ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۳:۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۸۳۶۶۹

سهم 43 درصدی مسکن از هزینه خانوار شهری

از کل هزینه خانوارهای شهری بیش از ۴۲.۸ و روستایی ۲۳.۱ درصد به مسکن اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، بررسی گزارشی از وضعیت بودجه خانوار و توزیع درآمد بین خانوارهای شهری و روستایی نشان از روند افزایشی هزینه مسکن به ویژه در چهار سال گذشته دارد.

این در حالی است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹، متوسط هزینه خالص خانوار شهری از ۲۳.۴ میلیون تومان به ۶۲.۱ میلیون تومان افزایش یافته است که از این ارقام متوسط هزینه خوراکی‌ از ۵.۸ میلیون به ۱۶.۱ میلیون افزایش دارد.

بر این اساس سهم هزینه‌های غیر خوراکی از متوسط ۱۷.۶ میلیون به بیش از ۴۶ میلیون تومان رشد داشته است.

اما اینکه سهم مسکن از هزینه خانوارهای شهری چقدر است بررسی این گزارش حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۶ نسبت هزینه خالص مسکن به کل هزینه خانوارها ۳۲.۹ درصد بوده که به ۴۲.۸ درصد در سال گذشته رسیده است.

در این فاصله سهم مسکن از هزینه‌های خانوار شهری، ۳۵.۵ درصد در سال ۱۳۹۷ و ۳۹.۸ درصد در سال ۱۳۹۸ بوده است.

در رابطه با وضعیت هزینه در خانوارهای روستایی نیز متوسط هزینه خالص از ۱۳.۸ میلیون تومان در سال ۱۳۹۳ به بیش از ۳۴ میلیون تومان در سال گذشته افزایش دارد که از این مبلغ متوسط هزینه خوراکی‌ها از ۵.۷ میلیون در ابتدای دوره به ۱۳.۶ میلیون در پایان دوره رسیده است.

همچنین متوسط هزینه غیر خوراکی در خانوار روستایی ۸.۱ میلیون در سال ۱۳۹۳ به ۲۰.۴ میلیون در سال ۱۳۹۹ است.

بر این اساس نسبت هزینه خالص مسکن از کل هزینه خانوارهای روستایی از ۱۷.۲ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۷.۷ در سال ۱۳۹۷، ۲۰ در سال ۱۳۹۸ و۲۳.۱ در سال ۱۳۹۹ افزایش دارد.

 

هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید بارندگی و وقوع سیل

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید بارندگی‌‎ها هشدار داد و اعلام کرد: مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین کوهنوردی و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، اکنون وضعیت آب و هوایی کشور در سطح نارنجی قراردارد به‌طوری که تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه با بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نواحی با اقلیم سرد و ارتفاعات بارش برف شروع و تا پایان روز شنبه ادامه دارد.

روز جمعه- چهاردهم آبان ماه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، تهران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، نیمه غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال و غرب سمنان نیز دارای بارش باران و در ارتفاعات همراه با بارش برف بود.

از امروز (پانزدهم آبان ماه) نیز استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، نوار غربی یزد، ارتفاعات کرمان، شمال فارس، غرب و شمال سمنان تحت تاثیر آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر قرار می‌گیرند. براساس هشدار سازمان هواشناسی کشور، هموطنان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی، سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت در تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، بازگشایی آب‌روهای درون شهری و دهانه پل‌ها، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌ها و تمهیدات لازم جهت جابه‌جایی عشایر کوچ رو الزامی است.

 

ارسال نظر