اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۴۵۰

دستگیری باند خرید و فروش آرای شورای شهر

شکرالله بهرامی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: با اطلاع، هدایت و نظارت نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح در ستاد انتخابات استان تهران، اعضای یک باند خرید و فروش آرای شورای شهر که تماماً غیرنظامی بودند در شهر پردیس شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش ایسنا، بهرامی در ارتباط با اقداماتی که این سازمان برای تأمین سلامت و امنیت انتخابات اخیر به مرحله اجرا درآورده است، اظهار کرد: اهم اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح به چند بخش تقسیم می‌شود که شامل آگاه‌سازی نیروهای مسلح نسبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مختلف در اقصی نقاط کشور، تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسراهای نظامی سراسر کشور، تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و نشست با فرماندهان انتظامی و نظامی و بازدید از پاسگاه‌های مرزی به منظور نظارت و اطلاع از آمادگی نیروها برای رصد و مقابله با اقدامات ضد امنیتی هستند. وی افزود: همچنین بازدید مقامات قضایی از شعب اخذ رأی در سراسر کشور و نظارت بر روند تأمین امنیت صندوق‌ها، حضور مقامات سازمان در ستادهای مرکزی برگزاری انتخابات به منظور نظارت مستقیم در حوزه وظایف و رصد اخبار و وقایع امنیتی و هدایت و هماهنگی ضابطان از دیگر وظایف سازمان برای صیانت از انتخابات بوده است.

زمین واحدهای طرح ملی مسکن تهران آماده نیست

جلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه زمین‌های طرح ملی مسکن تهران آماده نیست، گفت: مسکن مهر طرحی بود که تعداد قابل توجهی از مردم را صاحبخانه کرد. به گزارش تسنیم، جلیل محبت خواه با اشاره به اینکه سهمیه استان تهران در طرح ملی مسکن 73 هزار واحد است، اظهار کرد: از این تعداد 25 هزار واحد برای شهر تهران است. حدود 172 هزار نفر برای طرح ملی مسکن استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 20 هزار نفر هیچ مدرکی را ارائه نداده‌اند. وی بدون اشاره به اینکه چه تعداد از متقاضیان موثر آورده 40 میلیون تومانی را واریز کرده‌اند، افزود: تمام زمین‌ها برای ساخت مسکن در شهرهای جدید و شهرستان‌ها به جز شهر تهران آماده است و مانعی برای ساخت و ساز در شهرهای اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، شهریار، قرچک، نسیم شهر، دماوند، صفادشت و فیروزکوه وجود ندارد. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مسکن مهر طرحی بود که تعداد قابل توجهی از مردم را صاحب خانه کرد. فارغ از اینکه به درستی اجرا شد یا در اجرا دچار مشکل بود، باید مسوولان جدید آن را ادامه می‌دادند. هرگونه وقفه در اجرای این طرح‌ها سبب بروز مشکل در حوزه مسکن می‌شود. محبت‌خواه با یادآوری اینکه متاسفانه مجموعه‌های معتبر در حوزه مسکن نخواستند طرح‌های دوره‌های گذشته که در رأس آنها مسکن مهر قرار داشت را ادامه دهند اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی متولی زمین است و هر زمان که مسوولان نیاز به ساخت مسکن داشته باشند این اداره کل آمادگی برای ارایه زمین دارد.

صدور حکم تخلیه برای مستأجران در شرایط کرونا

در حالی ستاد ملی کرونا شوراهای حل اختلاف را از صدور حکم تخلیه برای مستأجران منع کرده که این شوراها در شرایط قرمز کرونایی احکام تخلیه صادر می‌کنند. به گزارش تسنیم، اواسط خردادماه امسال وزیر راه و شهرسازی از تصویب افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن در ستاد اقتصادی کرونا خبر داد و درباره تمدید قراردادهای اجاره مسکن با توجه به تداوم شرایط کرونا اظهار کرد: مصوبه تمدید یک ساله قراردادهای اجاره مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شد. ‌حدود دو هفته بعد ستاد ملی کرونا طی جلسه هفتاد و دوم تمدید یک ساله قراردادهای اجاره با رقم افزایش نرخ‌ها را به شرح زیر تصویب و اعلام کرد؛  حداکثر افزایش مبلغ اجاره‌بها یا مبلغ رهن برای قراردادهای اجاره در کلانشهر تهران تا سقف 25 درصد، سایر کلانشهرها تا سقف 20 درصد و سایر مناطق شهری تا سقف 15 درصد است. با عنایت به استمرار شرایط شرایط بیماری کرونا، تمام قراردادهای اجاره املاک مسکونی که تا پایان سال 1400 اعتبار آنها به اتمام می‌رسد در صورت عدم توافق طرفین و تمایل مستأجرین به مدت یکسال به صورت خودکار تمدید می‌شود. بر اساس بند 3-1 مصوبه ستاد ملی کرونا نیازی به مراجعه مالک و مستاجر به بنگاه‌های املاک برای تمدید قراردادها نیست. حدود یک ماه از مصوبه ستاد مذکور می‌گذرد اما شرایط به‌گونه پیش نرفته که دولت برای حمایت از مستأجران پیش‌بینی کرده است. از سوی دیگر با آنکه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده شوراهای حل اختلاف حق صدور حکم تخلیه را برای مستأجران ندارند که این شوراها طی هفته‌های اخیر احکام متعددی را علیه مستأجران صادر کرده است.

 

ارسال نظر