مصایب هوشمندسازی شهر از نگاه حناچی

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۸۳

پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه چهارمین همایش تهران هوشمند گفت: مقاومت در برابر اشتراک‌گذاری داده‌ها در همه‌ دنیا وجود دارد اما وقتی شیرینی کار در زندگی روزمره خودش را نشان می‌دهد، همکاری‌ها بیشتر می‌شود.شهردار تهران با بیان اینکه شهروندانی که به دنبال افزایش کیفیت زندگی باشند در مورد ایجاد شهر هوشمند نقش اساسی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: اگر شعار انسان‌گرایی در شهر می‌دهیم باید اقتضائات این فضا را هم تعریف کنیم، بر این اساس به جای گسترش بزرگراه‌ها باید شبکه پیاده، مترو ودوچرخه را افزایش دهیم، یعنی مواردی که با زندگی انسانی منطبق‌تر هستند. به گزارش ایلنا، شهردار تهران درباره دستیابی به اینترنت اشیاء در تهران گفت که این زمینه در مورد حمل زباله، جداسازی پسماند عفونی و عادی همچنین کنترل خدمات شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث کاهش۲۰۰۰ تُن حجم زباله تهران شده است در حالی که پیش از این بیش از ۷۰۰۰ تُن زباله داشتیم. علت این کاهش حجم آموزش در زمینه پسماند است، به عنوان مثال کاهش حجم شیرابه در کاهش حجم پسماند موثر است و برخی اپلیکیشن‌ها این موضوع را آموزش می‌دهند و شهروند هوشمند به پیشبرد این برنامه کمک می‌کند.او بیان کرد: کاری که کمتر به سمت آن رفتیم و اما به‌شدت تاثیرگذار است، ایجاد سیاست‌های تشویقی است. به عنوان مثال در منطقه ١٨ کسانی که زباله‌های بازیافتی را وزن می‌کنند، به آنها گل می‌دهند و تشویق کردیم همه مناطق این کار را انجام دهند، این کار باید به‌طور پیوسته انجام شود.

 در مواردی که امکان بازیافت زباله داریم دستگاه‌های ‌RVF را گذاشتیم و پیشنهاد دادیم که در قبال تحویل پت به شهروندان بن فروشگاه شهروند ارایه کنند.حناچی اصلی‌ترین موانع برای شهر هوشمند را انتصاب مدیرانی دانست که به این طرح اعتقادی نداشته باشند چرا که بخشی از پیشبرد کار اعتقاد داشتن به کار بوده که اتفاقی نیست. وی توضیح داد: باید افراد را متناسب با محیط کارشان انتخاب کنیم و تحصیلات آکادمیک با کیفیت در این مورد اثرگذار است. همچنین مدیران خوب باید اجازه فعالیت داشته باشند، ما هم در شهرداری نیروهایی از درون شهرداری را به کار گرفتیم.

بر اساس این گزارش، شهردار تهران مظهر شهر هوشمند در تهران را حوزه حمل ونقل دانست و گفت: هر چه که به عنوان خدمات در شهر ارایه می‌شود می‌تواند به عنوان سرویس‌های شهر هوشمند مطرح شود. با رویکردهای قدیم نمی‌توانیم ایجاد اشتغال کنیم اما در فضای مجازی و فضاهای نوآوری کارهای اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

 

ارسال نظر