ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۴۳

وام ۵۰۰ میلیاردتومانی برای تکمیل مسکن‌مهر پردیس 

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید پردیس گفت: وام ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل تبصره 8 قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس و با نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی مرداد امسال محقق می‌شود.

هدایت به ایرنا گفت: با توجه به وثایقی که در اختیار است، این وام در مردادماه به شرکت عمران تزریق می‌شود تا باقی مانده طرح‌ها تکمیل شود.

وی در مورد نحوه استفاده از این تسهیلات برای تکمیل مسکن مهر پردیس توضیح داد: در حدود 7 هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال پرونده تعریف شده که بر این اساس ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ها در بخش‌های ساخت، محوطه‌سازی و آماده‌‌سازی مسکن مهر استفاده می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، حدود 3 هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول برای اتمام پروژه مسکن پردیس نیاز است که ما ۵۰۰ میلیارد تومان وام گرفتیم، حدود هزار میلیارد تومان از منابع نقدی خود برای این موضوع اختصاص دادیم و مابقی را هم از محل تهاتر و فروش اراضی مسکن مهر، کامل می‌کنیم.

هدایت افزود: مباحث روبنایی در مسکن مهر پردیس همزمان با ساخت و ساز لحاظ می‌شود که ساخت همگی آنها با روش‌هایی مثل مشارکت بخش خصوصی، تهاتر اراضی و فروش تجاری‌ها با قیمت کارشناسی به نسبت آورده سهم سازنده، در کوتاه‌مدت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از منابع داخلی شرکت مانع از افزایش قیمت مسکن مهر در پردیس شدیم، خاطرنشان کرد: با مصوبات قانونی و همراهی نمایندگان مجلس، مصوبه استفاده از منابع داخلی شرکت را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر گرفتیم در غیر اینصورت هر متقاضی باید ۲۰۰ میلیون تومان اضافه پرداخت می‌کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس زمین زده و مقرر شد که واحدهای مسکونی ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده شود.

با تغییر رویکرد وزارت راه و شهر‌سازی و مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس تا پایان سال ۹۸ در حدود ۴۵ هزار واحد تکمیل و ۱۵ هزار واحد سال گذشته بهره‌برداری شد و قرار است باقی مانده واحدها پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده شود. شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نخستین بانوی دریانورد ایرانی خزر از دریانوردی می‌گوید

دریانوردی یکی از مشاغل سخت دنیاست که معمولا نگاهی مردانه به آن وجود دارد، اما «مه‌کیا صادقی منفرد» یکی از چند بانوی ایرانی است که این تعریف سنتی از دریانوردی را در ایران شکسته و تلاش می‌کند تا به عنوان یک دریانورد حرفه‌ای، روزی سکان کشتی‌های اقیانوس‌پیما را در دست بگیرد.

به گزارش ایرنا، کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی دریانوردی که از آن با نام مخفف کنوانسیون «اس‌تی‌سی دبلیو STCW» یاد می‌شود، از سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت ۲۵ ژوئن هر سال مقارن با چهارم تیر را به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های دریانوردان به عنوان یکی از مهم‌ترین بازوهای تجارت جهانی، روز جهانی دریانورد نامگذاری کند. بر همین اساس نیز چند سال است که به بهانه این روز، توجه به دریانوردان و دشواری‌ها و خطرات شغلی آنها بیشتر شده است. روز جهانی دریانورد فرصت مناسبی برای پرداختن به سختی‌های شغل دریانوردی و بیان سختی‌های خاص این شغل است، اما این روز بهانه‌ای هم هست تا از زاویه نگاه زنان دریانورد ایرانی که به اقتضای مسائل عرفی جامعه کمتر فرصت حضور در این عرصه را یافتند و کمتر هم دیده‌ شده‌اند، به این شغل نگاه کنیم.

نخستین بانوی دریانورد ایرانی دریای خزر که ۲۱ اردیبهشت امسال حضور رسمی‌اش در عرصه دریانوردی را از بندر فریدونکنار و روی یک کشتی تجاری آغاز کرد متولد ۱۳۷۸ است. مه‌کیا صادقی منفرد که با نام دیگرش یعنی « کوثر » در بسیاری از رسانه‌ها از او یاد شده، اهل زنجان است؛ دختری با آرزوهایی مرتبط با دریا که به گفته خودش زمانی این آرزوها را دست‌نیافتنی می‌دید، اما حالا به بخشی از آنها رسیده و در تلاش است که باقی آرزوهایش در عرصه دریانوردی را نیز برآورده کند.

هدفش این است که روزی سکان‌دار کشتی‌های اقیانوس‌پیما شود و تأکید هم دارد که به این هدف می‌رسد. او این روزها دوره استراحت پس از سفر دریایی را می‌گذراند و باید کم‌کم برای بازگشت به محل کارش آماده شود. 

این بانوی جوان دریانورد اهل زنجان که حالا تنها بانوی ایرانی آب‌های خزر است، در پاسخ به اینکه علاقه به دریانوردی آن هم در یک دختر جوان که شهرش هیچ ارتباطی با دریا ندارد چطور می‌تواند شکل بگیرد و اینقدر هم جدی باشد؟ می‌گوید: از پیشنهاد یک راهنما. سالی که کنکور داشتم یکی از استادها در کلاس توصیه کرد که کمی هم به رشته‌های غیرتکراری و متفاوت فکر کنیم. برای مثال هم به رشته‌های مرتبط با صنعت دریانوردی اشاره کرد. حضور در این صنعت را تصور کردم، اما با توجه به مردانه دانستن این شغل، فکر می‌کردم حضور در این عرصه برایم تقریبا دست‌نیافتنی است. با این حال موضوع را با خانواده‌ام مطرح کردم.

 

ارسال نظر