در شهر

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۶۰۳

افزوده شدن 10 مرکز جدید برای تزریق واکسن

شهردار منطقه 5 تهران از در نظرگرفتن 10 مرکز جدید برای واکسیناسیون کرونا در پایتخت خبر داد. محمود کلهری شهردار منطقه 5 تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره اختصاص 10 مرکز برای واکسیناسیون کرونا با اشاره به طرح سراسری شهید قاسم سلیمانی برای مهار کرونا اذعان داشت: در این طرح در منطقه 5 اقدامات خوبی رخ داد و همکاران ما در سپاه، بسیج، شهرداری و مرکز بهداشت تعامل و همکاری خوبی با هم داشتند و از هیچ کوششی دریغ نکردند. وی تاکید کرد: منطقه 5 به لحاظ جمعیت و آماری گستردگی زیادی دارد که به نسبت این جمعیت در وضع مهار و مقابله با کرونا و میزان مبتلایان آمار خوبی داشته است که از همدلی و همراهی ارگان‌ها و شهروندان رقم خورده است. شهردار منطقه 5 به قرار گرفتن سوله سازمان برنامه جنوبی در اختیار نظام سلامت برای واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و افزود: الان وضعیت واردات واکسن و تولیدات داخلی روز به روز بهتر می‌شود و به هیچ‌وجه پذیرفته نیست که واکسن و نیروی انسانی برای تزریق آن داشته باشیم اما مکان مناسب در اختیار آنها نباشد.باید آمادگی صددرصدی برای افزایش مکان‌های مناسب برای تزریق واکسن را داشته باشیم. وی ادامه داد: پارک ترافیک نیز برای تزریق واکسن مجهز شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و چند نقطه دیگر هم در نظر گرفته شده است.حتی پیش بینی 10 مکان جدید برای تزریق واکسن پیش بینی شده تا این چرخه به سرعت پیش برود.ما حتی آمادگی اینکه یکی ازساختمان‌های اداری را در اختیار نظام سلامت قرار دهیم داریم. کلهری تاکید کرد: تمامی سالن‌های ورزشی و امکانات شهرداری بدون هیچ محدودیتی برای سرویس دهی به شهروندان در راستای تزریق واکسن کرونا در اختیار مسوولان مربوطه خواهد بود و هیچ بهانه‌ای در این راستا پذیرفتنی نیست.

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری از افزایش ۳۰درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری از اول خردادماه خبر داد. به گزارش ایسنا، دو روز گذشته دستورالعمل تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد و بر این اساس نرخ کرایه‌های بین شهری افزایش خواهد یافت. بر این اساس، در صورت درخواست کانون‌ها و اتحادیه‌ها برای تعدیل نرخ جابه‌جایی مسافر به میزان بیش از نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی، نرخ پایه سالانه به پیشنهاد کارشناسی کانون‌ها و اتحادیه‌ها متناسب با عوامل موثر بر قیمت تمام‌ شده حمل‌ونقل تعیین می‌شود. پس از تعیین نرخ از سوی اتحادیه‌ها یا کانون‌های ذیربط، مراتب به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعکس و پس از تأیید سازمان به جهت انطباق با ضوابط، برای اجرا به اتحادیه یا کانون مربوطه ارسال و از سوی آنها ابلاغ بالاتر گفته شد، انجام می‌شود. احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی ترابری می‌توانستیم تا سقف تورم سالانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی در بخش حمل و نقل قیمت بلیت اتوبوس را افزایش دهیم که ۸۷ درصد بود اما مسلما مردم کشش این حجم از افزایش را نداشتند و بنابراین قیمت بلیت اتوبوس را با توافق صورت گرفته تنها ۳۰ درصد افزایش دادیم. وی ادامه داد: شورای عالی ترابری افزایش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی بین شهری را در اختیار اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی قرار داده و براین اساس از اول خردادماه ۳۰ درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس را خواهیم داشت. رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری تاکید کرد: در این افزایش قیمت کشش بازار و توان مردم را در نظر گرفتیم و به همین دلیل تنها ۳۰ درصد افزایش قیمت از اول خردادماه اجرا خواهد شد. البته عامری پیش از این، درباره نرخ کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری گفته بود: بر اساس نظر کارشناسان این بخش نرخ کرایه اتوبوس بین‌شهری به‌طور متوسط حدود ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر کیلومتر است در حالی که هم‌اکنون نرخی کمتر از ۱۰۰ تومان در حوزه حمل و نقل بین‌شهری اعمال می‌شود.

اتصال متروی تهران به پرند  و هشتگرد 

اتصال متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری همچون پرند و هشتگرد در دوره کنونی مدیریت شهری محقق خواهد شد. به گزارش مهر، پیروز حناچی، شهرداری تهران در هفتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن که روز سه شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین راهبرد حل دو چالش آلودگی و ترافیک را توسعه حمل و نقل عمومی برشمرد. او گفت: با هدف ارتقای حمل و نقل ریلی درون شهری، ۳۳ ایستگاه در این دوره از شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید و همچنین، ۴۰ کیلومتر به طول قطارهای شهری افزوده شد. او افزود: تولید قطار ملی در کشور کمتر از ۱۸ ماه تحقق یافت. طراحی این واگن‌ها در داخل انجام شده است و تلاش این بوده تا حداقل وابستگی به خارجی از کشور را داشته باشیم. حناچی اصلی‌ترین راهبرد شهرداری تهران در حل دو چالش آلودگی هوا و ترافیک را توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه قطار درون‌شهری نامید و افزود: با تأمین واگن‌های لازم که قراردادهای آن بسته شده تلاش می‌کنیم تا بهره‌وری مترو افزایش یابد. شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا کنترل آلاینده‌ها را برعهده بگیریم. همچنین اتصال متروی تهران به متروی شهرک‌های اقماری همچون پرند و هشتگرد در این دوره از مدیریت شهرداری تهران محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر