تخفیف 50 درصدی موقت برای سد معبر ساختمانی

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۳۵۸

گروه راه و شهرسازی|

 اعضای شورای شهر تهران به احتساب نیمی از جرایم در نظر گرفته شده برای سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی کارگاهی در سه ماهه نخست از زمان اجرای مصوبه مربوطه رای مثبت دادند. در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن‌سازی حصار کارگاهی» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.  زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی درباره این مصوبه گفت: هدف از این مصوبه ساماندهی حصارهای کارگاهی به نفع شهروندان بوده و رویکردی ترغیبی و تشویقی در پیش داشته است. تلاش مصوبه بر این بوده است که سازندگان نسبت به رعایت حقوق شهروندان پیشگام باشند. هدف اصلی ساماندهی وضعیت شهر و تلاشی برای جلوگیری از آشفتگی در شهر بوده است.  نژادبهرام با بیان اینکه بخشی از این رویکرد با اتخاذ جرایمی برای‌ عدم رعایت قوانین مجوزهای ساختمانی در نظر گرفته شده است، گفت: هیات تطبیق درخواست داشته است که با توجه به رویکرد تشویقی و اخذ جریمه برای کسانی که آن را رعایت نکنند برای املاک شمالی فرمولی را در نظر گرفتیم که برگرفته از پهنه آن به علاوه عرض زمین در ارزش معاملاتی ملک ضرب در دو است. برای املاک جنوبی نیز همین فرمول بدون احتساب ضریب دو درنظر گرفته و از زمان تصویب مصوبه قابلیت اجرا دارد.  او گفت: پیشنهاد فرمانداری بر این است که با توجه به تشویقی بودن رویکرد شورا این اعداد در سه ماهه پس از تصویب مصوبه به نصف تقلیل یابد و بعد از سه ماهه اول آن را افزایش دهیم.  نژادبهرام با بیان اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی و نظارت و حقوقی با این پیشنهاد فرمانداری موافقت کردند، گفت: این مبحث به عنوان بند ۵ تبصره یک مورد تایید قرار گرفته است.  در ادامه پیشنهاد کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۸ رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

      انتقاد از آفرود سواری در سوهانک

آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز در نشست علنی دیروز این شورا با اشاره به تردد ماشین‌های آفرود در پارک جنگلی سوهانک، گفت: سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جنگلکاری در این منطقه انجام شده است و انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلا مجاز نیست. شهرداری در اسرع وقت نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک اقدام کند. او در تذکری گفت: شورای شهر مصوبه خوبی در موضوع ثبت میراث طبیعی توچال داشته است، اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد کمیته محیط زیست همچنان منتظر اعلام نظر میراث فرهنگی تهران هستیم. 

او ادامه داد: شهرداری تهران آمادگی دارد کلیه اطلاعات و مستندات را در اختیار اداره کل قرار دهد، اما آخرین گزارشی که تهیه شده و منطبق با الگوی وزارت میراث فرهنگی بوده، هنوز راجع به این موضوع نظری نداده‌اند و درخواست دارم تا هرچه سریعتر نسبت به آن اعلام نظر کنند.  میلانی ادامه داد: ارتفاعات توچال، بی‌بی‌شهربانو جزو میراث طبیعی است و باید از آنها حفاظت کنیم. این حفاظت باید همیشگی باشد و نباید مورد کاستی قرار گیرد.  رییس کمیته محیط زیست شهر تهران گفت: براساس گزارش شورایاری محله سوهانک اخیرا تردد ماشین‌های شاسی بلند «آفرود» از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک در ارتفاعات مشرف به تهران گسترش پیدا کرده است و علاوه بر مزاحمتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند خسارت بسیار جدی به پارک و ارتفاعات حساس شمال شرق تهران وارد می‌شود. 

میلانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای جنگلکاری در این منطقه انجام شده است، گفت: انجام چنین فعالیت‌های مخربی اصلا مجاز نیست. به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت با همکاری منابع طبیعی تهران نسبت به ایجاد گیت‌های کنترلی در ورودی پارک مذکور اقدام و گزارش جامعی از وضعیت بهره‌برداری از پارک جنگلی مذکور به شورای شهر ارسال نماید.

      هاشمی: برای کاندیداتوری

 دریغ نخواهم کرد

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز بر همان حرف قبلی خود هستم که تا فشاری نباشد، ثبت‌نام نخواهم کرد، اما اگر شرایطی پیش‌آید و از من درخواست شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنم، دریغ نخواهم کرد، اما هنوز بر تصمیم قبلی هستم. هاشمی دیروز در حاشیه دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: منتظریم که جبهه اصلاحات ایران معروف به نهاد اجماع‌ساز براساس برنامه‌های ارایه شده، تصمیم نهایی را بگیرد و به کاندیداها اعلام کند. هنوز تصمیم نهایی اعلام نشده است و فرصت هنوز باقی است.بعد از هم‌اندیشی با همفکران و بررسی نظر جبهه اصلاحات تصمیم گرفته خواهد شد.

 

ارسال نظر