ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۲۳

کامیون‌داران: اعتصاب نکردیم اما معترض هستیم

احمد کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیو‌ن‌داران گفت: اعتصابات کامیون‌داران را کاملا تکذیب می‌کنم، اما با ادامه این روند زمینگیر می‌شویم و اساسا امکان تردد وجود نخواهد داشت و به این مشکلات موجود معترض هستیم. کریمی در گفت‌وگو با ایلنا اعتصاب کامیون‌داران مرتبط با صنایع نفتی و پتروشیمی و کامیون‌های نفتکش را تکذیب کرد و با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ناوگان مواد نفتی تاکید کرد: در این حوزه با چهار مشکل اصلی و اساسی مواجه هستیم و در حالی که برای رفع این مشکلات جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و پیشنهادات خوبی هم ارایه داده‌ایم اما وزارت نفت هنوز به نتیجه نرسیده تا این مسائل را برطرف کند. وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بحث نرخ کرایه است، افزود: در گذشته نرخ کرایه حمل مواد نفتی کاملا منصفانه و منطقی و بیشتر از حمل کالای تجاری بود چراکه حمل این نوع کالا یک سر بار و خطرناک است. کریمی ادامه داد: تعیین نرخ کرایه حمل مواد نفتی در اختیار دولت و سازمان برنامه و بودجه است و نرخ حمل این کالا متناسب با رشد نرخ کرایه حمل کالای تجاری افزایش نیافت و هنوز به سطح منطقی خود نرسیده‌ است. مشکل بعدی تاخیر در پرداخت‌ها تا بیش از دو ماه است. کریمی ادامه داد: موضوع بعدی بحث ماده ٣٨ قانون تامین اجتماعی است و بسیار پیگیر این موضوع هستیم. این قانون مشمول تمام قراردادهای حمل که مبدا و مقصد مشخص دارد، می‌شود. وی افزود: مطالبه ما این است؛ این قرارداد که بین پیمانکار و وزارت نفت است، چرا از محل کرایه راننده کسر می‌شود؟  او درباره کمبود روغن در بازار تاکید کرد: یک موضوع گرانی روغن است و ناچاریم روغن گران مصرف کنیم اما مشکل امروز ما این است که روغن در بازار نایاب شده ‌است.جالب این است که صراحتا اعلام می‌کنند از آنجایی که صادرات لوکات بسیار سودده است انگیزه‌ای برای تولید روغن وجود ندارد و لوکات خام فروشی می‌شود.

ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر امکان ندارد

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر چابهار را تکذیب می‌کنم، گفت: در این مدت نه تنها با کاهش تخلیه و بارگیری مواجه نبودیم بلکه عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشت. آقایی در گفت‌وگو با ایلنا در وضعیت بنادر سیستان و بلوچستان در شرایط پیک پنجم کرونا در این استان و تشدید شیوع کرونا در این منطقه اظهار داشت: تمام پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در بنادر به‌طور دقیق و سختگیرانه رعایت می‌شود و به هیچ‌وجه حتی یک ساعت هم بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری تعطیل نبوده‌اند و کار در این بنادر به دلیل شرایط شدت شیوع کرونا متوقف نمی‌شود.

مقررات جدید پلیس بنادر امارات برای شناورهای سنتی ایرانی 

رییس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: پلیس بنادرامارات متحده عربی مقررات سختگیرانه جدیدی برای شناورهای سنتی ایرانی اعمال کرد. داود بهادری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بنا به اخبار دریافتی، به تازگی پلیس (شرطه) بنادر امارات از لنج‌های سنتی ایرانی که به آن منطقه ورود می‌کنند، چنانچه در حین بازرسی لباس‌های فرم نظامی و شبه نظامی را مشاهده کنند اقدام به ممانعت از ورود و توقیف شناور می‌کنند. وی با اشاره به اینکه دلایل این برنامه پلیس امارات مشخص نیست، اظهار کرد: همچنین خدمه شناورها، در زمان سفر به کشور امارات متحده عربی از به‌ همراه داشتن کارت پایان خدمت و سایر کارت‌های عضویت در پایگاه‌های مقاومت بسیج به‌جد خودداری کنند.

کم‌بارشی و خشکسالی در سال ۱۴۰۰ بسیار جدی است

احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه وضعیت کم‌بارشی و خشکسالی بسیار جدی است و امسال بدترین نوع خشکسالی را تجربه می‌کنیم، گفت: سال زراعی۱۴۰۰-۱۳۹۹ یکی از بدترین سال‌ها برای کشور به خصوص منطقه جنوب و جنوب شرق کشور است.

وظیفه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت خشکسالی در ایران افزود: «کم بارشی» امسال فقط محدود به ایران نیست، بلکه تمام خاورمیانه و منطقه آسیای میانه را تحت تاثیر قرار داده است، عربستان، اردن، ترکیه، شرق افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. وی افزود: امسال بارش‌ها در ایران کمتر از نرمال (میانگین بلندمدت) است و به صورت فراگیر در بیشتر استان‌ها با اثرات ناگوار کم بارشی مواجه هستیم تا جایی که در برخی شهرها و روستاها مشکل تامین آب شرب وجود دارد. وظیفه با بیان اینکه در پی کم بارشی تعداد زیادی از روستاها و شهرها با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: کمبود و تنش آبی اولویت سنجی می‌شود که اولویت نخست تامین آب شرب شهرها و روستاها است وبعد نوبت به بخش کشاورزی و حیوانات و طبیعت می‌رسد و به همین دلیل شاهد پخش فیلم‌ها و عکس‌هایی در فضای مجازی هستیم که مثلا اسب‌های وحشی در قزاقستان تلف می‌شوند یا گاومیش‌ها در هورالعظیم به دنبال آب، سرگردان هستند. وی با اعلام اینکه امسال بدترین نوع خشکسالی را تجربه می‌کنیم، گفت: در چند سال اخیر تجربه مختلفی از خشکسالی را داشتیم. 

 

ارسال نظر