در شهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۲:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۸۳۳۲۳

افزایش 10 درصدی مسافران مترو با لغو دورکاری‌ها 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از افزایش 10 درصدی مسافران مترو همزمان با لغو دورکاری‌ها در پایتخت خبر داد. علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار مسافران مترو همزمان با لغو دورکاری‌ها اظهار کرد: همزمان با لغو دورکاری‌ها در تهران آمار مسافران مترو در همه خطوط البته در برخی از ساعات افزایش یافته است.  وی با اشاره به اینکه از ساعت ۸ تا ۹ صبح پس از لغو دورکاری‌ها آمار مسافران مترو به‌طور میانگین ۷ تا ۱۰ درصد بیشتر شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که هفته‌های آینده آمار بیشتر مسافران مترو و تردد بیشتر در شهر زیرزمینی را شاهد باشیم.

پیشنهاد لغو محدودیت  تردد شبانه در تهران

محسن منصوری، استاندار تهران گفت: فعلا تصمیمی برای حذف محدودیت شبانه نداریم؛ اما این موضوع در دست بررسی است. به گزارش ایسنا، منصوری در تشریح احتمال تغییر در اعمال محدودیت تردد شبانه در تهران گفت: برداشتن محدودیت‌ها بستگی به شرایط کرونا ویروس دارد؛ درباره محدودیت تردد شبانه هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا صحبت شد و نظراتی مطرح شد و این هفته تصمیم‌گیری خواهد شد. استاندار تهران همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: با توجه به اینکه طرح منع تردد شبانه در تهران اثربخشی لازم را ندارد، پیشنهاد ما به ستاد ملی برداشته شدن این محدودیت است که این پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه خواهد شد. او در این جلسه و پس از اخذ نظرات اعضاء درباره لغو ترددهای شبانه در تهران که اکثریت بر عدم اثربخشی و پیشنهاد حذف آن تاکید کردند، گفت: در استان تهران با بحث کارشناسی که در ستاد استانی مقابله با کرونا شد و همچنین با توجه به اینکه این طرح اثربخشی لازم را ندارد پیشنهاد ما به ستاد ملی برداشته شدن این محدودیت است که این پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه خواهد شد.

انتصاب شهردار منطقه ۱۲  ناشی از ناهماهنگی اداری بود

جعفربندی شربیانی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران درباره موضوع انتصاب شهردار منطقه ۱۲ گفت: فکر می‌کنم این مساله ناشی از یک ناهماهنگی اداری بوده است. در همه سازمان‌ها و ادارت این ناهماهنگی‌ها گاهی پیش می‌آید و خیلی نباید به این موضوع بپردازیم. مهم این است که اکنون منطقه ۱۲ یک شهردار دارد که به مردم خدمت می‌کند. شربیانی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به اینکه اگر کمیته انتصابات وجود دارد، پس چرا در منطقه ۱۲ شاهد انتصابی بودیم که فرد مذکور تمایلی به این سمت نداشت؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم این یک ناهماهنگی اداری بوده و به این شکل که رسانه‌ها به آن پرداختند، نبوده است. طبیعی است و در همه سازمان‌ها و ادارات این ناهماهنگی‌ها گاهی پیش می‌آید و خیلی نباید به این موضوع بپردازیم. مهم این است که اکنون منطقه ۱۲ یک شهردار دارد که به مردم خدمت می‌کند.

کاهش دمای تهران تا ۶ درجه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۴ تا ۶ آبان ماه) کاهش تدریجی دما به‌ویژه در نیمه شمالی استان ۴ تا ۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود. به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز (۴ آبان ماه) قسمتی ابری، در بعد از ظهر ابری و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت فردا (۵ آبان ماه) قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیمه ابری خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۸ و ۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.

۱۶ سال بی‌توجهی دولت‌ها به حمل و نقل پایتخت

سیدمناف هاشمی، معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کسری ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰۰ واگن مترو در شهر تهران را نتیجه ۱۶ سال بی‌توجهی دولت‌ها به بخش حمل و نقل عمومی پایتخت عنوان کرد. به گزارش ایسنا، هاشمی در مراسم معارفه معاونان جدید شهرداری تهران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های رسانه‌ای و اجتماعی، اصلی‌ترین خواسته مردم مرتبط با رفع آلودگی هوا و ترافیک است و رفع این چالش‌ها هم جزو محورها و برنامه‌های اصلی شهردار تهران قرار دارد. وی با بیان اینکه در بدترین شرایط در سمت معاون حمل و نقل و ترافیک فعالیت کردم، افزود: نزدیک به دو دهه است که نسبت به حوزه حمل و نقل از سوی دولت‌ها بی‌مهری شده و چه در دولت گذشته و چه پیش از آن، ۱۶ سال دولت‌ها به حوزه حمل و نقل و ترافیک توجهی نکردند. به گفته مشاور شهردار تهران در امور شاخص‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک، نتیجه این بی‌توجهی‌ها محصولی است که امروز داریم، یعنی نزدیک به ۵۰۰۰ دستگاه کسری اتوبوس، بیش از ۱۵۰۰ دستگاه واگن در شهر تهران و ایستگاه‌های مترویی که تا پیش از این باید تکمیل می‌شد و امروز می‌توانستیم تمام منابع را در بخش اتوبوس و واگن مترو هزینه کنیم، اما متاسفانه هنوز درگیر ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

 

ارسال نظر