دلیل عقب‌نشینی شهرداری از خرید واکسن کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۶۶

ناهید خداکرمی رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران دلیل عقب‌نشینی شهرداری از ورود به عرصه خرید واکسن کرونا را وجود 200 میلیون دوز واکسن تقلبی در دنیا اعلام کرد.

خداکرمی گفت: محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در ستاد ملی کرونا در مورد خرید واکسن از بخش خصوصی صحبت‌هایی داشت که در این جلسه عنوان شد 200 میلیون واکسن تقلبی در دنیا تولید شده و از آنجایی که بیم آن می‌رفت از طریقی وارد کشور شود خرید بخش خصوصی برای تهیه واکسن منتفی شد لذا طرحی که در این زمینه داده بودیم فعلاً مسکوت ماند تا وزارت بهداشت تأییدهای لازم را اعلام کند.

او همچنین در پاسخ به اینکه شورای شهر برای مقابله با مواردی از قبیل ضرب و شتم یک دستفروش در شهرری طی روز عید فطر چه اقدامی در دستور کار قرار داده است؟ اظهار کرد: همه رسانه‌ها اطلاع دارند که طی 4 سال گذشته و در شورای پنجم مهم‌ترین مشکل در زمینه برخورد با دستفروشان بوده و خوشبختانه چنین اتفاقاتی تقریباً به صفر رسیده بود و مامورین شهرداری با صبوری، تعامل و تاب‌آوری بالا ساماندهی دستفروشان را به آرامی و با رعایت احترام انجام داده‌اند، ولی به هر حال اخیراً این اتفاق ایجاد شد و شورا هم شدیداً بر روی این قضیه حساس شد و به شهردار تذکر داده شد. بر اساس اطلاعات دریافتی گویا شورای تأمین شهرستان ری نسبت به تغییر محل دستفروشان تصمیم‌گیری کرده و بر همین اساس به شهرداری منطقه تکلیف شده است نسبت به جمع‌آوری این افراد اقدام کنند که اجرای این حکم با مقاومت دستفروشان مواجه شد.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: البته رفتار مامور شهرداری را توجیه نمی‌کنیم قطعاً‌ باید این موضوع با احترام و صبوری انجام می‌گرفت، رفتار نیروی خدمات شهری محکوم است 

هر چند که آنها حکم داشته‌اند اکنون باید با خاطیان برخورد شود و از همه ماموران خدوم خدمات شهری هم تقاضا دارم تاب‌آوری خود را افزایش دهند و با احترام در اجرای حکم با دستفروشان برخورد کنند. شهرداری‌های مناطق هم هر چه سریع‌تر مکان مناسب استقرار دستفروشان را ساماندهی کنند تا این افراد برای معیشت‌شان مشکلی نداشته باشند.

خداکرمی در پاسخ به اینکه پیروز حناچی شهردار تهران اخیراً در نشست خبری اعلام کرد که انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست میزان حقوق مدیران شهری میانگین چقدر است و چرا شورای شهر که شعار شفافیت دارد نسبت به این موضوع حساس نبوده است؟ نیز گفت: در کشور ما متأسفانه یک پیچیدگی‌هایی در مورد شفافیت‌ها به ویژه در زمینه حقوق‌ها و درآمدها وجود دارد و در شهرداری آنطور که باید عمل نشده در بدنه شهرداری بسیاری نسبت به انتشار نام و میزان درآمدشان مقاومت می‌کنند و تمایلی برای انتشار فیش حقوقی‌شان ندارند. ما پیشنهاد می‌کنیم این موضوع از طریق مجلس به صورت قانون درآید تا شهرداری بتواند بهتر در این زمینه عمل کند و این اعتراض وجود نداشته باشد که چرا نیروی بقیه سازمان‌ها فیش حقوقی‌شان را منتشر نمی‌کنند و نیروهای شهرداری ملزم به این کار شوند.

او افزود: میزان حقوق نسبت به حجم کار مدیران شهری که شبانه‌روزی کار می‌کنند چندان زیاد نیست البته از میزان عددی آن اطلاع دقیقی ندارم و موافق هستم که همه‌چیز باید شفاف باشد در این زمینه پیروز حناچی شهردار تهران باید پاسخگو باشد.

او اظهار کرد: حناچی شهردار پایتخت استاد‌تمام دانشگاه، معمار و سابقه بالای مدیریتی دارد و فردی محسوب می‌شود که طبیعتاً از نظر اشل حقوقی بالاترین میزان حقوق را در شهرداری دارد، از طرفی شهردار تهران هم ضریب حقوقی خاصی دارد ولی هر چه میزان حقوقش باشد بر مبنای موازین قانونی است و نه بیش از آن و یادآوری می‌کنم که فردی با شرایط حناچی اگر شهردار نبود درآمدی بسیار بیشتر از حقوق شهرداری داشت.

 خداکرمی در پاسخ به اینکه اعضای شورای شهر چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟ نیز گفت: من خیلی از جزییات و مبلغ حقوق و دستمزد اعضای شورا اطلاعی ندارم ولی از ابتدای فعالیت در شورای پنجم و شروع کار 5 میلیون تومان حقوق می‌گرفتیم سال دوم دریافتی‌های اعضا حدود 6 میلیون تومان بود و گویا چون حقوق اعضای شورا ضریبی از حقوق شهردار است و آقای حناچی به دلیل استاد تمام بودن حقوق بالاتری نسبت به سایر شهرداران داشتند، از این رو، حقوق اعضای شورا هم تغییر کرد و از سال 99 حقوق‌های اعضای شورای شهر حدود 2.5 برابر شد که البته همه تقریباً حقوق مساوی دارند و فرقی ندارد که فرد سابقه فعالیت در شورا داشته باشد یا عضو هیات علمی باشد، البته برخی از اعضای شورا که کارمند شهرداری هستند، همان حقوق شهرداری را می‌گیرند.

او همچنین با بیان اینکه تعیین حقوق اعضای شورای شهر بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور و مصوبه هیات وزیران تعیین می‌شود، اظهار کرد: اغلب اعضا زمان بیشتری در شورای شهر حاضر هستند و غیر از جلسات صحن که دو روز شورا تشکیل می‌شود بازدیدها و جلسات متعددی هم داریم و تقریباً عضویت در شورای شهر تهران یک کار تمام وقت است. ناگفته نماند که اغلب مدارک تحصیلی اعضای شورا هم کارشناسی ارشد یا دکترا است و چندین نفر از آنها عضو هیات علمی هستند و با توجه به این موضوعات حقوق چندان چشمگیری هم ندارند.

 

ارسال نظر