در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۳۷۰

تشکیل تیم‌های سبک جست‌وجو و نجات شهری در پایتخت

حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل و سازماندهی تیم‌های سبک جست‌وجو و نجات شهری خبر داد. کلهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیم‌های سبک جست‌وجو و نجات شهری نقش مهمی در رسیدگی و حضور به موقع در بحران‌ها برعهده دارند، گفت: این تیم‌ها بر پایه الگوهای بین‌المللی و با هدف استفاده از توانمندی‌های شهروندی فعال هستند و می‌توانند به عنوان مکمل تیم‌های جست‌وجو و نجات سنگین شهری که در حال حاضر دو تیم از آن با حضور امدادگران آتش‌نشانی، هلال احمر و ... درمدیریت بحران تهران فعال شده، عمل کنند. وی با بیان اینکه تیم‌های جست‌وجو و نجات شهری با مشارکت اعضای خانواده بزرگ خانه‌های دوام و ایمنی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا همان دوام گروه‌هایی هستند که یکسری آموزش‌ها برای مواقع بحران را فرا گرفته‌اند و از مدت‌ها قبل در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده بودند، حالا در اجرای این طرح نیز از همین ظرفیت استفاده خواهیم کرد. معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هدف این طرح بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای مستعد و علاقه‌مند در سطح مناطق بیست و دو گانه تهران است، گفت: در فاز نخست اجرای طرح تمامی آقایان علاقه‌مند به حضور در این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به ستادهای مدیریت بحران شهرتهران آمادگی خود را اعلام کنند.  به گفته وی، در فاز بعدی پیش‌بینی‌هایی برای استفاده از توان بانوان داوطلب نیز انجام شده که جزییات آن اعلام می‌شود. کلهری افزود: آموزش‌های پایه و تخصصی لازم به داوطلبان ازسوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارایه خواهد شد و این افراد پس از طی دوره به عنوان اعضای گروه‌های جست‌وجو و نجات شهری شناخته می‌شوند. معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: تشکیل و سازماندهی تیم‌های سبک جست‌وجو و نجات شهری نیز بر پایه الگوهای بین‌المللی خواهد بود و آموزش‌ها نیز در همین سطح ارایه می‌شود.

تهران در حال زنانه و پیر شدن است

شهرام عدالتی، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: شهر تهران در حال زنانه و پیر شدن است به شکلی که نسبت زنان به مردان در تهران بیشتر است اما در پیرامون تهران موضوع بالعکس است به شکلی که پیرامون در حال مردانه و جوان شدن است. به گزارش ایسنا، عدالتی در نشست خبری در خصوص جمعیت و نگاه سند آمایش به این مهم گفت: وقتی صحبت از جمعیت می‌شود دو شاخص نرخ رشد جمعیت و بحث مهاجرت مورد توجه قرار می‌گیرد. در طول دهه‌های اخیر تهران مهاجرپذیر بوده و سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت آن اضافه می‌شود، لذا در این سند بحث کاهش شدت مهاجرت دیده شده است.وی افزود: قطعا در این سند با نگاه به طرح‌های جامع از افزایش قلمروی شهری جلوگیری خواهد شد. اگر اعلام شود تهران برای ساخت و ساز به حداقل امکان رسیده است در حوزه زمین و مسکن کنترل باید محقق شود. باید نقاط بحرانی استان تهران کنترل شود تا اکبرآبادهای جدید در استان تهران و در آینده ایجاد نشود و همه این موارد در سند آمایش مورد توجه قرار گرفته است.وی تأکید کرد: تنوعی در جمعیت استان تهران وجود دارد. شهر تهران در حال زنانه و پیر شدن است به شکلی که نسبت زنان به مردان در تهران بیشتر است اما در پیرامون تهران موضوع بالعکس است به شکلی که پیرامون در حال مردانه و جوان شدن است. در استان تهران با عدم تعادل و توازن مواجه هستیم که برای همه آنها در قالب سند آمایش برنامه‌ریزی انجام شده است.وی در خصوص موضوع آب و نگاه این سند نیز گفت: در استان تهران بیشترین میزان مصرف آب در حوزه سکونت است و اگر قلمروهای سکونتی را محدود کنیم قطعا در این موضوع نیز گام موثری برداشته‌ایم. آنچه در آمایش دنبال می‌کنیم کنترل شدت مسائل است. قطعا اگر سند اجرا نشود آینده ایران در ۱۰ شهر خلاصه خواهد شد. ما نمی‌توانیم از توازن جمعیت با بی‌تفاوتی عبور کنیم.

حمل ونقل عمومی نیاز به حمایت جدی دولت‌ها دارد

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران، گفت: مترو یک موضوع حاکمیتی است و نیاز است که همه بخش‌ها از این موضوع مهم در راستای بهبود و تکمیل خدمات بهتر برای شهروندان حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی عادی سالانه 

«شر کت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) » با حضور سید مناف هاشمی وسایر اعضای مجمع در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد. بنابر این گزارش، سید مناف هاشمی در این مجمع تاکید کرد: مترو یک موضوع حاکمیتی و همچنین نیاز است که همه نهادهای دولتی و حاکمیتی در این خصوص حمایت کنند و همچنین مدیران این شرکت هم از این موضوع در راستای بهبود و تکمیل خدمات بهتر در ارتباط با شهروندان استفاده کرده و در مورد اوراق مشارکت و سهم دولت در حوزه حمل و نقل و یارانه بلیت هم مطالبه‌گری نمایند. مناف هاشمی همچنین گفت: در بحث کاهش درآمدهای شرکت به دلیل شرایط تحریم و کرونا و افزایش هزینه‌های جاری شرکت، نیاز است که بیشتر به مردم اطلاع‌رسانی شود و مخاطبان این حوزه بدانند چه آسیب‌هایی در شرایط کرونا و تحریم‌ها به مترو و حوزه حمل و نقل وارد شده است.

 

ارسال نظر