ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۹۱

احتمال ورود دوباره چینی‌ها  به آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال ورود یک شرکت چینی برای تامین مالی ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال خبر داد. به گزارش ایلنا، طبق گفته وزارت راه و شهرسازی در صورت تامین مالی، یک باند از قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا سه ماه دیگر به‌ بهره‌برداری می‌رسد و در این مسیر بلندترین تونل کشور به طول 8.5 کیلومتر با مسیرهای دو طرف افتتاح می‌شود. قطعه اول این آزادراه هم به طول 32 کیلومتر اسفند ماه سال 98 افتتاح شد و زیر بار ترافیک رفت. قطعه چهارم آزادراه شمال هم به طول 20 کیلومترحدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس در روزهای پایانی دولت دهم افتتاح شد. تنها قطعه‌ای که هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته قطعه سوم این آزادراه است. این قطعه به طول احتمالا 47 کیلومتر در حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد قرار دارد. پیش از این قرار بود که با ساخت قطعه دوم، ترافیک به سمت جاده فعلی چالوس هدایت شود اما گویا تصمیمات جدیدی برای تکمیل آزادراه تهران- شمال گرفته شده‌ است.  خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با درباره آخرین تصمیمات برای قطعه سوم آزادراه تهران- شمال اظهار کرد: ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال نیازمند منابع مالی بسیار سنگینی است. وی با بیان اینکه برای ساخت قطعه سوم از منابع خارجی استفاده خواهد شد، گفت: برای تامین مالی قطعه سوم آزادراه تهران- شمال با 5 شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که مذاکره با یکی از این شرکت‌ها بسیار جدی است و دور جدیدی از مذاکرات فشرده با این شرکت در حال انجام است. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر با این شرکت چینی برای تامین مالی سهم دولت به توافق برسیم، طرح اجرایی این قطعه را هم به سرعت آماده می‌کنیم.

هشدار «زرد» درباره  وقوع سیلاب در 10 استان

سازمان هواشناسی با انتشار هشدار زرد از بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در بیش از ۱۰ استان خبر داد. به گزارش ایرنا، این اطلاعیه از رشد ابرهای همرفتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، قزوین، خراسان رضوی، خراسان شمالی، هرمزگان خبر داد. نوع مخاطره این سامانه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی است و منطقه اثر آن در روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) شامل آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و قزوین در روز پنجشنبه (۹ اردیبهشت) شامل شمال اردبیل و آذربایجان شرقی، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی، شرق یزد و در روز جمعه (۱۰ اردیبهشت) نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال هرمزگان خواهد بود. اثر مخاطره این سامانه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مرتفع و مستعد، احتمال وقوع تگرگ، احتمال شکستن درختان فرسوده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گردو خاک است.  سازمان هواشناسی هموطنان را به اجتناب از تردد وتوقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی، حفظ دام‌ها در مراتع و دوری از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حفظ و تقویت سازه‌های موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب توصیه کرد.

محور هراز تا اطلاع ثانوی مسدود است

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور، محور هراز در مسیر رفت و برگشت به علت ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است. به گزارش ایسنا، از روز سه شنبه محور هراز در مسیرهای رفت و برگشت در محدوده شنگلده به علت ریزش کوه مسدود شده است و تلاش برای بازگشایی این مسیر همچنان ادامه دارد. براساس اطلاعات به دست آمده از مرکز مدیریت راه‌های کشور، زمان دقیق بازگشایی این مسیر مشخص نیست، چرا که ممکن است در حین بازگشایی مجددا ریزش کوه در این محدوده اتفاق بیفتد به همین علت این مرکز زمان انسداد محور هراز را تا اطلاع ثانوی اعلام کرده است. مردم می‌توانند برای تردد از این محدوده از محور جایگزین فیروزکوه استفاده کنند.

برگزاری زودهنگام  انتخابات  نظام مهندسی توجیه ندارد

رییس شواری عالی استان‌ها گفت: دوره فعلی سازمان نظام مهندسی در آبان‌ماه به انتها می‌رسد و مطابق معمول انتخابات این نهاد صنفی باید در مهرماه برگزار شود اما بنا به دلایل نامعلوم، سازمان نظام مهندسی قصد دارد، انتخابات را در مردادماه برگزار کند. علیرضا احمدی، رییس شواری عالی استان‌ها در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی مبنی بر برگزاری انتخابات زودتر از مهلت تعیین شده گفت: بر اساس شکایات ثبت شده در سامانه ثبت تخلفات شورای عالی استان‌ها، بسیاری از افراد شاکی از برگزاری زودهنگام انتخابات نظام مهندسی انتقاد کرده‌اند. رییس شواری عالی استان‌ها در تشریح مساله پیرامون انتخابات نظام مهندسی گفت: دوره فعلی سازمان نظام مهندسی در آبان‌ماه به انتها می‌رسد و مطابق معمول انتخابات این نهاد صنفی باید در مهرماه برگزار شود اما بنا به دلایل نامعلوم، سازمان نظام مهندسی قصد دارد، انتخابات را در مردادماه برگزار کند. وی با اشاره به این نکته که برگزاری انتخابات زودهنگام توجیهی ندارد، افزود: مشخص نیست چرا در شرایط کرونایی متولیان نظام مهندسی قصد دارند، این انتخابات را زودتر از هنگام مشخص برگزار کنند.

 

ارسال نظر