در شهر

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۹۵۴

منع موقت واگذاری املاک شهرداری به غیر

شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به معاونان، مشاوران، و شهرداران مناطق ۲۲گانه نوشت: هرگونه واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تا اطلاع ثانوی ممنوع است. به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به معاونان، مشاوران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه، مدیران کل ستادی و روسا و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه نوشت: نظر به اهمیت و حساسیت تصمیمات متخذه در هیات‌مدیره سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران در راستای بهبود عملکرد واحدهای مذکور ضروری است هرگونه عزل و نصب و جابه‌جایی اعضای هیات‌مدیره‌های یادشده و مدیران عامل با تایید این جانب صورت پذیرد. بر پایه این خبر، همچنین به منظور ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک اراضی و اموال غیر منقول شهرداری تهران و ایجاد وحدت رویه در این خصوص، تا اطلاع ثانوی از هرگونه واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری خودداری گردد.

تهران سالانه به حداقل  ۱۰۰ هزار مسکن نیاز دارد

دو عضو شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با نمایندگان شورایاری‌های شهر تهران بر تقویت و تدوین حقوق برابر و تعریف سیاستی جامع برای حفظ و ارتقاء جایگاه شورایاری‌ها تاکید کردند. به گزارش ایلنا، مهدی عباسی، عضو شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: در خصوص مسکن، یک دروغ رسانه‌ای رایج است که می‌گویند ساخت مسکن معلول جمعیت‌پذیری است. این درحالی است که گروه‌هایی در تهران وجود دارند که نیاز به مسکن جدید دارند. از بافت فرسوده گرفته تا مسکن اولی‌ها، آسیب دیدگان اجتماعی و بد مسکن‌ها. رییس کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: تهران طبق آمار حداقل سالی ۱۰۰ هزار مسکن نیاز دارد. هرچند که معتقدم بیش از ۱۵۰ هزار مسکن نیاز است و این درحالی است که در تهران سالانه حدود ۴۰ هزار مسکن ساخته می‌شود. عباسی با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به مسکن است، گفت: اگر مسکن نسازیم به اقتصاد کشور و مشاغل آسیب وارد می‌کنیم و این خسارتی چندین باره است. اگر سرمایه‌گذاران سرمایه خود را از مسکن خارج کنند و اگر مسکن تولید نشود، گروه‌های اجتماعی جامعه سبدهای عرضه را پر می‌کنند و این به افزایش سه برابری اجاره‌بهای امروز منتج می‌شود. همچنین باعث گسترش حاشیه نشینی و در مرحله بدتر زاغه نشینی می‌شود. جعفر شربیانی نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز خطاب به شورایاران اظهار کرد: دوره پنجم با شورایاری‌ها بی‌مهری کردند. حال یا نتوانستند یا نخواستند که با شورایاری‌ها همکاری داشته باشند. اما رویکرد شورای ششم به شورایاری‌ها یک رویکرد مثبت است، چه برای حفظ شورایاری‌ها و چه برای تقویت آنان. شربیانی افزود: شورایاران در همه حوزه‌های مدیریت شهری متخصص هستند و از همین روی در موضوع شهرسازی هم بهترین گزینه برای مانع زدایی از مشکلات مدیریت شهری، گفت‌وگو با شورایاری‌ها است. نایب‌رییس کمیسیون معماری و شهرسازی همچنین در حوزه مبارزه با فساد که بسترش در کمیسیون معماری و شهرسازی به‌شدت مهیاست تاکید کرد: با کمک شورایاران هم نظارت مردمی داریم و هم مکانیزه کردن استفاده از حوزه‌های مختلف شهرسازی را.

لزوم استعدادیابی ورزشی در محلات پایتخت

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری با اشاره به اینکه تیم پارالمپیک توکیو پرافتخارترین کاروان ورزشی ایران است، گفت: رسالت معرفی استعدادهای شهر تهران را از طریق محلات پایتخت ادامه خواهیم داد. به گزارش مهر، آخرین گروه از کاروان ورزشکاران پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در میان استقبال باشکوه مردم و با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و جمعی از مدیران ورزشی وارد کشور شدند. محسنی در این آیین به نمایندگی از شهردار تهران از افتخار آفرینان پارالمپیک و اعضای تیم ملی والیبال نشسته تجلیل و پیام تبریک شهردار تهران به قهرمانان پارالمپیکی را ابلاغ کرد. در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ورزشکاران کشورمان موفق به کسب ۲۴ مدال طلا، نقره و برنز شدند که ۶ مدال توسط ورزشکاران تهرانی کسب شد. صادق بیگدلی عضو تیم ملی والیبال نشسته و رییس اداره ورزش شهرداری منطقه ۱۷ تهران نیز مورد استقبال گرم مدیران وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش شهرداری تهران قرار گرفت. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به مدال آوری تیم والیبال نشسته ایران در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: این کاروان جانبازان و معلولان یکی از پر افتخارترین کاروان‌های کشورمان در این دوره از رقابت‌ها بود و با ۱۲ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و یک مدال برنز نام آور شدند و این در حالی بود که یک بانوی ورزشکار را نیز در این کاروان داشتیم. وی با اشاره به اینکه در این کاروان ۶ نفر از ورزشکاران تهرانی را نیز داشتیم، افزود: صادق بیگدلی که عضو تیم ملی پارالمپیک بود، کارمند شهرداری منطقه ۱۷ و رییس اداره ورزش و تربیت‌بدنی این منطقه است. محسنی با بیان اینکه امروز از طرف شهردار تهران به استقبال تیم ملی آمدم، گفت: شهروندان تهرانی قهرمانان شهرشان را مورد استقبال چشمگیری قرار دادند و امیدواریم این پیروزی‌ها تداوم داشته باشد. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان اظهار کرد: در شهرداری تهران معرفی رسالت استعدادهای شهر تهران را داریم و از طریق محلات پایتخت این کار را ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر