در شهر

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۴:۰۵:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۸۶۰

مذاکره با چند شرکت چینی  برای نوسازی ناوگان متروی تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه کشور چین به دنبال عقد قرارداد برای نوسازی ناوگان متروی تهران است گفت: . ما چند جلسه با برخی شرکتهای بسیار توانمند چین داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فاینانس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند. به گزارش ایسنا، مهدی شایسته‌اصل در این باره اظهار کرد: یکی از کشورهایی که علاقه‌مند است با ما وارد مذاکره شود، چین است. ما چند جلسه با برخی شرکت‌های بسیار توانمندشان داشتیم. بحث ما این است که علاوه بر تامین قطعه، در بحث فاینانس و انتقال تکنولوژی نیز به ما کمک کنند. وی در پاسخ به اینکه آیا قطعات و تجهیزاتی که بنا دارید خریداری و وارد کنید محصولاتی هستند که امکان تولیدش در داخل وجود ندارد؟‌ گفت: برخی از این محصولات های‌تک هستند و شرکت‌های دانش بنیان و حتی خود وزارت دفاع هم اعلام آمادگی کرده‌اند که برای تولید برخی از اینها وارد مذاکره شوند. به حدود 100 هزار قطعه در تجهیزات و حمل و نقل ریلی نیاز داریم که تامین بخشی از آنها را به جد دنبال کرده‌ایم. شایسته با بیان اینکه بنده مشغول برنامه‌ریزی روی سه اقدام اولویت‌دار هستم، گفت: نخست تامین قطعات و تجهیز ات استراتژیک است که جزو اقدام‌های عاجل بوده و باید تا پایان سال به آن دسترسی یابیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: دومین اولویت، مانع‌زدایی برای تولید بومی است. متاسفانه رویکردهایی وجود داشته که چندان به این مباحث توجه نمی‌شده است. باید بتوانیم در صنایع های‌تک و مدیوم‌تک در حوزه حمل و نقل ریلی و تجهیزات ثابت مانند پله برقی‌ها ورود کنیم. سومین اولویت نیز بهبود کیفیت خدمات در ناوگان است که به ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در متروی پایتخت و حومه مربوط می‌شود.

برنامه مدیریت بحران برای ایمن‌سازی ساختمان‌های پایتخت

مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه‌های این سازمان برای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران را تشریح کرد. محسن نادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ایمنی ساختمان‌های این شهر است، گفت: امیدوارم که با حکم صادره از سوی وزیر کشور بتوان این برنامه‌ها را زودتر پیش برد. نادی درباره جزئیات برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای ایمنی ساختمان‌های تهران گفت: قطعا سازمان پیگیری‌هایی در مورد وضعیت ساختمان‌های شهر تهران و ایمنی آنها خواهد داشت و مدیریت شهری نیز در این خصوص طرح‌ها و مصوباتی را ارایه خواهد کرد تا بتوان ایمنی ساختمان‌ها در تهران و به خصوص ساختمان‌های بلندمرتبه و نیز ساختمان‌های قدیمی و اماکن تجمعی تامین شود. البته یکسری اقدامات نیز انجام شده است. مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: برنامه‌های سازمان بر سه محور است، یک محور در مورد ساختمان‌های پرتردد و تجاری است، مانند پاساژها و ... که ایمن سازی

 این ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد. این ساختمان‌ها باید به‌طور کامل شناسایی شود و برنامه‌ریزی برای ایمن سازی آنها و رفع نواقص و مشکلات ایمنی انجام شود. وی ادامه داد: محور دیگر درمورد ساختمان‌هایی است که می‌تواند تحت عملیات بهسازی لرزه‌ای قرار بگیرد، با این دست اقدامات می‌توان تا حد زیادی ایمنی این ساختمان‌ها را انجام داد. نادی درباره سومین محور نیز گفت: بافت فرسوده، محور مهم دیگری است که نوسازی آن باید در دستور کار قرار گرفته و اجرا شود. مشاور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه مگر شناسایی ساختمان‌های ناایمن از سوی آتش نشانی انجام نشده است که لازم است دوباره این ساختمان‌ها شناسایی شوند، گفت: آنچه از سوی آتش نشانی انجام شده و اقدام بسیار مهمی بود، شناسایی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها از نظر اطفای حریق بود و عمدتا بر این محور تمرکز داشت، اما تمرکز ما بر ایمنی سازه‌ای ساختمان‌هاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی اضافه کرد: اولویت ما کاهش ریسک سازه‌ها در هنگام حوادث و بحران‌هایی مانند زلزله است در همین راستا نیز بهسازی لرزه‌ای، مقاوم سازی و نوسازی در دستور کار قرار گرفته است.

تاکید بر لزوم استقرار صنایع کوچک و بزرگ در فیروزکوه

استاندار تهران از صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و استقرار بسیاری از صنایع استان در فیروزکوه را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری، استاندار تهران در جریان این سفر یک‌روزه و در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی علیدره بر لزوم رشد و توسعه متوازن شهرستان به‌ویژه در حوزه صنعت تأکید کرد و افزود: با توجه به عدم مشکلات و محدودیت‌های زیست‌محیطی در شهرستان فیروزکوه، ضرورت دارد در اسرع وقت با هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه صنایع کوچک و بزرگ در این شهرستان مستقر شود. استاندار با تأکید بر لزوم تقویت بخش حمل و نقل ریلی و باربری در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: ابتدا باید حوزه مدیریتی بخش ریلی شهرستان فیروزکوه از استان مازندران به استان تهران منتقل شود و سپس در صورت ضرورت ایجاد ایستگاه و پایانه، سرمایه‌گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر