ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۰۲:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۱۳۹

ورود 2 سامانه پربارش به کشور در هفته جاری

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: علاوه بر ورود سامانه بارشی جدید از امروز به کشور، روز چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود که باعث بارش برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور خواهد شد. نقشینه در گفت‌وگو با ایرنا، از ورود سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: در این روز در نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود. وی بیان کرد: بر این اساس بارش‌ها روز دوشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، شمال بوشهر و مناطقی از اصفهان رخ می‌دهد. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارش‌ها در شمال شرق خوزستان، شرق و جنوب لرستان و غرب آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. نقشینه گفت: سامانه بارشی روز سه‌شنبه از کشور خارج و دوباره روز چهارشنبه یک سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و بارش برف و باران برای مناطقی از شمال غرب و غرب کشور آغاز خواهد شد.

جذب سرمایه خصوصی  در پروژه‌های عمرانی 

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال جذاب کردن پروژه‌های عمرانی برای بخش خصوصی هستیم. مثلاً آزادراهی که قرار است ۱۰ ساله و با روش BOT واگذار شود، برای آنکه جذاب‌تر شود ۱۵ ساله به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم. به گزارش مهر، قاسمی که در حاشیه پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، حمل و نقل کشور ایران را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر حوزه حمل و نقل رشد کند، می‌تواند بالغ بر ۲۰ درصد GDP را در اختیار بگیرد. مثلاً اگر کانتینر بخواهد از هند و مسیر ایران به فنلاند برود، ۲۰ روز بیشتر طول نمی‌کشد. حال آنکه از مسیر فعلی چند ماهه خواهد بود. بنابراین به لحاظ زمان و هزینه، ترانزیت کالا از مسیر ایران منافع زیادی برای صاحبان کالا دارد. وزیر راه و شهرسازی افزود: روسیه سالانه ۳۰۰ هزار تن زغال‌سنگ به هند ارسال می‌کند. اگر از مسیر ایران عبور کند، زمان آن به یک‌سوم خواهد رسید. قاسمی با تأکید بر اهمیت تکمیل و تجمیع کریدورها گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب در دستور کار است. مثلاً قطعه راه‌آهن رشت به آستارا احداث نشده و ترانزیت کالا از هند به روسیه روی ریل ناقص خواهد بود. 

وی درباره پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: طرح‌های عمرانی نیمه تمام زیادی داریم که اتمام آنها چه در بخش ریلی و چه جاده‌ای مهم است.

 

ارسال نظر