ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۴:۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۹۰۱

تخصیص مسکن دولتی به مردان مجرد بالای ۴۵ سال  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تهرانی‌ها فقط می‌توانند در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، گفت: امکان ثبت نام مردان مجرد بالای۴۵ سال هم در این طرح فراهم شد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره اینکه تهرانی‌ها در کدام شهرها امکان ثبت نام دارند، گفت: امکان ثبت نام تهرانی‌ها در شهرهای جدید فراهم است که البته پردیس در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داده نشده است. وی ادامه داد: در شهر جدید پردیس ظرفیت جدید وجود ندارد و فقط توانستیم در دوره اول ثبت نام مسکن ملی در این شهر متقاضی بپذیریم. امکان ثبت نام اکنون فقط در شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی فراهم است. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: خبر خوب این است که مبلغ تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را علاوه بر اینکه به متقاضیان در شهرهای جدید تخصیص می‌دهیم، به صورت خود مالک هم پرداخت می‌کنیم.

وی توضیح داد: یعنی اگر قصد خرید واحد مسکونی در تهران را داشته باشید همین مقدار تسهیلات به پروژه‌های درحال ساخت نیز واگذار می‌شود و خریداران می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

به گفته معاون وزیر راه، «خودمالک» یعنی تسهیلات برای ساخت به سازنده داده می‌شود و به نام خریدار فروش اقساطی می‌شود. بر این اساس، علاوه بر انبوه‌سازان، سازندگان در بافت فرسوده و سایر بافت‌های شهری نیز این تسهیلات را دریافت می‌کنند. محمودزاده افزود: برای دریافت تسهیلات جدید مسکن لازم نیست که حتما ساخت‌و ساز در شهرهای جدید باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدبیری که اندیشیده شده است بخش زیادی از متقاضیان مسکن در داخل بافت شهرها هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با استفاده از تسهیلات ۴۵۰ میلیونی شروع به ساخت و ساز کنند. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره امکان ثبت نام گروه‌های جدید مجرد در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با موافقت هیات دولت مردان مجرد بالای ۴۵ سال هم می‌توانند در سامانه«ثمن» ثبت نام کنند. 

وی توضیح داد: با این حال ثبت نام برای سایر مجردها مشروط است، به این شکل که سایر مجردها اکنون می‌توانند در طرح نهضت ملی ثبت نام کنند اما هنگام تحویل واحد مسکونی حتما باید متاهل باشند.  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: بر این اساس اکنون پنج گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

بارش باران و کاهش دما از امروز در بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی کشور، از بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور، تا اوایل هفته جاری خبر داد.  به گزارش ایرنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ آبان) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان افزایش ابر، رگبار، بارش برف و وزش پراکنده باد رخ می‌دهد. این سازمان از روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در چهار روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است. همچنین سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی طی سه شنبه آینده به کشور خبر داد.  به گزارش فارس، بر اساس آخرین اطلاعات از وضعیت محورهای مواصلاتی کشور در روز جمعه در جاده‌های 18 استان بارش برف و باران گزارش شد. بر این اساس، در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، ‌آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، قم، مازندران، مرکزی، همدان و کردستان بارش برف و باران و در برخی از جاده‌های استان‌های اصفهان، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان بارش باران گزارش شد. بر این اساس، منطقه یک و 4 آزادراه تهران ـ‌ شمال و محور کندوان به دلیل بروز سیلاب مسدود است. در منطقه 4 آزادراه تهران ـ‌ شمال به دلیل ریزش سیلاب از بالادست و نبود پوشش گیاهی بابت جلوگیری از بروز سیلاب مسیر مسدود شد. برداشت بسیار زیاد شن و ماسه از بالادست منطقه 4 آزادراه تهران ـ‌ شمال برای ویلاسازی همچنین از دست رفتن پوشش‌های گیاهی از عوامل بروز این سیلاب‌ها است که موجب شده است در حال حاضر محور کندوان و آزادراه تهران ـ شمال مسدود شود. بر این اساس، مرکز مدیریت راه‌های کشور از انسداد جاده چالوس و قطعات یک و ۴ آزادراه تهران ـ شمال تا اطلاع ثانوی خبر داد. مهرداد برقی کارشناس مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: جاده چالوس و قطعات یک و 4 آزادراه تهران ـ شمال مسیر رفت و برگشت تا اطلاع بعدی مسدود است. وی با بیان اینکه تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و مسیرهای رفت و برگشت آزادراه قزوین ـ رشت روان است، افزود: محورهای شمالی دارای بارش برف و باران و همچنین مه‌گرفتگی در ارتفاعات هستند.

 

ارسال نظر