در شهر

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۸۷۰

شناسایی ۲ هزار تاکسی غیرفعال

محمد روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شناسایی ۲ هزار تاکسی که در چرخه حمل و نقل عمومی مشغول به کار نیستند، خبر داد.   روشنی در گفت‌وگو با ایلنا درباره نظارت هوشمند بر تاکسی‌ها گفت: متاسفانه سال‌هاست که برخی از تاکسی‌ها در زنجیره حمل و نقل شهر تهران نیستند، اما از سهیمه سوخت، طرح ترافیک و مزایای تردد در سطح شهر استفاده می‌کنند، در حالی که در چرخه حمل و نقل عمومی مشغول به کار نیستند.  او در پاسخ به اینکه چرا با این تاکسی‌ها در سطح شهر برخورد نمی‌شود، اظهار کرد: این کار نیازمند هوشمندسازی تاکسی‌ها است و تا زمانی که نظارت وجود نداشته باشد، شناسایی این تاکسی‌ها و وارد کردن آنها به چرخه حمل و نقل بسیار مشکل است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به هوشمند نشدن سامانه‌های تاکسیرانی در تهران گفت: متاسفانه در این سال‌ها تاکسیرانی هوشمند نشده و در نتیجه نظارت هم به صورت هوشمند انجام نشده است. ما به صورت میدانی و فیزیکی نظارت داریم و بر همین اساس شهردار تهران تاکید دارد که هوشمندسازی تاکسی‌ها در اولویت قرار گیرد.  روشنی با بیان اینکه هوشمندسازی تاکسی‌ها را در سه ماهه اول پاییز انجام خواهد داد، درباره تعداد تاکسی‌هایی که در چرخه حمل و نقل نیستند و صرفا برای استفاده از سهمیه خریداری شده‌اند، اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت دو هزار تاکسی را شناسایی کردیم و اسامی و پلاک آنها را برای پلیس راهور ارسال خواهیم کرد. به صاحبان این تاکسی‌ها هشدار داده‌ایم که پلاک آنها فک پلاک می‌شود و سهمیه سوخت و طرح ترافیک آنها باطل و تاکسی به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد. در نتیجه صاحبان این تاکسی‌ها یک هفته مهلت دارند تا خود را معرفی کنند و وارد خطوط تاکسیرانی شوند. روشنی گفت: همه این تاکسی‌ها به اسم فرد هستند و سازمانی صاحب تاکسی‌ها نیست. او درباره تبلیغات تاکسی‌ها گفت: آقای زاکانی گفتند، تبلیغات تاکسی‌ها را حتما پیگیری می‌کنند تا انجام شود و بر اجرای آن مصمم هستند و با سردار هادیان‌فر صحبت خواهند کرد، چرا که سبد معیشتی رانندگان تاکسی را قوی می‌کند و قول دادند این کار را حتما انجام خواهند داد.

کرونا کمر برج میلاد را خم کرد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به انجام پیگیری‌ها برای رفع مشکلات حقوقی کارکنان برج میلاد گفت: رفع این مشکل احتمالا نیازمند به اصلاح بودجه است و باید اقداماتی در این زمینه انجام گیرد. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره مشکلات کارکنان برج میلاد اظهار کرد: پرداخت حقوق کارکنان برج میلاد توسط شورای شهری‌ها مورد پیگیری قرار گرفته است و به زودی اقدامات لازم در این راستا انجام می‌گیرد. بنده به شخصه با معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران تماس گرفته‌ام و پیگیر موضوع مطالبات دوستان بوده‌ام که معاون شهردار قول دادند که مشکل برطرف شود.  این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای رفع این مشکل احتمالا نیاز به اصلاح بودجه است و باید اقداماتی در این زمینه انجام گیرد.

گزارش ۸۰  مورد تخلف به کمیته شفافیت شورا

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران از گزارش ۸۰ مورد تخلفات به کمیته شفافیت شورای شهر تهران پس از اعلام یک شماره تماس مردمی در صحن خبر داد. به گزارش ایلنا، احمد صادقی، رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در مورد ارایه گزارش رسیدگی به وقوع تخلفات در مناطق و سازمان‎‌ها در شهرداری تهران اظهار کرد: در چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی نطقی نسبت به وقوع تخلفات در شهرداری تهران متذکر شدم و در همین زمینه از همکاران در شهرداری تهران و همشهریان عزیز خواستم تا از طریق ارسال پیامک یا از طریق شبکه‌های مجازی داخلی و مرسوم به شماره تلفن اعلام شده از سوی بنده، تخلفات را به کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گزارش دهند.  وی افزود: در همین زمینه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، از تاریخ اعلام شده شماره تلفن تا امروز نزدیک ۸۰ مورد تخلفات به کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گزارش شده است که نشان می‌دهد همکاران در شهرداری تهران و شهروندان به دنبال شفافیت در شهرداری تهران هستند.  رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس گزارشات بیشترین تخلفات مربوط به حوزه شهرسازی بوده است که در اکثر موارد صدور مجوزهای غیرقانونی برای ساخت و ساز بوده است.  صادقی با اشاره به ارایه گزارش توسط شهروندان گفت: خوشبختانه پس از اعلام شماره تلفن برای ارسال تخلفات، شهروندان نیز در راستای شفافیت کمک شایانی در زمینه برخورد با تخلفات به کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران کردند؛ همچنین لازم به ذکر است که تمامی گزارشات پس از بررسی همکاران در کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران انتقال داده می‌شود تا شهرداری تهران پیگیری تخلفات را انجام دهد.  رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخورد با فساد باید از حالت نمایشی خارج شده و سریع السیر اتفاق بیفتد و بی‌واسطه به اطلاع مسوولان برسد؛ همچنین شورای اسلامی شهر تهران به دنبال شفافیت است و برای این موضوع کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران تمام تلاش خود را خواهد کرد و این موضوع نیازمند همکاری شهروندان و همکاران ما در شهرداری تهران است. 

 

ارسال نظر