درشهر

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۶۰۹

احتمال بازنگری در طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱

سید جعفر تشکری هاشمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از احتمال بازنگری در طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱ خبر داد. به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در طرح ترافیک تغییری ایجاد می‌شود؟ گفت: امسال در میانه راه هستیم و امکان تغییرات نداریم اما حتما برای سال ۱۴۰۱ با دیدگاه کنترل آلودگی هوا و روانی ترافیک در محدوده مرکزی شهر، نظم و انضباط در رفت و آمد و اطمینان بخشی به مردم و کسانی که کار اضطراری در محدوده مرکزی دارند، طرح ترافیک را در مدل بازنگری شده‌ای مدنظر قرار خواهیم داد. او در پاسخ به اینکه آیا قیمت طرح ترافیک تغییر خواهد کرد؟ گفت: قیمت‌ها متناسب با شرایط خواهد بود و ممکن است نیاز به افزایش نباشد، کما اینکه الان به نتیجه جدی رسیدیم برای برخی از موضوعات کاهش نرخ در نظر بگیریم از جمله نرخ عوارض ساختمانی که منجر به بی‌میلی شهروندان در این زمینه شده است، باید برخی جاها منفی و کاهشی باشد و برخی جاها متناسب با نرخ تورم تصمیم‌گیری شود. در همین حال، این عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا گفت: آمار فعلی تردد شهروندان با مترو و اتوبوس حدود ۱.۵ میلیون مسافر است و این به معنای محو شدن ۳۰ درصد اطلاعات یا نبود اطلاعات است. به گزارش مهر، جعفر تشکری هاشمی در واکنش به گزارش عملکرد معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اظهار کرد: درباره طرح ترافیک، آنچه اتفاق افتاد به نارضایتی عمومی در اجرای طرح ترافیک و نهایتاً خسارات مادی سنگین به شهرداری منجر شد. وی افزود: در این سامانه ۲۵۰ میلیارد تومان عدم وصول داشتیم و به دلیل نابه سامانی‌ها بود و نشان‌دهنده ناکارآمدی این سیستم است. عضو شورای شهر بیان کرد: در گذشته اتوبوس‌ها سامانه زمان‌بندی داشتند اما در حال حاضر این سامانه هوشمند کار نمی‌کند و دلیل آن چیست. تشکری هاشمی اظهار داشت: متأسفانه خرابی‌های تجهیزات ترافیکی شهر را نیز شاهد هستیم. ما چیزی به نام اتوبوس برقی که تعداد آن از قبل هم کم‌تر شده نداریم. وی عنوان کرد: در بحث فیبر نوری حدود ۲۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم اما از ظرفیت کمی از این سامانه استفاده شده است. در طول این ۴ سال مدل هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای تنها در یک منطقه به اجرا رسیده و در سایر مناطق چنین چیزی وجود ندارد. عضو شورای شهر تهران بیان کرد: درباره آمار تردد شهروندان با اتوبوس و مترو گفته شد که روزانه یک میلیون سفر وجود دارد آمار فعلی حدود ۱.۵ میلیون مسافر در مترو و اتوبوسرانی است و این به معنای محو شدن یا نبود ۳۰ درصد اطلاعات است. تشکری هاشمی اظهار داشت: به علاوه به دلیل مشکلات سامانه بلیت الکترونیک، شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

ماجرای واگذاری کپسول‌های اکسیژن شهرداری 

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهرسالم گفت: ممکن است فردی کارمند شهرداری تهران باشد اما بیمه شهرداری نباشد. افراد از این موارد امانی هم می‌توانند از کپسول‌های اکسیژن بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا، حمید چوبینه درباره گفته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر اینکه کپسول‌های اکسیژن شهرداری دراختیار غیر از کارمندان شهرداری تهران قرار گرفته، توضیح داد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از تخلف یا همین مواردی که در صحن اعلام کردند در دست دارند برای شرکت شهر سالم ارسال کنند. بلافاصله پس از دریافت، گزارش‌ها بررسی خواهد شد. وی با تأکید براینکه شرکت شهر سالم در ارایه خدمات پزشکی اینچنینی طبق ضوابط و مقررات کمیسیون‌های مربوطه عمل می‌کند، اضافه کرد: بعضاً خانواده شهرداری تهران، کپسول‌های اکسیژن‌سازی را که دریافت می‌کنند تا پایان دوره درمان در اختیار دارند. اگر دستگاهی تحویل داده نشده به این علت است که افراد هنوز دوره درمان را به پایان نرسانده‌اند. چوبینه عنوان کرد: اگر گفته می‌شود که به افرادی غیر از کارمندان شهرداری تهران داده شده، مواردی بوده که از سمت دفتر شهردار و سازمان‌های مختلف اعلام شده است تا به صورت امانی در مدت کوتاهی دراختیارشان قرار گیرد.  به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم؛ ممکن است فردی کارمند شهرداری تهران باشد اما بیمه شهرداری نباشد. افراد از این موارد امانی هم می‌توانند بهره مند شوند. وی مثال زد: جانبازی وجود دارد که در شرایط خاص و بحرانی قرار گرفته و از طریق دفاتر مدیران و مسوولان (حتی اعضای شورا) بابت مساعدت، معرفی شوند؛ البته این موارد گاهی به صورت یک الی دو مورد پیش می‌آید. چوبینه در پاسخ به اینکه چه مدت دستگاه‌ها دراختیار بیماران قرار می‌گیرد، گفت: دستگاه‌های کپسول اکسیژن تا پایان دوره درمان و نقاهت دراختیار بیماران قرار می‌گیرد و این زمان از یک تا سه هفته متغیر است. وی گفت: معمولاً به صورت اورژانسی ۱۰ تا ۱۵ دستگاه به صورت آماده باش، همیشه وجود دارد. زمانی که این دستگاه‌ها تحویل داده می‌شود در موعدهای مختلف بازپس‌گیری خواهد شد و اگر دوباره موردی پیش بیاید به همکاران داده خواهد شد. در طول سال شاید لازم باشد که ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن هم به بیماران شهرداری داده شود؛ این یک اتفاق معمول و طبیعی است. به گفته مدیرعامل شرکت شهرسالم؛ اگر کپسولی هنوز برگشت داده نشده به این معنی است که در دست بیمار قرار دارد و در حال استفاده از کپسول اکسیژن است. اگر گفته می‌شود که هفت دستگاه هنوز بازگردانده نشده به این معنی است که هنوز در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

 

ارسال نظر