ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۹۶

تداوم محدودیت سفر هوایی به ۴۲ کشور

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: محدودیت سفر به ۴۲ کشور به علت شیوع کرونا بدون تغییر برقرار بوده و سفر به عراق نیز با رعایت پروتکل‌های ویژه در حال انجام است. ذیبخش روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت و شرایط سفرهای خارجی افزود: محدودیت پروازهای خارجی بدون تغییر هنوز ادامه دارد. فقط کشور انگلیس از فهرست محدودیت‌ها خارج شده است و پروازها به انگلستان برقرارشد. پروازها به عراق نیز به ضرورت و با رعایت پروتکل‌های ویژه در حال انجام است. به گفته ذیبخش، به دلیل شیوع کرونا تغییری در وضعیت سفر به کشورهای پرخطر و ویژه به وجود نیامده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی توضیح داد: اکنون سفر به هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانا، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا به عنوان کشورهای دارای شرایط ویژه ممنوع است. وی گفت: برای این کشورها ممنوعیت پذیرش مسافر چه با پرواز مستقیم چه غیرمستقیم داریم که استثنایی برای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با رعایت شرایط و پروتکل‌های کرونا قائل هستیم. ذیبخش افزود: فهرست ۲۷ کشور نیز که به عنوان کشورهای پرخطر با شرایط خاص مسافر پذیرش می‌شود شامل آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، استونی، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه، فلسطین، سنت لوسیا، ‌صربستان، سیشل، اسلونی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی اعلام می‌شود.  سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کشورهای پرخطر که با بروز بالای بیماری شناخته شده‌اند، دارای شرایط عدم منع تردد با الزام ارایه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدأ‌ و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال هستند. اگرچه پرواز مستقیمی به برخی از کشورهای نامبرده وجود ندارد اما ستاد کرونا با این استدلال که مسافر از طریق پرواز کانکشن در مسیرهای ذکر شده جابه‌جا و وارد ایران شود، نام برخی کشورها را که ایران پرواز مستقیمی به آن ندارد در فهرست کشورهای ممنوع و پرخطر آورده است. ذیبخش افزود: همه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، ملزم به ارایه گواهی تست مولکولی (RT-PCR) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسافران باید فرم خوداظهاری عدم ابتلا به کووید۱۹ را در فرودگاه مبدا قبل از صدور کارت پرواز تکمیل و به نماینده شرکت هواپیمایی ارایه کنند و همچنین فرم تعهد مسافر را در طول پرواز تکمیل و در فرودگاه مقصد به نماینده وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه تحویل دهند.

کسب ۱۰ جایگاه مدیریتی در سازمان جهانی هواشناسی

سحر تاج بخش، رییس سازمان هواشناسی گفت: در دو سال اخیر سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب ۱۰ جایگاه کارشناسی و مدیریتی در سازمان جهانی هواشناسی شده است. به گزارش ایرنا، تاج بخش پس از موفقیت اخیر سازمان هواشناسی کشور در عرصه بین‌المللی گفت: مشارکت موثر در فعالیت‌های بین‌المللی از مهم‌ترین عوامل توسعه و ارتقا در بخش تخصصی و تقویت انگیزش‌های کاری برای کارکنان است.  وی گفت: طی دو سال گذشته با این استراتژی و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی توانستیم ۱۰ جایگاه کارشناسی و مدیریتی در سازمان جهانی هواشناسی برای ایران به دست آوریم و اقتدار و توانمندی‌های بالقوه این سرزمین را در شرایط سخت سیاسی و بین‌المللی به رخ جامعه جهانی بکشیم. بر اساس این گزارش، به تازگی سازمان هواشناسی موفق به کسب 2 کرسی در منطقه ۲ آسیا شد و با کسب 2 کرسی دیگر در هفدهمین نشست منطقه ۲ آسیا، تعداد کرسی‌های هواشناسی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر به ۹ عدد رسید. 

صباغیان: دولت برای کنترل اجاره مسکن چه برنامه‌ای دارد؟

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با انتقاد از افزایش اجاره‌بهای منازل تاکید کرد: امروز اگر مردم چیزی نخورند و نپوشند تنها می‌توانند اجاره منزل خود را تامین کنند. به گزارش ایسنا، صباغیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همه ما می‌دانیم که گرانی‌ها به مردم فشار آورده و اقشار ضعیف را به‌شدت تحت فشار قرار داده است، اما از سوی دیگر افزایش قیمت اجاره منازل بار سنگینی را بر مردم تحمیل کرده است. سال گذشته پول پیش اجاره یک واحد ۲۷۰ میلیون تومان بوده است، اما امسال همان واحد مسکونی ۵۷۰ میلیون تومان پول پیش می‌خواهد. وی اظهار کرد: اگر فردی در طول ۱۲ ماه گذشته ۲۰ میلیون تومان به حقوقش اضافه شده باشد و حتی اگر چیزی نخورد و نپوشد فقط می‌تواند پول پیش خانه خود را تامین کند. سوال بنده این است که وزیر برای کنترل این وضعیت چه برنامه‌ای دارد؟ نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: وزارتخانه چه نظارتی بر حوزه مسکن دارد؟. امروز اگر مردم چیزی نخرند و چیزی نخورند تنها می‌توانند اجاره منزل خود را تامین کنند در غیر این صورت باید به حاشیه شهرها بروند. فساد، اختلاف طبقاتی، خودکشی و طلاق نتیجه این وضعیت است. ما قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کردیم، اما چه دردی از مردم دوا کرد. وزارتخانه برای کنترل این وضعیت چه اقداماتی در دستور دارد؟.

 

ارسال نظر