در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۹۸

مدیریت رابین‌هودی؛ با موتورگازی آمدند و با بنز رفتند!

پیروز حناچی، شهردار تهران ساعتی در گپ‌وگفت با خبرنگاران ایرنا، ضمن تشبیه عملکرد برخی مدیران شهری پیشین پایتخت به «مدیریت رابین‌هودی»، گفت: «ما دوره‌هایی داشتیم که افرادی با ۱۰۰ هزار رای و موتورگازی به شورای شهر وارد و با بنز خارج شدند.»

به گزارش ایرنا، شهردار تهران درباره برخی انتقادات مبنی بر اینکه کار عمرانی و ویژه‌ای در شهر طی این ۳۰ ماه انجام و مگاپروژه‌ای در پایتخت افتتاح نشده است، به طعنه جواب داد: «آنهایی که آنطوری اظهارنظر می‌کنند، مدیرانی بودند که اتفاقی مسیرشان به شهرداری تهران خورده است.» او از مدیریت شهری به سبکی که وی آن را «رابین هودی» تعریف می‌کند، مثالی زد و گفت: «اینکه یک جایی تخریبی صورت می‌گیرد تا کاری انجام شود، هنر نیست؛ اینکه شما بتوانید شهر را متعادل و کم عارضه مدیریت کنید، هنر اصلی است.» حناچی در پاسخ به اینکه اگر مدیریت بعدی روی کار بیاید و رویکرد و نگرش شما را نداشته باشد، فکر نمی‌کنید پروژه‌هایی که شروع کردید، نیمه کاره باقی می‌ماند؟ اظهار کرد: بالاخره تفاوت‌ها از همینجا حادث می‌شود. هیچ کیفیتی اتفاقی نیست و نتیجه ممارست است. علت آنکه ما به مردم گزارش می‌دهیم و آنان را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنیم این است که اگر مردم پای صندوق‌های رای نیایند، هر اتفاقی ممکن است بیفتد.ما دوره‌هایی داشته‌ایم که افرادی با ۱۰۰ هزار رای وارد شورا شده‌اند، با موتور گازی آمده و با بنز رفته‌اند بیرون. اگر مردم پای صندوق‌های رای نیایند هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. وی افزود: معتقدم حتی در انتخابات ریاست‌جمهوری هم اگر دلخوری وجود دارد و بر فرض افرادی را که نامزد شده‌اند نمی‌پسندند، در انتخابات شورای شهر این شرایط به حداقل برسد و اگر لیستی وجود داشت که قابل دفاع بود، این حمایت مردم است که می‌تواند به این حرکت تداوم بدهد.

معاینه فنی روزانه ۶ هزار خودرو در پایتخت

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از مراجعه روزانه حدود ۶ هزار نفر جهت انجام مراحل معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت خبر داد.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس درباره میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 325هزار و 893 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته در حدود 16 درصد افزایش داشته است. وی افزود: در حال حاضر روزانه رانندگان ۶ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریبا اکثر مراکز فاقد صف انتظار هستند.

کارنامه قابل قبول هوای پایتخت  در اردیبهشت

کیفیت هوا در پایتخت طی اردیبهشت ماه در تمامی روزها در شرایط قابل قبول قرار داشت. به گزارش ایسنا اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که طی اردیبهشت ماه سال گذشته نیز کیفیت هوا یک روز در شرایط پاک و ۳۰ روز در شرایط قابل قبول بود. به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هر یک از شاخص‌های آلودگی تاثیر متفاوتی بر سلامت انسان دارد. در هوای پاک، شرایط کیفیت هوا مناسب و بی‌خطر است. زمانی‌که هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد، غلظت آلاینده‌ها تأثیر کمی بر سلامتی دارد یا کمتر از حدی است که تاثیر منفی بر سلامت انسان بگذارد. یادآور می‌شود چنانچه شاخص کیفیت هوا بین عدد صفر تا ۵۰ باشد هوا پاک و چنانچه شاخص بین اعداد ۵۱ تا ۱۰۰ باشد، کیفیت هوا قابل قبول است اما اگر شاخص کیفیت هوا بیشتر از عدد ۱۰۰ و بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ باشد هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. زمانی‌که هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است، مقدار شاخص کیفیت هوا (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار می‌گیرد و در نتیجه گروه‌های حساس جامعه، اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت.

شارژ سالانه 200 هزار نفری جمعیت تهران با مهاجرت 

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران بر ضرورت رصد جمعیت استان در برش‌های زمانی مختلف با رویکرد آینده پژوهانه تاکید کرد. به گفته او، سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود که این امر در نتیجه مهاجرت به استان است. به گزارش ایسنا، محسنی بندپی در جلسه شورای راهبردی جمعیت مشترک با وبینار تغییرات جمعیت ایران و جهان با اشاره به نقش مهم جمعیت در امر سیاست‌گذاری و آینده نگری گفت: استان تهران با پیچیدگی و مشکلات خاصی مواجه است، از یک طرف به درجه‌ای از  توسعه یافتگی دست یافتیم؛ از سوی دیگر امید به زندگی و نرخ باروری در استان تهران پایین است. سالانه ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت استان اضافه می‌شود که این امر در نتیجه مهاجرت به استان است. همچنانکه طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و پیش بینی این است که جمعیت استان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ میلیون نفر می‌رسد. بندپی ادامه داد: پراکندگی جمعیت در استان تهران نیز بسیار زیاد است و جمعیت برخی شهرستان‌های استان معادل جمعیت یک استان است و پراکندگی جمعیت نامعقول است؛ چنانچه تراکم جمعیت در کشور ۵۰ نفر در کیلومترمربع، در استان تهران ۹۹۰ نفر و در شهرستان بهارستان ۱۰ هزار نفر در کیلومترمربع می‌باشد.

 

ارسال نظر