ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۹۰

جزییات 2 وام‌ جدید خرید مسکن

بانک تخصصی بخش مسکن طرح‌های جدید وام مسکن از محل انواع سپرده‌گذاری را اعلام کرد. به گزارش مهر، بر اساس قوانین و مقررات در نظر گرفته شده در این زمینه، در طرح نخست، حداقل موجودی برای افتتاح حساب مبلغ ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین مدت زمان انتظار برای دریافت این تسهیلات با موجودی ۳۰ میلیون تومانی حداقل ۵ ماه تعیین شده است. در قالب این طرح متقاضیان و سپرده‌گذاران می‌توانند بعد از طی دوره انتظار مذکور تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. در طرح دوم، متقاضیان می‌توانند پس از افتتاح حساب با حداقل واریزی ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان با حداقل مدت انتظار ۳ سال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. این طرح به خصوص برای متقاضیانی که در ماه امکان پس‌انداز با مبالغ بالا را ندارند، مناسب است. نرخ سود این تسهیلات ۱۵ درصد است.

رییسی برای مهار بازار مسکن چهار اقدام را انجام دهد

عباس زینعلی، کارشناس اقتصاد مسکن، کنترل نقدینگی، کاهش تورم، افزایش تولید و افزایش ساخت و ساز را مهم‌ترین راهکارهای ثبات بازار مسکن دانست و گفت: اگر دولت رییسی بخواهد مسیر امتحان شده ساخت‌وساز دولتی را در پیش بگیرد، قیمت خانه پایین نخواهد آمد.عباس زینعلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روند قیمت مسکن در کشور وابستگی زیادی به متغیرهای کلان دارد. رشد نقدینگی، نرخ تورم و رشد اقتصادی کشور در بازار مسکن تاثیر می‌گذارد. این موارد همچنین بر ارکان ساخت مسکن شامل مصالح ساختمانی و زمین تاثیرگذار است. اگر بتوان این متغیرهای کلان را به شکل اصولی مدیریت کرد روند قیمت مسکن باثبات می‌شود.این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر تورم عمومی افزود: اگر نرخ ارز در یک مدت طولانی باثبات بماند حتما ثبات در دیگر بازارها پیش می‌آید و شاهد افزایش حباب گونه نخواهیم بود. چیزی که در چهار ساله دوم دولت تدبیر و امید نداشتیم همین بی‌ثباتی بود. تنش‌های سیاسی و بین‌المللی هم در تلاطم اقتصادی نقش داشت.به گفته زینعلی، وقتی آرامش بازارها به هم خورد همه انتظار داشتند از ملک نهایت استفاده را ببرند و طبیعتا رشد قیمت‌ها اتفاق افتاد. اما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، رفتن ترامپ و آمدن بایدن در امریکا و مطرح شدن مجدد احیای برجام انتظارات تورمی کاهش پیدا کرد. البته امتناع بانک مرکزی از چاپ پول برای جبران کسری بودجه هم اقدام خوبی بود که در ثبات نرخها تاثیر گذاشت. همین که کسری بودجه با پول بدون پشتوانه جبران نشد سرعت رشد تورم را گرفت و جای تقدیر دارد.وی تصریح کرد: البته ثبات اقتصادی کنونی ناشی از رشد اقتصادی و افزایش حجم تولید نیست بلکه ناشی از کم‌تحرکی در توان تولید است. اما ادامه این روند بستگی به اعمال سیاست‌های انضباط پولی در دولت آینده دارد. دولت باید تلاش کند رشد اقتصادی و نقدینگی از طریق تولید افزایش یابد نه اینکه پول بی‌پشتوانه چاپ کند.این کارشناس اقتصاد مسکن درباره وعده رییس‌جمهور منتخب برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: من چندان به تحقق این وعده امیدوار نیستم. به خصوص اگر قرار باشد دولت راسا اقدام به ساخت و ساز کند. این کارها در گذشته هم انجام شده که آثارش را به شکل ایجاد تورم دیده‌ایم و تاثیر آنچنانی بر رشد تولید مسکن نگذاشته است. ساخت و ساز باید به دست بخش خصوصی سپرده شود.

برخورد قطار با عابرپیاده

در پاسگاه نعمت‌آباد، قطار با یک عابرپیاده برخورد کرد.به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، صبح روز شنبه حوالی ساعت 8:23 دقیقه تصادف قطار با عابر به مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران اعلام شد. با اعلام این خبر یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه در پاسگاه نعمت‌آباد اعزام شد. در این حادثه متاسفانه عابرپیاده دچار مصدومیت می‌شود که بعد از اقدامات اولیه توسط تکنیسین‌های اورژانس تهران به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.

پیشنهاد کاهش سرعت در آزادراه تهران- قم به ۱۱۰ کیلومتر

در نشست ۱۱۶ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور پیشنهاد کاهش سرعت تردد وسایل نقلیه در آزادراه تهران-قم از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱۰ کیلومتر ارایه شد.به گزارش تسنیم، در نشست 116 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، ابتدا دبیرخانه کمیسیون آماری از تصادفات رانندگی در سال‌های 98، 99 و 1400 ارایه کرد. بر این اساس تصادفات فوتی در دو ماهه نخست سال 1400 با 7.9 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال 1398 از 800 به 737 فقره و تعداد فوتی‌ها نیز با 10/5 درصد کاهش از 1024 نفر به 916 نفر رسیده است. همچنین مجموع تصادفات نیز در این مدت از 10 هزار و 608 فقره به 9 هزار و 672 فقره رسیده و 8/8 درصد کاهش داشته است.همچنین بررسی سال 99 با سال 98 نشان می‌دهد که در بازه 10 ماهه این سال تعداد کل فوتی‌ها 9/1 درصد و تعداد مصدومین 20/3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 98 کاهش یافته است. البته شایان ذکر است که این سال متوسط تردد ساعتی در محورها 14/2 درصد و تردد استانی 14/9 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته است. در این سال استان‌های هرمزگان، قم و اردبیل کمترین کاهش فوتی و استان‌های ایلام و سمنان بیشترین کاهش فوتی را در سال 99 در مقایسه با سال 98 داشته‌اند. 

 

ارسال نظر