درشهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۹۰۹

انتشار حقوق مدیران شهری روی سایت شفافیت

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میزان حقوق همه مدیران، معاونان و شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران بر روی سایت شفافیت قرار گرفت، گفت: حقوق اعضای شورای شهر ضریبی از حقوق شهردار است.

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره میزان حقوق مدیران شهرداری تهران اظهارداشت: میزان حقوق همه مدیران، معاونان و شهرداران مناطق 22 گانه شهر تهران بر روی سایت شفافیت قرار گرفت. وی در پاسخ به چرایی عدم انتشار فیش حقوقی مدیران شهری و اینکه حناچی گفته انتشار این فیش‌ها به صلاح نیست، افزود: اینچنین نیست و از سایت شفافیت می‌توان اطلاعات لازم را کسب کرد.

رییس شورای شهر تهران در مورد اینکه اعضای شورای شهر چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟ گفت: این موضوع بستگی به حقوق شهردار دارد و معادل 75 ساعت است و به عبارتی یک صدو شصتم حقوق شهردار ضربدر 75 حقوق اعضای شورای شهر می‌شود. هاشمی در مورد میزان حقوق خودش هم گفت: حقوق من بر اساس آنچه که هیات دولت تصویب کرده لحاظ می‌شود چرا که من به نوعی کارمند دولت هستم و فیش حقوقی من با سایر اعضای شورای شهر متفاوت بوده و کارم از دولت به شورا منتقل شده است.

ماجرای عزل و نصب‌ها  در شهرداری

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای عزل و نصب‌ها در ماه‌های آخر مدیریت شهری و وضعیت کرونا در پایتخت ارایه داد. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره عزل و نصب‌های فراوان در دوره پنجم مدیریت شهری و ادامه این اقدام حتی در ماه‌های پایانی فعالیت مدیران شهرداری اظهارداشت: به نظر ما عزل و نصب‌ها زیاد نبوده است، از اتفاق ثبات مدیریتی در بحث‌های کلان داشته‌ایم و مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم. وی گفت: به هر حال مدیران حق داشته‌اند عزل و نصب انجام دهند و این جهت پویایی یک سازمان لازم است. این عضو شورای شهر تهران درباره سرانجام پرونده دو شهردار منطقه دستگیر شده تهران گفت: فعلا خبر جدیدی نیست و پرونده این دو نفر همچنان در دستگاه قضایی در حال بررسی است. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران همچنین در ادامه به موضوع کرونا در پایتخت اشاره کرد و بیان داشت: نیمی از متوفیان کرونا در تهران هستند و تاکنون بیش از 31 هزار نفر در پایتخت به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات پیش رو احتمال بروز موج 5 کرونا وجود دارد که با همکاری مردم و مسوولان قطعا می‌توان از این مشکل پیشگیری کرد.

بهره‌برداری از نخستین ایستگاه پردازش پسماند 

صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، از بهره‌برداری و شروع به کار اولین ایستگاه پردازش و بازیافت یکپارچه پسماند‌های شهری در منطقه ۲۲ در ماه‌های آتی خبر داد.

به گزارش مهر، علیپور با اشاره به موضوع جمع‌آوری و بازیافت پسماند به عنوان یکی از محورهای مهم مدیریت شهری طی سالیان گذشته خاطرنشان کرد: مجتمع پردازش و بازیافت زباله «آرادکوه» واقع در کهریزک با هدف پردازش و بازیافت پسماند شهر تهران، بیش از نیم قرن است که به عنوان جایگاه نهایی زباله‌های پایتخت انتخاب شده است، اما با ورود طرح کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند) و برنامه‌ریزی برای احداث ۸ ایستگاه MRF در مناطق ۲۲ گانه از بهره‌برداری و شروع به کار اولین ایستگاه در منطقه ۲۲ در ماه‌های آتی خبر داد. تمام مراحل پردازش پسماند در این ایستگاه‌ها انجام و تنها کار انتقال و تحویل ‌پسماندهای ارگانیک ‌خالص و پسماندهای ریجکتی به صورت فشرده به مجتمع دفع و پردازش آرادکوه ‌انجام ‌می‌شود. ‌

وی با اشاره به انجام تشریفات فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری از تاسیسات بازیابی مواد از دی ماه سال گذشته اظهار داشت: احداث سوله پردازش و پذیرش پسماند شهری، ‌پیش‌بینی تصفیه خانه شیرابه با لحاظ استانداردهای لازم، ‌پیش‌بینی سیستم ‌حذف ‌بوی بد ‌و تحول در نحوه انتقال پسماند ریجکتی و آلی به مرکز دفع پسماند ‌و امکان پالایش آلاینده‌های ‌ زیست ‌محیطی از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده در این ایستگاه‌ها است. ‌

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه گفت: در حال حاضر مرحله انتخاب سرمایه‌گذار همچنین تسطیح زمین و بررسی نقشه‌های طرح صنعتی سوله به منظور احداث ایستگاه‌های آزادگان، دوکوهه و منطقه ۴ شهرداری تهران و تشریفات مربوط به انتخاب سرمایه‌گذار برای این موضوع در پهنه جنوبی واقع در محدوده شهید رجایی در حال انجام است.

وی کاهش و حذف پدیده زباله گردی، سرپوشیده شدن ایستگاه‌های موجود، کاهش اثرات و مخاطرات زیست محیطی ناشی از پراکندگی پسماند و انتشار شیرابه در مسیر انتقال به آرادکوه، فشرده‌سازی و کاهش حجم پسماندهای ‌پردازش شده، افزایش درصد ‌تفکیک پسماند در مبدأ و کاهش دفع و دفن منابع ‌را از مزایای احداث این ایستگاه عنوان کرد.


 

ارسال نظر