در شهر

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۰۲:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۵۲۱۰

تذکر نسبت به انتصابات خاص در شهرداری تهران

مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره انتصاب گفت: مدیرانی از درون شهرداری، با دانش کافی، تجربه لازم، دارای روحیه جهادی، شجاع، خلاق، تحول‌گرا، دارای کارنامه درخشان و برنامه روشن جایگزین انتصاب‌هایی که احیانا خلاف مقررات بوده، شوند. عباسی دیروز در جریان سی و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به انتصابات گذشته و پیش روی شهرداری تهران گفت: از شهردار تهران خواهش می‌کنم در انتصاب شهرداران مناطق، مدیران سازمان‌ها، شرکت‌ها و معاونین آنها، چه آنهایی که منصوب شدند و چه آنهایی که در آستانه انتصاب هستند، رعایت قوانین و مقررات شهرداری تهران، قوانین حاکم در اساسنامه‌ها و بخش نامه و ضوابط از پیش مشخص شده منظور شود. او ادامه داد: در آن مواردی که این استانداردها رعایت نشده به سرعت آن را اصلاح کنند. مدیرانی از درون شهرداری، با دانش کافی، تجربه لازم، دارای روحیه جهادی، شجاع، خلاق، تحول گرا، دارای کارنامه درخشان و برنامه روشن جایگزین انتصاب‌هایی که احیانا خلاف مقررات بوده، کنند.

دمای تهران به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، دمای پایتخت امروز اول دی ماه در سردترین زمان به صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، با توجه به تضعیف سامانه بارشی برای امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در اواخر وقت مه رقیق و در بعضی ساعات نیمه ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  از بعدازظهر روز پنجشنبه تا ظهر روز شنبه (۲ تا ۴ دی ماه) با تقویت سامانه بارشی، آسمان نیمه ابری به‌تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد خواهد بود و از اواخر وقت روز جمعه (۳ دی ماه) بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف و برای روز شنبه (۴ دی ماه) نیز در برخی ساعات بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف همراه با کولاک برف و در برخی ساعات مه آلود پیش بینی می‌شود. آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری تا نیمه‌ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت فردا (۲ دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

درخواست فهرست گودهای پرخطر تهران 

سید محمد آقامیری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهرداری خواست که لیست گودهای پرخطر و بسیار پرخطر پایتخت را به شورای شهر بدهد. آقامیری دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت گودهای پرخطر در تهران گفت: شورای شهر پنجم مصوبه‌ای را در خصوص الزام شهرداری در رصد و پایش گودهای پرخطر داشته اما هیچ خبری از گزارش عملکرد در این زمینه نیست. وی با بیان اینکه افزایش قیمت زمین در تهران سبب شده که بسیاری از مالکان و سازندگان برای استفاده هرچه بیشتر از زیرزمین ترغیب شوند، اظهار کرد: از سوی دیگر این استفاده از زیرزمین باعث ایجاد گودهای عمیق و خطرناک می‌شود به گونه‌ای که شاهد ایجاد گودهای ۷۰ متری در شمال تهران هستیم که ریزش این گودها علی‌رغم تحمیل خسارات مالی باعث بروز خسارت جانی هم می‌شود، اما می‌بینیم که کماکان به وضعیت این گودها توجه نمی‌شود و تنها در صورت بروز یک حادثه توجهات برای مدتی جلب شده و بعد به فراموشی سپرده می‌شود. وی با بیان اینکه شورای شهر پیشین با هدف ارتقای ایمنی گودها مصوبه‌ای را در مردادماه امسال در هشت تبصره به تصویب رساند و برای اجرا به شهرداری ابلاغ کرد، گفت: برای شهرداری الزاماتی در نظر گرفته شده بود از جمله اینکه برای گودهای پرخطر و بسیار پرخطر شهرداری باید زمانبندی اجرایی در نظر گرفته و ضمن شناسایی گودهای با خطر بالا آنها را اولویت‌بندی کرده و بعد از آن، آنها را به اداره کل حقوقی معرفی کرد تا نسبت به اقامه دعوا اقدام شود. وی اضافه کرد: حالا با توجه به وضعیت گودها ضروری است که لیست گودهای پرخطر و بسیار پرخطر به همراه مشخصات کامل آنها، گزارش اقدامات شهرداری و همچنین عملکرد شهرداری در خصوص اجرای مصوبه گودها و رفع خطر از آنها به شورای شهر ارایه شود.

 

ارسال نظر