در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۲:۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۸۳۴۲۸

افزایش سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران

محسن منصوری، استاندار تهران گفت: باید طرحی جامع نه برای ممنوعیت بلکه برای کنترل و هدایت جمعیت و سازماندهی مهاجرت در سطح کشور تهیه و اجرا شود. 

به گزارش ایسنا، منصوری در دیدار با رییس‌جمهور که با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت تهران به‌طور متوسط سالانه ۲۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و جغرافیای تهران، ظرفیت ادامه این روند افزایشی را ندارد. از این رو، باید طرحی جامع نه برای ممنوعیت بلکه برای کنترل و هدایت جمعیت و سازماندهی مهاجرت در سطح کشور تهیه و اجرا شود. 

استاندار تهران با بیان اینکه در دو سال گذشته تقریباً هیچ بودجه‌ای در زمینه محیط زیست استان تهران هزینه نشده است، عنوان کرد: قوانین خوبی برای مدیریت مسائل زیست محیطی و رفع مشکلات آن وجود دارد که اجرا نشده و تلاش خواهیم کرد با اجرای دقیق این قوانین، تا حد امکان مشکلات  را برطرف کنیم.

روایت معاون شهردار تهران از مهم‌ترین برنامه زاکانی 

آنگونه که لطف‌الله فروزنده، معاون شهردار تهران اعلام کرده، مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار جدید هوشمندی شهر است. به گزارش فارس، فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درباره روند هوشمندسازی پایتخت و برنامه مدیریت جدید شهری برای این بخش توضیح داد: امروزه با توسعه تکنولوژی، مدیریت و اداره یک مجموعه مانند شهر بدون نگاه هوشمند امکان‌پذیر نیست و باید به سمت شکل‌دهی شهر هوشمند حرکت کرد. 

وی هوشمندسازی را سبب خدمت ‌گرفتن آسان‌تر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارایه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارایه شده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و گفت: راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار جدید هم هوشمندی شهر است. 

به‌طوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی را پیاده و براساس آن خدمت‌رسانی به شهروندان شود. 

فروزنده ادامه داد: شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده می‌کنند. 

از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که می‌توان باید خدمات را به صورت الکترونیک ارایه و حضور فیزیکی را کم کرد چرا که این اقدام تاثیر زیادی روی ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و ارایه خدمات شفاف دارد. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی به‌طور جدی در شهرداری دنبال می‌شود، گفت: خوشبختانه شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که در نخستین گام فرآیندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم هم بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمان‌بندی که در اسناد بالادستی پیش‌بینی شده، تهران به یک شهر هوشمند  تبدیل شود. 

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران، با اشاره به خدمت‌رسانی هوشمند در شهرداری بیان کرد: تصمیم‌گیری در شهرداری و مدیریت شهر باید بر مبنای آمار باشد که خود، مبنای برنامه‌ریزی است و حتما بخش‌های مختلف منابع انسانی باید سرآمد این کار باشند و تعامل جدی با رصدخانه شهری تهران داشته باشند. 

سایر معاونت‌ها هم از این امر مستثنا نیستند. فروزنده گفت: باید از این ظرفیت بالایی که ایجاد شده استفاده کنیم و هرجا نقص و اشکالی وجود داشته باشد که به سمت هوشمند کردن نرفتیم، دنبال کنیم. 

درواقع تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده کرد.

 تعلیق مجوز پرواز ۷ ایرلاین داخلی

حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی گفت: رعایت نکردن سقف پذیرش ۶۰ درصد مسافر، باعث تعلیق مجوز پرواز ۷ شرکت هواپیمایی داخلی شد.

به گزارش مهر، خوشخو در گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: رعایت نکردن سقف پذیرش مسافر، دلیل تعلیق مجوز پرواز چند شرکت هواپیمایی داخلی است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت پذیرش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هستند.

خوشخو گفت: رعایت نکردن سقف پذیرش ۶۰ درصد مسافر، باعث تعلیق مجوز پرواز ۷ شرکت هواپیمایی داخلی شد.


 

ارسال نظر