اخبار

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۳۵

اثر ایجاد پارکینگ‌های مشارکتی در ترافیک

میثم مظفر، مدیرعامل اسبق سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای افزایش ضریب جابه‌جایی خودروها در شهر، ایجاد پارکینگ‌های مشارکتی را پیشنهاد داد. به گزارش تسنیم، مظفر با اشاره کمبود پارکینگ در سطح شهر و اختصاص بخشی از فضای خیابان‌ها به پارک خودرو، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه ترافیک باید مورد توجه باشد و نیاز شهر تهران محسوب می‌شود، تأمین پارکینگ است. وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط شهر به‌ویژه نقاطی که مردم مراجعه زیادی دارند، به‌شدت با کمبود پارکینگ مواجه هستیم و این در حالی است که برای هر مترمربع از خیابان‌های شهر بیش از چند میلیون هزینه صورت گرفته اما لاین شمالی و جنوبی آنها به محل پارک خودرو تبدیل شده است. او تصریح کرد: شهرداری می‌تواند زمین‌هایی را در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران قرار دهد تا نسبت به ساخت پارکینگ طبقاتی و همسطح در آنها اقدام شود، بدین‌ترتیب تملک زمین با شهرداری و احداث و بهره‌برداری با بخش خصوصی خواهد بود؛ در نهایت ضمن برطرف شدن نیاز مردم، فضای معابر بیشتری برای تردد ایجاد می‌شود.

از سرگیری «دوشنبه‌های سالمندی» با پایان واکسیناسیون

زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران از آغاز به کار مجدد طرح «دوشنبه‌های سالمندی» با پایان یافتن واکسیناسیون گروه‌های سالمند خبر داد و گفت: در موضوع سالمندآزاری آموزش‌های شهروندی آغاز شده است. نصیری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه برنامه‌های سلامت روان شهر تهران تحت برند «سرو شهر» در ۳ طبقه‌بندی در حال اجرا است، افزود: برای ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی سعی کردیم، مشاوران و روانشناسان فاقد پروانه نظام روانشناسی دیگر در سراهای محلات ارایه خدمت ندهند. وی ادامه داد: اداره سلامت شهرداری همزمان تلاش کرده با همکاری با سازمان نظام روانشناسی، روانشناسانی که سابقه و تجربه خوبی دارند، ولی نتوانسته‌اند پروانه روانشناسی شان را دریافت کنند در کمیسیون‌های سازمان نظام دعوت شوند. نصیری افزود: ولی به‌شدت تاکید داریم افرادی که فاقد پروانه هستند به هیچ‌وجه به شهروندان مشاوره ندهند. چون اگر قرار است شهرداری خدمتی را ارایه دهد در چارچوب خدمات استاندارد باید باشد. مدیرکل اداره سلامت با بیان اینکه از ابتدای کرونا به دلیل تغییر شرایط، نحوه ارایه خدمات مشاوره‌ای هم متفاوت شده است، گفت: مشاوره‌ها عمدتاً به شکل تلفنی انجام می‌شود. وی از حضور ۱۰۰ نفر از مشاورین داوطلب در کنار مشاوران اصلی شهرداری و همراهی سایر مجموعه‌هایی که در قالب مسوولیت اجتماعی تمایل داشتند از طریق خانه‌های سلامت ارایه خدمت می‌کنند خبر داد و ابراز داشت: براساس شیوه نامه ۱۴۰۰ خانه‌ها سلامت شبکه‌های ارجاعی به وجود می‌آورند و به کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره متصل می‌شوند.

نصیری تصریح کرد: در فرآیند ارجاع، این‌طور پیش بینی شده که مناطق موظف‌اند کلینیک‌های سطح منطقه شان را شناسایی کنند و به تفاهم نامه همکاری مشترک برسند و هم کلینیک‌ها از فضاهای سراهای محله با تعرفه‌های مشخص به عنوان فضاهایی که می‌تواند دسترسی مردم را به خدمات سلامت روان افزایش دهند، استفاده کنند. وی ادامه داد: همین که خانه‌های سلامت به عنوان فضاهایی برای مشاوره‌های اولیه و پس از آن برای دریافت مشاوره‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند به کلینیک‌ها این نقش را بازی می‌کنند.

افزایش حمل‌ونقل دریایی ایران به اروپا

نادر پسنده، مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش افزایش حمل‌ونقل دریایی ایران و اروپا خبر داد و گفت: صنعت هیدروگرافی علاوه بر ارتقای ایمنی دریانوردی در پیشگیری از سیل و سونامی نقش مهمی دارد.  به گزارش تسنیم، نادر پسنده در آستانه روز جهانی هیدروگرافی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی موثرترین شیوه برای جابه‌جایی کالا در سطح بین‌الملل است و سالانه بیشترین میزان حمل و نقل کالا در جهان را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: ایران به دلیل دسترسی به دریای کاسپین در شمال کشور و خلیج فارس و دریای عمان در جنوب کشور دارای 5790 کیلومتر نوار ساحلی است و حدود 3000 کیلومتر آن بخشی از خطوط دریایی بوده و موقعیت مناسب برای تجارت دریایی دارد و بخش زیادی از حمل و نقل بین‌المللی خود را از این طریق انجام می‌دهد.

وی افزود: در این بین، بیشترین تجارت دریایی از جنوب کشور بوده و ترابری دریایی به کشورهای جنوب خلیج فارس و اقیانوس هند و خاور دور سهم زیادی را در بر می‌گیرد. وی با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی اروپا به ایران و بالعکس رو به افزایش بوده و ایران با دسترسی به آبهای بین‌المللی توانسته امکان تبادل مستقیم کالا با کشورهای اروپایی را گسترش دهد، تصریح کرد: بی‌شک از ضروریات حمل و نقل دریایی ایمن، دسترسی دریانوردان و فعالان این عرصه به نقشه‌های به روز از مسیرهای شناخته شده دریایی و آبراهه‌ها است که این مهم از طریق برداشت داده‌های دریایی از جمله هیدروگرافی تامین می‌شود. به گفته پسنده، صنعت هیدروگرافی علاوه بر ارتقای ایمنی دریانوردی، در دیگر فعالیت‌های دریایی از جمله بهره‌برداری از منابع دریایی مانند آبزیان و مواد معدنی، مدیریت و حفاظت از محیط زیست دریایی، تعیین مرز دریایی، قایقرانی تفریحی، دفاع و امنیت دریایی، پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و سونامی، مدیریت منطقه ساحلی و جهانگردی و علوم دریایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

ارسال نظر