در شهر

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۵۴۰

بیشترین تخلفات رانندگی  در بزرگراه آزادگان

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ در شهر تهران ۶ هزار و ۵۷۰ دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ هدایت شدند.  به گزارش تسنیم، موسوی‌پور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه پلیس نامحسوس از سال 1383 تشکیل شد تا تمام محورهای بزرگراهی را در تمام لحظات برای متخلفین حرفه‌ای ناامن کند، اظهار کرد: این پلیس توانست با پلیس‌های محسوس همپوشانی داشته باشد و با تخلفات حادثه‌ساز برخورد و از بروز تخلفات و حوادث تلخ جلوگیری کند. موسوی‌پور با تأکید بر اینکه با شگردهای پلیسی صورت گرفته، موضوعی تحت عنوان فرار در بحث تخلفات رانندگی نداریم، گفت: بزرگراه آزادگان با طول حدود 40 کیلومتری عمده‌ترین محور با بیشترین تخلفات را دارا است و در ادامه محور شهید بابایی و شهید زین‌الدین، خرازی، همدانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دارای بیشترین تخلفات حادثه‌ساز هستند. جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: پلیس نامحسوس در معابر خلوت وارد عمل می‌شود همچنین در معابری که بار ترافیکی وجود دارد قطعاً‌ قدرت مانور خاطیان و تخلفات حادثه‌ساز کم می‌شود. وی تصریح کرد: بخشی از فعالیت تیم‌های کنترل نامحسوس از طریق گشت‌زنی در محورهای بزرگراهی است و با دیدن تخلف اقدام به متوقف کردن خودروی متخلف می‌کنند. این مقام انتظامی متذکر شد: برابر قانون و مقررات و تبصره « د » ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم مصوب 1389، خودرویی که دو تخلف حادثه‌ساز را همزمان انجام دهد، 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.

موسوی‌پور ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت پلیس نامحسوس از طریق رصد تصاویر مراکز مانیتورینگ انجام می‌شود، به این ترتیب که تصاویر و تخلفات پس از رویت در این مراکز، از طریق شبکه به همکاران در پلیس نامحسوس اعلام و تیم پلیس نامحسوسی که در محدوده مدنظر حضور دارند، اقدام به توقف خودروی متخلف می‌کند. جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: بخش دیگری از فعالیت تیم کنترل نامحسوس از طریق اعلام تیم‌های محسوس به نامحسوس و بخشی دیگر نیز از طریق تماسهای 110 است. اگر شهروندی از طریق سامانه 110 با پلیس تماس گرفته و تخلفی را در محور بزرگراهی اعلام کند، از طریق شبکه به همکاران خود در آن محور توجه داده شده که در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات اقدام لازم را انجام دهند. به گفته وی، در سال 1399 توسط پلیس نامحسوس 38 هزار و 726 دستگاه خودرو به پارکینگ هدایت و 148 هزار و 200 دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شدند.

۱۲ گزینه نهایی پست شهردار تهران اعلام شد

علیرضا نادعلی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران اسامی ۱۲ گزینه تصدی پست شهردار تهران را اعلام کرد. نادعلی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به جلسه صبح روز یکشنبه منتخبان شورای ششم درباره انتخاب شهردار تهران گفت: اسامی ۱۲ گزینه تصدی سمت شهردار که به مرحله نهایی رسیده‌اند، شامل معصومه آباد، اسماعیل احمدی مقدم، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویشی، علیرضا زاکانی، عباس علی آبادی، علی نیکزاد، رستم قاسمی و سید صولت مرتضوی است.  در همین رابطه، ناصر امانی، دیگر منتخب شورای شهر پایتخت گفت: علت انتشار لیست ۱۲ نفره نامزدهای شهرداری به جای لیست ۱۰ نفره، احتمال عدم ارایه برنامه برخی از اعضای لیست به شورا است. امانی در گفت‌وگو با مهر، در پاسخ به این سوال که آیا از این لیست کسی اعلام کناره‌گیری کرده یا خیر؟ گفت: تا این لحظه هیچ یک از اعضای لیست ۱۲ نفره اعلام انصراف نکرده اما هیچکدام نیز اعلام حضور قطعی برای جایگاه شهرداری تهران نیز نکرده‌اند. وی در خصوص زمان قطعی مشخص شدن نامزدهای احتمالی شهرداری تهران بیان کرد: تا هفته آینده ۱۲ نامزد احتمالی فرصت ارایه برنامه خود به شورا را دارند و سپس شورا برنامه‌ها را بررسی و یک لیست سه نفره از نامزدها را منتشر خواهیم کرد. پیش بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده لیست سه نفره برای انتخاب شهردار تهران منتشر شود.

واکنش مترو به آغاز واکسیناسیون رانندگان در کرج

علی عبداله پور، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه تمامی کارکنان در بخش حمل و نقل عمومی در معرض ابتلاء به ویروس کرونا هستند، گفت: برای تسریع انجام واکسیناسیون همکارانم از تمامی مراجعه ذی صلاح پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم اما هنوز این موضوع محقق نشده است. به گزارش ایلنا، عبداله پور گفت: در حال حاضر واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی در کرج آغاز شده، این در حالی است که کارکنان امور ایستگاه‌ها و راهبران قطار در متروی پایتخت که روزانه با حجم مخاطبان زیادی روبرو هستند؛ تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند. وی اظهار کرد: نامه‌‌های متعددی به اعضاء کمیسیون بهداشت مجلس، معاونین استاندار تهران، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارسال کرده ایم و از اهمیت خدمات رسانی متروی تهران و حومه به شهروندان و تأکید بر خطرات ناشی از فعالیت در شهر زیرزمینی و مشکلاتی که کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران در چنین فضای کاری با آن مواجه هستند، سخن گفته ایم اما تا این لحظه نتیجه‌ای نگرفته ایم.

 

ارسال نظر