در شهر

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۲۱

ناتوانی یک‌چهارم شهرهای جهان برای مقابله با تغییر اقلیمی

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که از هر چهار شهر در جهان، یک شهر توانایی پرداخت هزینه‌های حفاظتی در برابر بحران آب و هوایی را ندارد. به گزارش ایسنابه نقل از روزنامه گاردین، براساس تحقیقات انجام شده از هر چهار شهر در جهان دست کم یک شهر، سرمایه کافی برای حفاظت از خود در برابر خسارت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی را ندارد و این درحالی است که بیش از ۹۰ درصد آنها با خطرات جدی روبرو هستند. شهرها با مشکلاتی همچون وقوع سیلاب، افزایش بیش از اندازه دما، کمبود آب و وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها بر اثر حوادث جوی روبرو هستند که این مشکلات با تغییرات آب و هوایی بیشتر می‌شود. بررسی ۸۰۰ شهر در جهان نشان داد که سال گذشته حدود ۴۳ درصد از شهرها که جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند برنامه‌ای برای سازگاری با بحران آب و هوایی ندارند. برای حدود ۲۵ درصد از این شهرها، محدودیت‌های بودجه‌ای دلیل اصلی عنوان شده است. بسیاری از این شهرها برای تامین بودجه مورد نیاز خود به منظور محافظت از زیرساخت‌ها و جمعیت آسیب پذیر خود در برابر این تهدیدها به دولت‌های ملی وابسته هستند. این بررسی همچنین نشان داد که سال گذشته ۴۲۲ شهر ۱۱۴۲ پروژه برای انطباق با بحران آب و هوایی داشته‌اند که هنوز بودجه آن تامین نشده است که به حدود ۷۲ میلیارد دلار سرمایه نیاز است. همچنین هزینه پروژه‌های مدیریت آب که هنوز تامین اعتبار نشده‌اند، به تنهایی ۲۲.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

فرصت 4 روزه برای اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده شوراها

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از فرصت چهار روزه برای اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده از سوی هیات‌های عالی نظارت استان‌ها از تاریخ ابلاغ نتایج خبر داد. به گزارش ایلنا، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های عالی نظارت استان می‌رساند؛ مستند به تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ ابلاغ نتایج چهار روز برای ثبت اعتراض خود وقت دارند. متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است: به اطلاع تمامی داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های عالی نظارت استان می‌رساند؛ مستند به تبصره‌های ۴ و ۵ ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور معترضان (شامل کلیه شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر و بالای ۲۰۰ هزار نفر) از تاریخ ابلاغ نتایج چهار روز برای ثبت اعتراض خود وقت دارند. با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را از سه روش زیر ثبت کنند:  ۱- مراجعه به فرمانداری‌های سراسر کشور در شهرستان حوزه انتخابیه داوطلب. ۲- مراجعه به هیات‌های عالی نظارت استانی، مستقر در مرکز استان حوزه انتخابیه داوطلب. ۳- مراجعه به کمیته رسیدگی به اعتراضات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور مسستقر در میدان شهدای هفتم تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، استادیوم شهید شیرودی، سالن شهید افراسیابی. در پایان، بار دیگر ازهمه داوطلبان مجدانه تقاضا می‌شود، با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا برای ثبت اعتراضات به فرمانداری‌های مستقر در شهرستان حوزه انتخابیه خود یا هیات‌های عالی نظارت استان مراجعه کنند. بدیهی است هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور به کلیه اعتراضات طبق قانون و با اولویت رسیدگی خواهد کرد.

واکنش به ضرب و شتم یک دستفروش

مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، نسبت به انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک دستفروش توسط عوامل شهرداری تهران واکنش نشان داد. به گزارش مهر، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری تهران، نوشت: برخورد خشونت آمیز با دستفروشان قانونی و انسانی نیست، پیگیر برخورد با ماموران متخلف سد معبر خواهم بود. در شرایط سخت اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم‌ها برخورد با دستفروشان مورد تأیید شورای شهر تهران نیست.

واکسیناسیون مربیان ورزشی در اولویت قرار گیرد

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: از دولت تقاضا داریم همانند واکسیناسیون دیگر ورزشکاران کشور، واکسیناسیون مربیان ورزشی را نیز در اولویت قرار دهد. به گزارش مهر، امیر محسنی، در خصوص وضعیت مربیان ورزشی باشگاه‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: مربیان ورزشی یکی از دسته مشاغلی است که در ایام کرونا آسیب بسیار زیادی را متحمل شدند. وی در خصوص استفاده مربیان ورزشی از بیمه بیکاری در ایام کرونا اذعان کرد: بخشی از مربیان تحت بیمه بیکاری توسط پیمانکاران بخش خصوصی قرار گرفتند. برخی دیگر از مربیان نیز با حضور در ۱۰ درصد باقی مانده فعالیت‌های مجموعه‌های ورزشی، فعالیت خود را در مجموعه‌ها ادامه دادند و از بیمه بیکاری استفاده نکرده‌اند. وی در خصوص استفاده باشگاه‌های ورزشی از تسهیلات و وام کرونا گفت: وزارت ورزش و دولت تسهیلاتی را در این باره اعلام کرد و از سوی دیگر وام بانک‌ها برای باشگاه‌های ورزشی با سود تا ۱۶ درصد عملاً کارگشا نیست. او با اشاره به واکسیناسیون کرونا مربیان باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: برای اعتمادسازی و حضور مردم در باشگاه‌های ورزشی و با توجه به شیوع بیماری کرونا از دولت تقاضا داریم همانند واکسیناسیون دیگر ورزشکاران کشور، واکسیناسیون مربیان ورزشی را نیز در اولویت قرار دهد.

 

ارسال نظر