ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۲۲

تکذیب سقوط هواپیمای فوق سبک نیروی انتظامی

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال پیگیری موضوع ادعا شده مبنی بر سقوط هواپیمای دو نفره در شرق تهران هستیم البته اینکه ادعا شده است یک فروند هواپیمای فوق سبک متعلق به نیروی انتظامی روز جمعه سقوط کرده است، تکذیب می‌شود. ذیبخش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: صبح جمعه به نقل از یکی از سایت‌های خبری ادعا شده است هواپیمایی دو نفره در شرق تهران سقوط کرده است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بدون تأیید یا رد این خبر اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در حال پیگیری این موضوع است و به محض دستیابی به اطلاعات موثق در این باره اطلاع‌رسانی می‌شود. وی اضافه کرد: اینکه ادعا شده است امروز هواپیمایی دو نفره متعلق به نیروی انتظامی سقوط کرده است، تکذیب می‌شود، طبق استعلام و پیگیری که در همین لحظه از نیروی انتظامی داشتیم، آنها اعلام کرده‌اند که هواپیمایی فوق سبک ادعا شده متعلق به نیروی انتظامی نبوده است. وی اظهار کرد: بالگرد ناجا و آتش نشانی پردیس پس از جست‌وجوی منطقه به محل بازگشته و موردی را پیدا نکردند.

9 پیش‌نیاز تحول در بخش مسکن

به گفته محمد گلاب‌کش، کارشناس حوزه مسکن تحقق اهداف شعار سال در حوزه مسکن نیازمند بسترسازی مناسب از جانب نهادهای سیاست‌گذار به منظور پشتیبانی از تولیدکنندگان واحدهای مسکونی و حذف موانع فعالیت آنان است. گلاب کش از حذف قوانین دست و پاگیر، آسان‌سازی بهره مندی از تسهیلات بانکی، کاهش نرخ تسهیلات بانکی در این بخش، تسهیل اخذ مجوزهای مربوطه، حمایت‌های مالیاتی از تولیدکنندگان واحدهای مسکونی، حمایت از خانه اولی‌ها، توسعه صنعتی‌سازی ساختمان، تکمیل واحدهای مسکونی نیمه کاره، حمایت مناسب از بخش تضعیف شده سمت تقاضای مسکن و... به عنوان برخی از پیش نیازهای این مهم نام برد.وی در گفت‌وگو با ایسنا، میانگین تورم سالانه بخش مسکن در سال‌های اخیر را حدود ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این تورم معلول هزینه تامین زمین جهت ساخت مسکن است که در برخی مناطق بیش از ۶۰ درصد از قیمت واحد مسکونی را به خود اختصاص می‌دهد و یکی از راهکارهای تحقق شعار سال، حمایت از فعالان بخش مسکن به منظور تامین زمین ارزان قیمت درراستای صنعتی‌سازی ساخت مسکن است.گلاب‌کش، «کاهش قدرت خرید در سمت تقاضا و هزینه بالای ساخت در سمت عرضه مسکن»، را از دیگر عوامل تورم بالای بخش مسکن عنوان کرد و گفت: با پشتیبانی از فعالان تولید مسکن و مانع زدایی از فعالیت‌های آنها و همچنین افزایش قدرت خرید سمت تقاضا، درحقیقت به سمت عملیاتی‌سازی شعار سال حرکت کرده‌ایم. وی، با اشاره به واحدهای خالی، بر ضرورت خروج این واحد از انجماد تاکید و از این مهم تحت عنوان یکی دیگر از راهکارهای کاهش نرخ تورم در بازار مسکن نام برد و تصریح کرد: قانون مالیات برخانه‌های خالی به هیچ عنوان نمی‌تواند این واحدها را به بازار مصرف منتقل کند چرا که به اندازه کافی ماده و تبصره در قانون مربوطه وجود دارد تا محتکرین بتوانند در پوشش آنها همچنان مخفی بمانند.این کارشناس اقتصاد مسکن، به نقش تسهیلات بانکی در افزایش تولید واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان مسکن با مشکل سرمایه در گردش و کمبود نفدینگی مواجهند و تسهیلات بانکی و آسان‌سازی بهره مندی از این تسهیلات یکی از راهکارهای رفع این مشکل و جبران کمبود نقدینگی آنان است.وی، افزود: بانک‌ها موظفند که ۲۰ درصد از تسهیلات سالانه خود را در بخش مسکن هزینه کنند و برآوردها نشان می‌دهد که به جز بانک مسکن هیچ کدام از بانک‌ها به این تعهد خود عمل نکرده‌اند. الزام بانک‌ها به اجرای تعهدات خود در این بخش می‌تواند یکی از مصادیق حرکت در مسیر تحقق شعار سال باشد. 

لغو پروازهای بین‌المللی به سرزمین‌های اشغالی

در پی بالا گرفتن حملات موشکی فلسطینی‌ها به رژیم صهیونیستی، برخی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ بین‌المللی پروازهای خود به مقصد تل‌آویو و به‌طور کلی سرزمین‌های اشغالی را لغو کردند. به گزارش فارس به نقل از CNN، در پی بالا گرفتن تنش بین رژیم صهیونیستی و حماس و گسترش حملات موشکی فلسطینی‌ها به سرزمین‌های اشغالی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ بین‌المللی پروازهای خود به سرزمین‌های اشغالی و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی را لغو کردند. 

ارسال نظر