ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۸۲

هشدار درباره وقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران  

نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از وقوع قریب‌الوقوع توفانی کم‌نظیر در سواحل مکران خبر داد. به گزارش ایلنا، پسنده گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، توفان کم‌نظیری از روز شنبه ۹ مهرماه تا روز دوشنبه ۱۲ مهرماه سواحل مکران را در خواهد نوردید.در این توفان، ارتفاع موج‌ها تا ۶ متر خواهد رسید و تمامی مناطق در بندر تا دریا در سواحل سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. او با اشاره به پیش‌بینی‌ها گفت: اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان پیش‌بینی شده است که در روز شنبه تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شرایط دریا توفانی پیش‌بینی می‌شود، بنابراین انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت. وی افزود: در روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر نیز می‌رسد و شرایط توفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت. پسنده ادامه داد: توصیه می‌شود هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنونیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام شود. این توفانی بسیار جدی است و حتی مدیرکل هواشناسی در تماس با من خواست که از هم‌اکنون ستاد مدیریت بحران برای کنترل این پدیده تشکیل شود.

اعطای تسهیلات مسکن  بر اساس محدوده جغرافیایی

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات مسکن باید بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور باشد به نحوی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد. وی با بیان اینکه آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار درباره‌ اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان است، افزود: پیشنهاد داده‌ایم بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد. به گزارش مهر، محمودزاده در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: قانون جهش تولید مسکن قانون مساله محور است به این معنی که بر اساس مسائلی که در اجرای طرح‌ها و قوانین قبلی در حوزه مسکن وجود داشت و با توجه به دیدگاه اقتصاد جدید کشور اجرا می‌شود. وی افزود: ایجاد ساختارهای جدید در حوزه مسکن کشور و احکام مشخص در حوزه‌های ارکان اصلی مسکن، از ویژگی‌های این طرح است. محمودزاده گفت: تشکیل شورای عالی مسکن با ریاست رییس‌جمهور و حضور بیش از ۸ وزیر و برخی اعضای کابینه و تشکیل صندوق ملی مسکن از محل مالیات‌های بخش مسکن و سایر منابع درآمدی مبنی بر جبران کارمزد بانک‌ها و بخشی از هزینه‌ها مانند صدور پروانه ساخت برای کمک به اقشار کم درآمد از ساختارهای جدید در حوزه‌ مسکن است. وی افزود: احکام این طرح هم شامل زمین، تأمین مالی، مصالح و خدمات برای تسهیل در تولید مسکن کشور می‌شود. معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متأهل بودن و حداقل ۵ سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است.در سال گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است و معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

تعلیق پروانه اشتغال‌ مهندسان دارای تعارض منافع در ۷ استان 

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌های جداگانه پروانه اشتغال به کار مهندسان دارای تعارض منافع ۷ استان را تعلیق کرد. به گزارش تسنیم، وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌های جداگانه پروانه اشتغال به‌کار مهندسان دارای تعارض منافع 7 استان مرکزی، البرز، ‌خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد را لغو کرده است.

 

ارسال نظر