ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۱۴

۶۵ درصد مسکن مهر را  دولت تدبیر و امید ساخت

وزارت راه و شهرسازی در گزارش جدید خود در خصوص عملکرد دولت در بخش مسکن مهر اعلام کرد که ۶۵ درصد از طرح مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است. به گزارش ایرنا، اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر از جمله اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم بود. اطلاعات منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی از عملکرد مسکن مهر نشان می‌دهد، یک میلیون و ۹۴۹ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون تکمیل و تحویل شده که عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی مهر یک میلیون و ۲۵۹ هزار واحد گزارش شده است. عملکرد دولت تدبیر و امید در تکمیل واحدهای مسکونی مهر نسبت به اجرای کل طرح، ۶۵ درصد است. بر اساس این گزارش، در بخش صدور سند برای واحدهای مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد سند صادر شده که از این تعداد ۷۷۴ هزار واحد سند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صادر شده است. همچنین از ابتدای اجرای طرح برای ۵۴ هزار و ۴۰۳ واحد تسهیلات پرداخت شده که ۱۳ هزار و ۸۳ واحد از میزان کل، در دولت تدبیر و امید، پرداخت شده است. این گزارش می‌افزاید: با احتساب بافت‌فرسوده از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و ۸۲۶ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده که از این میزان یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محقق شده است. بنابراین گزارش، در جریان وقوع زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه که در آبان ۱۳۹۶ با بزرگی ۷.۳ رخ داد، بیش از ۵۷۶ واحد مسکن مهر در قالب ۲۴ بلوک دچار خسارت شد. از این تعداد ۳ بلوک آن تخریب و ۲۱ بلوک نیازمند بازسازی تشخیص داده شد. سازمان ملی زمین و مسکن ۲۱ بلوک را بازسازی کرد و تحویل مردم داد. هزینه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص بازسازی و احداث واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب شامل کمک ۱۸۵ میلیارد ریالی بلاعوض از محل منابع سازمان جهت بازسازی بلوک‌های آسیب‌دیده، کمک ۵۵ میلیارد ریالی جهت بازسازی محوطه بلوک‌های آسیب‌دیده از محل منابع سازمان، کمک ۲۷۰ میلیارد ریالی دولت از محل اسناد خزانه و ۲۰۵ میلیارد ریال از محل خسارت بیمه آرمان بوده است.

افزایش سفرهای مردم و کرونایی‌تر شدن 5 استان

در هفته گذشته باز هم شاهد افزایش سفرهای مردم هر چند به صورت جزئی بودیم و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به گفته مسوولان وزارت بهداشت وضعیت شیوع کرونا در پنج استان روند افزایشی پیدا کرده که مسلما با این سفرها بی‌ارتباط نیست. به گزارش ایسنا، نگاهی به آمار ترددهای بین استانی منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور نشان می‌دهد که با وجود هشدارهای متعدد داده شده از سوی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نه تنها سفرهای مردم کاهشی نبوده است بلکه آمارها گویای افزایش این ترددهای بعضا غیر ضرور بوده که این مساله خود را در وضعیت شیوع ویروس کرونا نشان داده است. بر اساس این اعداد و ارقام منتشر شده، متوسط تردد روزانه بین استانی از جمعه دو هفته گذشته (۲۸ خرداد ماه) تا پنج‌شنبه گذشته (سوم تیر ماه) یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۸۳۱ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به هفته قبل از این آمار یک درصد کاهش یافته اما نسبت به هفته مشابه سال گذشته با پنج درصد افزایش همراه بوده است. البته اگر بخواهیم سفرهای جاده‌ای مردم را رصد کنیم همین آمار را باید در تردد وسایل نقلیه سبک و در همین بازه زمانی مورد مقایسه قرار دهیم که این‌بار یک درصد افزایش نسبت به هفته مشابه قبل از این بررسی و ۹ درصد افزایش نسبت به هفته مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد. در همین بازه مورد بررسی یعنی از جمعه دو هفته گذشته (۲۸ خرداد ماه) تا پنج‌شنبه گذشته (سوم تیر ماه) حدود 8 میلیون و ۴۳۰ هزار پلاک یکتا در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که خودرهای تهران و البرز همچنان با بیش از ۲۰ درصد در صدر قرار داشته و بیشترین سهم را از این سفرهای مخاطره آمیز دارند و پس از آن نوبت به خراسان رضوی، فارس، اصفهان، مازندران و ... می‌رسد.

افزایش سهم ایران از کشتیرانی و حمل بار در خزر

سهم روس‌ها از بازار کشتیرانی و حمل بار در دریای خزر به ۵۹.۹ درصد و سهم ایران به ۳۸.۹ درصد رسیده است. به گزارش مهر، گزارش‌های منتشره از وضعیت حمل کالا در دریای خزر در سال ۱۳۹۹ و سهم کشورهای حاشیه این دریا نشان می‌دهد سهم ناوگان دریای ایران و روسیه مجموعاً ۹۸.۸ درصد و سایر کشور ۱.۲ درصد است. بر اساس این گزارش، سهم ناوگان ایرانی شامل شرکت کشتیرانی خزر از شرکت‌های زیرمجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با حمل بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و سایر ناوگان ایرانی با ۴۲۴ هزار و ۹۹۳ تن کالا در سال ۱۳۹۹، مجموعاً ۱ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۳ تن است.  سهم کشتی‌های ایرانی از بازار حمل کالا در دریای خزر در سال گذشته، ۳۸.۹ درصد است که ۳۰.۳ درصد آن به شرکت کشتیرانی خزر اختصاص دارد. همچنین ناوگان حمل و نقل دریایی روسی نیز در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۲۶۹ تن کالا بین بنادر حاشیه خزر جابه‌جا کرده‌اند. سهم ناوگان متعلق به دیگر کشورها از بازار حمل کالا در خزر، ۱۱ هزار و ۴۷۰ تن، آذربایجان ۱۲ هزار و ۸۳۴ تن و قزاقستان ۳۵ هزار و ۵۹۰ تن بوده است.

 

ارسال نظر