گزارش خبری

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۹۵

کاهش تعداد فوتی‌های کرونا در تهران به ۴۰ نفر 

پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه دو نفر از معاونان خود در یک نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت. به گفته حناچی، آمار فوتی‌های کرونا از بیش از ۱۷۰ نفر در روز به زیر ۴۰ نفر در روز در حال نزول است.

 شهردار تهران در نشست خبری دیروز خود با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه کرونا گفت: در موضوع کرونا همه حوزه‌های شهری به‌شدت درگیر بودند. طرح شهید سلیمانی در سراهای محله شهرداری انجام شد و بسیار اثرگذار بود. الان که آمار رو به کاهش است و به نظر می‌رسد موج چهارم را رد کردیم، آمار فوتی‌های کرونا از بیش از ۱۷۰ نفر به زیر ۴۰ نفر در حال نزول است و ان‌شاءالله به صفر خواهد رسید.

او گفت: اگر کاری انجام شده که مورد توجه است نتیجه آرا و حضور مردم بوده و اگر این مسیر ادامه داشته باشد تاثیرات بیشتری انجام خواهد شد و اقدامات بیشتری انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: باید تلاش کنیم که این فرصت‌ها ادامه یابد و نباید این فرصت را از مردم تهران گرفت و تلاش می‌کنیم این فرصت‌ها ادامه یابد. آنچه توانسته‌ایم لطف خدا و نتیجه آرای مردم تهران بوده است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه یکی از معاونانش به دلیل قصور در حادثه کلینیک سینا اطهر با حکم سازمان بازرسی دو سال حکم انفصال از خدمت گرفته، گفت: این مساله مورد بررسی قرار گرفت و از افراد مختلف خواسته شد که توضیحات‌شان را بدهند. ناگفته نماند که نتیجه اعلام شده در مورد رأی بدوی بود و اگر اعتراضی باشد دوباره تجدیدنظر خواهد شد. ما اعتراض کردیم اما تاکنون ابلاغ در مورد نتیجه نهایی اعلام نشده است.

به گزارش ایلنا، حناچی همچنین گفت: خیابان ولیعصر یکی از موضوعات محوری ما در تهران ۱۴۰۰ بود. در سه سال اخیر بیش از سه هزار و پانصد اصله درخت با بن بالا کاشتیم و تعداد زیادی از درختانی که عمر آنها بیش از ۸۰ سال می‌گذشت و به دلایل مختلف از بین رفته بودند، جایگزین برای آنها درنظر گرفتیم.

شهردار تهران با اشاره به بوستان‌های جنگلی گفت: همکاران ما امکان نگهداری از بوستان‌های جنگلی را نداشتند و این مسوولیت را پذیرفتیم و ان‌شاءالله به شیوه طبیعی از آنها نگهداری می‌کنیم.

شهردار تهران با اشاره میادین میوه و تره‌بار گفت: میادین یکی از مواردی هستند که در ارزیابی ما رضایت مردم را در پی داشته است و به‌طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها در آنجا ارزانتر است.

او با اشاره به توسعه آتش نشانی گفت: آتش نشانی توسعه کمی و کیفی داشته و به‌طور قطع شرایط با قبل از پلاسکو قابل مقایسه نیست و توزیع امکانات در ایستگاه‌های جدید تاثیر بسزایی در کاهش حریق داشته است.

حناچی افزود: با همکاری که با اورژانس داشتیم آمار حضور اورژانس برای رسیدگی به مصدومین از ۲۹ به ۱۴ دقیقه کاهش یافت. همچنین ۷۰ پد هلیکوپتر در دستور اجرا است.

ایجاد ۶۰ مخزن آب اضطراری در سال جاری

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این نشست خبری از برنامه ایجاد ۶۰ مخزن اضطراری در پایتخت در سال جاری خبر داد.

او گفت: در حوزه خدمات شهری اولین موضوع مساله فضای سبز است. در ۴ سال گذشته، ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار به تهران اضافه شد و کل بوستان‌های تهران به ۲۳۰۰ عدد رسید. در این مدت از محل درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار، ۲۱ قطعه از باغات تملک شد.

او با اشاره به مناطقی که سرانه فضای سبز آنها کمتر از استاندارد است گفت: مناطق ۷,۸,۱۰,۱۱ و ۱۷ سرانه‌شان پایین و کمتر از ۶ متر مربع است.۲۳ باغ در نوبت تملک هستند که توسط مناطق اقدامات مربوط به آنها انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در ۱۷ محله بوستان نداشتیم گفت: ۸ محله دارای بوستان شده است وتامین بوستان در ۹ محله باقی مانده است.

یزدانی با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: ۴هزار و ۷۲۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه شد.

او با بیان اینکه تفاهمنامه‌های مربوط به جنگل‌ها مربوط به ۵۰ سال پیش است اظهار کرد: اما آن را مستند کردیم و در تفاهمنامه شهرداری با جهاد کشاورزی بهره‌برداری از ۲۲ هزار هکتار از جنگل کاری‌های داخل حریم و محدوده تهران به شهرداری واگذار شد. حدود ۶۰ درصد از تفاهمنامه‌ها در این زمینه انجام شده است و منطقه ۴,۵ و ۲۲ و قسمتی از منطقه ۱ در هفته آتی به نتیجه می‌رسد.

یزدانی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو گفت: ۴ موضوع در این تفاهمنامه پیگیری می‌شود که مربوط به قنوات، پساب، چاه‌ها و تصفیه خانه‌های محلی در روددره‌ها است. در تفاهم سال ۱۴۱۰ معلوم شده است که کدام چاه‌ها مجاز به استفاده و کدام‌ها حذف شود. در سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱,۲۵,۶,۱۸و ۲۰ چهار مورد عملیاتی شده است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داریم.

او درباره تامین مخازن اضطراری گفت: ایجاد مخازن آب اضطراری در ۳۷۴ بوستان در دستور کار است که تاکنون ۴۰ مورد از آن اجرایی است و ۶۰ عدد در برنامه امسال است.

 

ارسال نظر