ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۶۶۴

اعزام مسافر بدون ویزا  به عراق ممنوع شد

سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای از ممنوعیت فرودگاه‌ها در اعزام مسافران بدون ویزا به عراق خبر داد. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشور تصریح شده است: نظر به اتمام عملیات پروازهای اربعین و همچنین عدم پذیرش مسافران بدون ویزا توسط فرودگاه نجف، فرودگاه‌های کشور موظفند جهت جلوگیری از سرگردانی مسافران، از اعزام بدون ویزا خودداری کنند. بر اساس سهمیه ایران، قرار بود 60 هزار زائر از طریق حمل‌ونقل هوایی برای اربعین حسینی اعزام شوند که به گفته مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از 14 فرودگاه کشور 75 هزار زائر به عراق اعزام شده‌اند. البته تعداد معدودی از زائران اربعین از مرز زمینی مهران نیز وارد کشور عراق شدند که منجر به بروز برخی مشکلات برای دو کشور شد.

تعداد مهندسان تعلیق  پروانه شده افزایش یافت

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای مجددا پروانه اشتغال به کار تعدادی دیگر از مهندسان دارای تعارض منافع استان اصفهان را تعلیق کرد. به گزارش تسنیم، در متن نامه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان آمده است: با توجه به گزارش‌های ارسال از آن اداره کل مبنی بر عدم توجه به ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های قانونی این وزارتخانه، مستند به اختیارات حاصل از بند «ج» ماده 23 ایین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پروانه اشتغال به‌کار اشخاص به شرح لیست پیوست به عنوان فهرست تکمیلی تعلیق می‌شود.

شروع ریزش  بازار اجاره در پاییز

بازار اجاره مسکن شهر تهران پس از رشد قابل توجه تقاضا در شهریور ماه که با افزایش قیمت‌ها مواجه بود در مهرماه به لحاظ حجم تقاضا با کاهش محسوسی مواجه شده و انتظار می‌رود به تدریج نرخ‌ها دست کم ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. به گزارش ایسنا، از اردیبهشت که قیمت‌های بازار اجاره برای سال ۱۴۰۰ بروز پیدا کرد به دلیل فشار تقاضا و کمبود عرضه تا شهریورماه نرخ‌ها روند افزایشی داشت تا اینکه تورم سالانه بازار اجاره در پایتخت به ۴۳ درصد رسید. اما با ورود به مهرماه و پایان فصل جابه‌جایی، بازار اجاره مقداری افت کرده است. مشاوران املاک انتظار دارند قیمتها نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین بیاید. در شهریورماه ۱۴۰۰ وقوع دو اتفاق همزمان قرار گرفتن در پیک جابه‌جایی و کاهش توان خرید مسکن، به رونق بازار اجاره منجر شد. 

 

ارسال نظر