‌بینی بارش باران و برف در اکثر نقاط کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید در اکثر نقاط کشور در هفته پیش رو بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز جمعه در نوار شرقی و جنوبی کشور فعال و موجب بارش باران در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، جنوب استان‌های بوشهر و فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شرق یزد شده است. براساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور کاهش می‌یابد و فقط در نوار جنوبی کشور فعال خواهد بود و در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، نیمه جنوبی استان‌های بوشهر و فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین برای عصر شنبه در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و در جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. روز یکشنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی کل کشور به جز نوار شمالی را فرا خواهد گرفت، در استان‌های جنوبی و سواحل خلیج فارس رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می‌دهد همچنین مرکز و غرب خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود. در این روز بارش در فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس شدت خواهد داشت و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور بارش برف رخ می‌دهد. روز سه شنبه گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور است و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌های شدت خواهد داشت که به تدریج با خروج این سامانه، موج دیگری از شمال غرب وارد کشور شده و در برخی مناطق شمال غرب و غرب و ارتفاعات واقع در جنوب غرب و در دامنه‌های البرز و مرکز کشور سبب بارش پراکنده باران و برف و وزش باد خواهد شد. روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما در این مناطق پیش بینی می‌شود.

 

ارسال نظر