در شهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۷۲

ماجرای ممنوعیت استفاده 

از «ساز» در بهشت‌زهرا(س) 

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت استفاده از ساز در بهشت‌زهرا توضیحاتی داد. به گزارش فارس، خال گفت: زمانی که خانواده متوفی برای انجام امور خاکسپاری به بهشت‌زهرا (س) مراجعه می‌کند از سوی سازمان قبضی به خانواده متوفی داده می‌شود که در آن تمامی  دستور العمل‌های مراسم تدفین آمده است. مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا تصریح کرد: استفاده نکردن از ادوات موسیقی، سنگ قبرهای نا متعارف و ... از مواردی است که به اطلاع خانواده متوفی می‌رسد و از این رو مطرح شدن مباحثی مبنی بر وضع و ابلاغ دستور العمل‌های جدید و ابلاغ آن در سازمان بهشت‌زهرا(س) که در برخی از رسانه‌ها مطرح می‌شود نادرست است. خال با اشاره به تصویر بنر نصب شده در بهشت‌زهرا(س) که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: این بنر به نوعی اطلاع‌رسانی عمومی درباره توجه به موضوعاتی است که از پیش در سازمان بهشت‌زهرا(س) اعمال می‌شد و این اقدام سازمان تنها به منظور یادآوری برخی از ممنوعیت‌ها در سازمان بهشت‌زهرا(س) است زیرا استفاده از ادوات موسیقی مانند نی و دف و دیگر آلات موسیقی در حال افزایش بود. ممنوعیت استفاده از ادوات موسیقی دستور العمل تازه‌ای نیست و از گذشته در سازمان بهشت‌زهرا(س) اعمال می‌شد.

درخواست سازمان تاکسیرانی از وزیر بهداشت 

در حالی که تاکنون 250 راننده تاکسی تهران به دلیل کرونا جان باخته‌اند؛ اما واکسیناسیون تاکسیرانان هنوز آغاز نشده و حالا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران می‌گوید به وزیر بهداشت التماس می‌کنیم فکری عاجل درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی کند.  محمد روشنی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌های تهران در این زمینه به فارس گفته است: متأسفانه علیرغم همه تلاش‌ها واکسیناسیون رانندگان تاکسی بر اساس سند ملی واکسیناسیون در اولویت سوم قرار گرفته و علیرغم پیگیری‌ها تغییری در این اولویت حاصل نشده است ولی تلاش‌مان را ادامه می‌دهیم تا حداقل اگر قرار است در فاز سوم رانندگان تاکسی واکسینه شوند زودتر از گروه‌های دیگر در همین فاز به آنها واکسن تعلق گیرد. وی افزوده است: حدود 250 راننده تاکسی به صورت مستقیم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که البته تعدادی هم به صورت غیرمستقیم به دلیل عوارض ناشی از کرونا مانند حمله قلبی فوت کرده‌اند. ‌وزارت بهداشت باید هر چه سریع‌تر فکری به حال واکسیناسیون رانندگان تاکسی کند. وی همچنین اظهار کرده است: حدود 3 تا 4 میلیون نفر در طی روز توسط رانندگان تاکسی جابه‌جا می‌شوند و تاکسی‌ها به دلیل شرایط کرونا مسافران بیشتری نسبت به مترو و اتوبوس دارند ولی به هر حال هر چند که پروتکل‌ها در تاکسی‌ها رعایت می‌شود و تعداد مسافران نیز حداکثر دو نفر در صندلی عقب و یک نفر در صندلی جلو است ولی اگر یک نفر در تاکسی ناقل باشد چون فضا سربسته بوده و گاهی مسافر نیم ساعت تا 40 دقیقه در تاکسی است احتمال انتقال کرونا به راننده تاکسی و مسافران وجود دارد. وی تأکید کرده است: از وزیر بهداشت التماس می‌کنیم که فکری به حال واکسیناسیون رانندگان تاکسی کنند. آقای نمکی بارها از مردم التماس کرد که به سفر نروند و پروتکل‌ها را رعایت کنند اکنون ما از وزیر بهداشت التماس می‌کنیم که اقدامی عاجل برای واکسیناسیون رانندگان تاکسی انجام دهد.

معاون شهردار: هنوز مدل درست شهرسازی نداریم

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: با همه ادعاهایمان اما هنوز یک مدل درست شهرسازی نداریم. گلپایگانی در گفت‌وگو با مهر، درباره بافت فرسوده و اظهارات اخیر محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه نمره مدیریت شهری پنجم به دلیل عدم موفقیت در موضوع بافت فرسوده ۱۵ است، گفت: آقای هاشمی معیارهای خود را دارد اما بر اساس آنچه وظیفه قانونی و توان ما بوده، اعتقاد داریم که در موضوع بافت فرسوده یک تغییر ریل داشتیم. وی با بیان اینکه با این همه ادعا در موضوع شهرسازی هنوز مدل شهرسازی درستی نداریم، ابراز داشت: حتی در همین دوره پنجم مدیریت شهری نیز برای این موضوع مدل درستی نداریم و این موضوع را تکذیب نمی‌کنم. البته در این دوره تلاش‌هایی برای اصلاح این الگوی حدوداً ۶۰ ساله شده است اما دوره مدیریت ۳۰ ماهه نمی‌تواند این روش را به‌طور کلی تغییر دهد. ما در این دوره در زمینه تغییر روش مبتنی بر کمیت، تأمین سرانه‌ها، ارتقا هویت محله‌ها و پیگیری پروژه‌های کوچک مقیاس برای شأنیت محلات اقدام کرده‌ایم. وی عنوان کرد: در این موضوع بحث کمیت را باید کنار بگذارید. به عنوان مثال در محله نظام آباد هرچه امکان ساخت و ساز بیشتر و امکان تخریب و نوسازی بیشتری ایجاد کنیم، موفق‌تر هستیم اما آیا واقعاً اینگونه است؟ در همان محله‌های شرق تهران هرچه ساخت و ساز بیشتر شود، آیا واقعاً کیفیت هم بیشتر می‌شود؟ بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که اتفاقاً اینگونه نیست و در برخی مناطق باید آمار صدور پروانه کاهش یابد.  وی تاکید کرد: شاید برخی به این توقف و کاهش طبقات نمره منفی بدهند اما به نظر بنده با توجه به معیارهای شهرسازی این نمره مثبت است. قبول دارم که در برخی موارد جلوی نوسازی در بافت فرسوده را گرفتیم و سرعت نوسازی را کاهش دادیم اما آن موارد به صلاح شهر بوده است.

 

ارسال نظر