در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۰۱:۵۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۷۱۳

افت فشار حمل و نقل عمومی در باران

گروه راه و شهرسازی|  در پی گشایش دبیرستان‌ها و بارش باران در پایتخت، حمل و نقل عمومی غافلگیر و ترافیک معابر اصلی شهر تشدید شد.  عبدالله پور درباره علت تاخیر حرکت قطار در برخی از ایستگاه‌های خط ۱ مترو توضیحاتی داد. علی عبدالله پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در تشریح چرایی اختلال ایجاد شده در برخی از ایستگاه‌های خط ۱ مترو که از صبح دیروز برای دقایقی سرویس دهی حمل و نقل ریلی را به شهروندان دچار مشکل کرده بود گفت: به دلیل بارندگی و همزمانی بارش صبحگاهی با بازگشایی مدارس خط ۱ مترو با ازدحام مسافر مواجه شد. به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو افزود: از بین ایستگاه‌های خط ۱ مترو، خطوط تقاطعی حجم بیشتری از مسافر را داشت و مسافران با تاخیر وارد قطار شدند و به دلیل اختلال در برخی از ایستگاه‌های این خط سرعت حرکت قطارها برای افزایش ایمنی سفر مسافران کاهش پیدا کرد. عبدالله پور

 در پاسخ به اینکه مشکل ایجاد شده در کدام بخش از سرویس دهی مترو بود، گفت: مشکل ایجاد شده بر روی مدارهای راه کامپیوتری مترو بود که برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز حادثه احتمالی برای مسافران، سرعت حرکت قطارها کم شد و در نتیجه ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه‌های مترو بیشتر به چشم آمد. او بیان کرد: نزدیک به ۴۵ دقیقه خط گرم نگه داشته شد و خوشبختانه حفظ ایمنی مسافران در این شرایط به خوبی انجام شد و در حال حاضر سرویس دهی خط به شکل عادی برگشته اما کماکان ازدحام جمعیت مشاهده می‌شود. محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز درباره ازدحام مسافران در خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و افزایش سرفاصله‌های زمانی اتوبوس‌ها، توضیح داد: پلیس راهور برای اینکه طول ترافیک را کم کند، خودروهای سواری را به مسیر خطوط ویژه اتوبوسرانی هدایت می‌کند. همین باعث می‌شود که اتوبوس امکان تردد نداشته باشد. او افزود: زمانی‌که یک اتوبوس در خط ویژه نه راه پس دارد و نه راه پیش، در یک نقطه متوقف می‌شود. بنابراین ازدحام مسافران آن خط در ایستگاه‌ها افزایش می‌یابد چرا که اتوبوسی امکان حرکت ندارد تا مسافران را جابه‌جا کند. اتوبوس‌ها باید به انتهای خط برسند تا دور بزنند و مسافران طرف دیگر خط را جابه‌جا کنند. اما زمانی‌که اتوبوس در یک نقطه متوقف می‌شود، مسافر هر دو طرف خط در ایستگاه معطل می‌ماند. ترفع با اشاره به تشدید ترافیک در صبح شنبه، گفت: باتوجه به شرایط کرونایی شهروندان بیشتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند و در همین زمان پلیس راهور به ناچار برای کاهش ترافیک معابر، خودروهای سواری را به مسیر ویژه اتوبوسرانی راه می‌دهد. پلیس راهور می‌خواهد مشکل ترافیک معابر را حل کند اما از سوی دیگر اتوبوسرانی دچار مشکل می‌شود. او بیان کرد: امروز ۶ دستگاه اتوبوس در فاصله ۲۰۰ متری میان خودروهای سواری گیر افتاده بودند. این موضوع را نمی‌توان به پای نامطلوب بودن سرویس دهی به مسافران منتظر در ایستگاه‌ها گذاشت چرا که اتوبوس به خاطر ترافیک در مسیر متوقف شده است. به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ صبح دیروز اتوبوس‌ها در خط ۵ (پایانه علم صنعت به آرژانتین) و همچنین قسمت جنوبی خط ۷ دچار چالش شده بود.

هشدار درباره خطرگازگرفتگی همزمان با کاهش دما

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ضمن هشدار درباره خطرگازگرفتگی با مونوکسید کربن گفت: هموطنان از وسایل گرمایشی استاندارد و دودکش‌های گالوانیزه استفاده و از قرار دادن انتهای دودکش داخل سطل آب خودداری کنند. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه برودت هوا و‌کاهش دما در غالب نقاط کشور و احتمال افزایش حادثه گازگرفتگی از تمامی هموطنان گرامی تقاضا داریم توصیه‌های ایمنی مربوطه را رعایت کنند. وی با اشاره به توجه از باز بودن مسیر دودکش‌های بخاری، گفت: شهروندان اگر از وسایل شعله‌دار استفاده می‌کنند همه راه‌های ورود هوا را نبندند و حتما مسیری را برای ورود هوا درنظر بگیرند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: هموطنان از وسایل گرمایشی استاندارد و دودکش‌های گالوانیزه استفاده و از قرار دادن انتهای دودکش داخل سطل آب خودداری کنند.

نصب تابلوی 2 کوچه  به نام 2 خبرنگار فقید

عضو سابق شورای شهر تهران از نصب تابلوی دو کوچه نامگذاری شده به نام مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار فقیدی که در حادثه واژگونی اتوبوس اهالی رسانه جان خود را از دست دادند، خبر داد. حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه شورای شهر پنجم تهران برای نامگذاری دو کوچه به نام‌های مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، دو خبرنگاری که در حادثه رخ داده برای اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند، گفت: ۲۹ تیر ماه امسال با پیشنهاد بنده اعضای شورای شهر پنجم نامگذاری دو خیابان به نام دو خبرنگار درگذشته را مورد تصویب قرار دادند. وی با بیان اینکه دو کوچه لادن غربی و شرقی در خیابان پرستار به نام زنده‌یاد مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی نامگذاری شد، گفت: در پیگیری که انجام دادم، متوجه شدم که تابلوی این دو کوچه نیز بالاخره از سوی شهرداری منطقه ۱۴ نصب شده است. نظری همچنین ابراز امیدواری کرد که پرونده این تصادف مرگبار نیز زودتر مورد رسیدگی در دستگاه قضا قرار گرفته و با عاملان و مقصران آن برخورد جدی صورت بگیرد. مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در ماموریتی که در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۰ به میزبانی سازمان محیط زیست برگزار شد، به علت واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر