در شهر

۱۴۰۰/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۲۳۲

افزایش ساعت کاری مترو  در دهه نخست محرم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از اختصاص قطارهای فوق‌العاده مترو ویژه دهه اول محرم خبر داد. علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که‌ آیا ساعت حرکت قطارهای مترو به دلیل ایام محرم شب‌ها تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: سرویس‌دهی در همه خطوط مترو در روزهای عادی تا ساعت 22:30 دقیقه است که جهت تسهیل در رفت و آمد عزاداران حسینی نیم ساعت به این زمان افزوده شده است. وی افزود: قطارهای فوق‌العاده در همه خطوط هفت‌گانه مترو ویژه شب‌های محرم اختصاص داده شده است و عزاداران حسینی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: البته سرفاصله حرکت قطارها تغییری نخواهد داشت.

مخالفت چمران با لغو طرح ترافیک برای مقابله با کرونا

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری نقش حمایتی در جهت مقابله با کرونا دارد، گفت: ما پیشنهاد لغو طرح را نداریم چرا که این موضوع سبب شلوغ‌تر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا می‌شود.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت و برنامه مدیریت شهری جدید جهت مقابله با این موضوع اظهار داشت: ‌در مورد این موضوع ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیر اصلی است و شهرداری می‌تواند نقش حمایتی انجام دهد.

وی گفت: ‌ما باید تلاش کنیم وظایف خودمان را هر چه بهتر جهت همکاری با دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا انجام دهیم.

 رییس شورای شهر تهران درباره اینکه آیا در پیک پنجم کرونا شورای شهر می‌تواند تصمیمی برای وضعیت مترو و اتوبوسرانی یا تعطیلی احتمالی آن جهت پیشگیری از انتقال کرونا بگیرد، گفت: شورا نمی‌تواند در این راستا تصمیم جداگانه داشته باشد. ستاد مقابله با کرونا اگر این موضوع ضروری باشد در سطح کلان تصمیم خواهد گرفت.

چمران در مورد طرح ترافیک گفت: طرح در حال حاضر در حال اجرا است و ما پیشنهادی برای لغو آن نداریم چرا که اگر طرح لغو شود به نظر ما حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر خواهد شد.

مطالبات مجمع نمایندگان استان تهران از شهردار پایتخت

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت که در جلسه دیروز این مجمع، انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفته و مطالباتی از وی مطرح شده است.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست روز چهارشنبه مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و تحول در حکمرانی نسبت به سال‌های پیش از انقلاب، مدیریت شهری را یکی از عرصه‌هایی دانستند که همچنان به تغییر و تحولات جدی نیاز دارد تا این ساختار کهنه و فرسوده حاکم بر نهادهای دخیل در مدیریت شهری جای خودش را به الگویی بدیع و کارآمد که ارمغان‌آور آرامش و نشاط در حیطه زندگی شهروندی باشد، دهد.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر تحول زیست و سبک زندگی شهری از مدل مرسوم فعلی به سمت تحقق حیات طیبه اسلامی که ضامن آرامش و نشاط شهروندان بوده و امکان دسترسی برابر و عادلانه به کالاها و خدمات شهری را فراهم کند، افزود: نمایندگان استان تهران معتقدند برای رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات صاحب‌نظرانی هستیم که در زمینه مدیریت شهری دارای ایده‌های ایجابی با قابلیت اجرا هستند و نسبت به ابعاد تحول در حوزه حکمرانی شهری عدالت‌محور ذهنیتی اولاً روشن و ثانیاً واقعی دارند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران بیان کرد: نمایندگان حاضر در جلسه با چنین رویکردی ضمن استقبال از انتخاب دکتر زاکانی با روحیه عدالتخواهانه از سوی شورای شهر به عنوان شهردار تهران، انجام چنین مهمی را از شهردار منتخب تهران مطالبه کردند. همچنین با عنایت به خلأ حضور ایشان به عنوان یکی از نمایندگان قم در مجلس، نسبت به یاری رساندن دیگر نمایندگان‌ محترم قم با توجه به مشکلات مبتلابه شهر قم که پاره تن همه مردم است، به صورت موضوعی دیگر نمایندگان‌ محترم قم را مدد کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان حاضر به ‌بیان مشکلات، کمبودها و مسائل اساسی شهر تهران از جمله حمل و نقل عمومی شهر تهران و لزوم افزایش و تقویت شبکه ریلی و نوسازی ناوگان شهری، موضوع چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها، بازیافت آن، بازتعریف هویت اسلامی بناها و نمای ساختمان‌ها، تقویت فعالیت‌های فرهنگی و انقلابی در راستای ترویج‌ و تقویت ارزش‌ها و موضوعات دیگر پرداختند. وی تاکید کرد: لزوم توجه به کاهش فاصله و توزیع برابر امکانات در بین مناطق تهران از دیگر دغدغه‌های نمایندگان شهر تهران بود که با دکتر زاکانی در میان گذاشته شد.

 

ارسال نظر