در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۹۶

کسر از حقوق کارگران شهرداری به بهانه کرونا

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نسبت به کسر 2 میلیون تومان از حقوق کارگرانی که با پیمانکاران شهرداری کار می‌کنند، گفت: تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند. خواهش می‌کنم کمیسیون کارگری این مساله را پیگیری کند و تحت عنوان کرونا اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید در جریان آن باشیم و چنین ردیفی را نداریم.مسجدجامعی در جریان سیصدمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: پیمانکاران طرف قرار داد با شهرداری حقوق معوقه سال گذشته را به کارگران برخی از مجموعه‌های خود از جمله مجموعه‌ای در منطقه ۱۲ پرداخت نکرده‌اند. او افزود: از حقوق معوقه گروهی که با آنها صحبت کردم، ۶ میلیون و ۴۰۰ باقی مانده بود و اعلام کردند پایه حقوق آنها ۴ میلیون است اما دریافتی‌شان ۳ میلیون و ۸۰۰ است و دو میلیون برای کرونا از آنها کم کردند که این موضوع جدیدی است. تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند.

سرنوشت شوراها در روستاهایی که کاندیدا ندارند

فاطمه مقصودی، عضو مرکزی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور درباره سرنوشت شوراها در روستاهایی که کاندیدا ندارند، توضیحاتی ارایه کرد. مقصودی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به اینکه با اعلام نتایج نهایی بررسی اعتراض‌ داوطلبان به رد صلاحیت‌ها تعدادی از شهرها و روستاها فاقد کاندیدا هستند، اظهار کرد: اگر در روستایی کاندیدا نداریم، به مساله جمعیت روستا نیز برمی‌گردد. معمولا در روستاهای زیر ۲۰ خانوار این اتفاق می‌افتد و در برخی جاها افراد رغبت و انگیزه برای کاندیدا شدن را ندارند.  او ادامه داد: این اتفاق در برخی از شهرستان‌ها و روستاها رخ داده که با انصراف یکی از کاندیداها، تعداد آنها از حدنصاف افتاده و باقی کاندیداها فاقد اعتبار شدند که این مساله به جمعیت روستا باز می‌گردد.  مقصودی گفت: راهکاری که برای جبران این قضیه در نظر گرفته می‌شود، دهیاری‌ها هستند. معمولا اگر شورایی در روستا نباشد، کل مسوولیت‌ها برعهده دهیار قرار می‌گیرد یا شورای بخش منطقه مسوولیت‌ها را برعهده می‌گیرد و مسائل مربوط به روستایی که شورا ندارند را پیگیری می‌کند. معمولا بخشداری‌ها این مسوولیت را دارند که صحبت کنند و افراد را ترغیب کنند که پای کار بیایند و کاندیدای شورا شوند.   او در واکنش به اینکه در شهرهایی که کاندیدا ندارند، سرنوشت انتخابات شوراها چگونه خواهد بود، با اشاره به لزوم تغییر قانون شوراها گفت: قانون شوراها باید تغییر کند و در کمیسیون داخلی شوراها که بررسی تغییر قانون انتخابات در آن در حال بررسی است، باید به این مساله بپردازیم. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم درباره بررسی رد و تایید صلاحیت‌ها است و باید آن را به شورای نگهبان بسپاریم و نمایندگان هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه نداشته باشند!  مقصودی افرود: چرا که ممکن است برخی حب و بغض‌هایی نشان دهند و از طرفی برخی ممکن است در رد یا تایید صلاحیت اشخاص ذی‌نفع باشند. در نتیجه بهتر است بررسی صلاحیت‌ها را به نیروهای بی‌طرف دیگری بسپاریم. 

کرونا جذب آتش‌نشانان زن را به تعویق انداخت

کرونا آزمون جذب آتش‌نشانان زن را به تعویق انداخت.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران می‌گوید گفته شده اواسط تیر آزمون برگزار می‌شود. به گزارش فارس، آذرماه سال گذشته خبر رسید که قرار است 16 آتش‌نشان زن جذب شهرداری تهران شوند. در اسفند 99 ثبت‌نام آغاز و داوطلبین برای حضور در آتش‌نشانی ثبت‌نام کردند.قرار بود که در اردیبهشت ماه آزمونی توسط سازمان سنجش برای داوطلبین آتش‌نشانی برگزار شود و بعد از این آزمون هم آزمون عملی برگزار و سپس وارد فاز تست‌های مصاحبه‌های روانشناسی و پزشکی شوند و پس از طی این مراحل افراد در ایستگاه‌ها مستقر شوند. اما کرونا آزمون‌های آتش‌نشانی را به تعویق انداخت.مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره گفت: ما آمادگی لازم را داریم، اما آزمون را باید سازمان سنجش برگزار می‌کرد و ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل پیک کرونا این آزمون را لغو کرد. البته گفته شده که در اواسط تیرماه آزمون برگزار می‌شود. بعد از برگزاری آزمون، افراد واجد شرایط وارد فازهای بعدی می‌شوند. وی در خصوص اینکه برنامه‌ای برای جذب بیشتر آتش‌نشانان زن دارند، گفت: در ابتدا با تعداد کم آغاز کرده‌ایم، اما اگر نتایج کار خوب باشد ادامه می‌دهیم. زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این باره اظهار کرد: ما نیاز به حضور آتش‌نشانان زن داریم. در حادثه ناگوار کلینیک سینااطهر و حضور تعداد زیادی از بانوان آسیب‌دیده نشان داد که تهران نیازمند آتش‌نشان زن است. وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ماهانه یک‌هزار حادثه کوچک و بزرگ را مدیریت می‌کند و مقررات و ضوابط مرتبط با HSE باید در تهران ارتقاء پیدا کند. نوری با تأکید بر ارتقای واحد HSE در شهرداری تهران گفت: باید ایمنی در شهر افزایش و شاهد کاهش حوادث در تهران باشیم. رییس کمیسیون سلامت و شورای شهر تهران تأکید کرد که آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآزموده باید جزو لاینفک سازمان آتش‌نشانی و آموزش‌های داخل کشور باید به صورت پودمانی باشد و در کنار آموزش‌های داخلی باید به آموزش‌های به روز سایر کشورها هم توجه ویژه شود.  وی تأکید کرد: متخصصین حوزه‌های مختلف باید در صحنه آتش‌سوزی حضور یافته و براساس نوع سازه و نوع حادثه، بهترین امدادرسانی ایجاد شود.

 

ارسال نظر