شباهت منطقه 21 به نوار غزه

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۳۸

اعضای شورای شهر تهران دیروز درباره موضوعات مختلف از جمله اختلال در انجام خدمات شهرداری به مردم تا آسیب به کتیبه تاریخی شهر ری به شهردار پایتخت تذکر دادند.

دویست و نودمین جلسه صحن شورای شهر تهران صبح دیروز برگزار شد و اعضای شورا تذکرات مختلفی را مطرح کردند و شورایاری منطقه 21 نیز در صحن شورا حضور یافت و در مورد مشکلات این منطقه و مطالبات شهروندان توضیحاتی را ارایه کرد. مجید فراهانی پس از استماع صحبت‌های رابط شورایاری منطقه 21، گفت: مشکل در پیشبرد پروژه‌های کوچک مقیاس محلی در برخی نقاط منطقه 21 وجود دارد همچنین سازندگانی شهرک‌های مختلفی در این منطقه ساخته‌اند اما مشاعات و سرانه‌ها را تأمین نکرده‌اند در صورتی که جزو تعهدات‌شان بوده که نشان می‌دهد شهرداری منطقه باید در گرفتن تضمین از تعاونی‌ها جدیت بیشتری داشته باشند. وی با اشاره به اینکه منطقه 21 دارای بافت صنعتی بوده و مهم‌ترین مشکل ذاتی منطقه شکل جغرافیایی آن است که شبیه باریکه غزه در نظر گرفته شده گفت: این منطق دارای مشکل حمل و نقل عمومی و خدمت‌رسانی در حوزه خدمات شهری است. وی بیان داشت: همچنین از 61 پروژه توسعه محلی در این منطقه 20 پروژه فقط فعال است که این موضوع جای سوال دارد.

      موظف کردن شهرداری جهت تهیه واکسن

ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران هم با اشاره به روز شوراها گفت: امروزه بیش از دو سوم اختیار شوراها در دست نهادهای دیگر است. عمر شورای پنجم تهران با مشکلاتی ازجمله کاهش شدید ارزش پول ملی، بدهی‌های فراوان، شیوع کرونا و غیره روبرو بود با این حال شاهد کاهش هزینه‌های جاری و افزایش شفافیت در شورای شهر بودیم.

وی افزود: مدتی است خبر مجوز واردات واکسن توسط بخش خصوصی و فروش به آن شهروندان توانمند شنیده می‌شود. اگر این موضوع رنگ حقیقت پیدا کند، چهره بدی از کشورمان به جهانیان مخابره خواهد شد. چطور می‌توان رفع تبعیض‌های ناروا برای همه و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های مختلف را به یاد آورد و از واکسن پولی سخن گفت. نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دولت موظف است طبق قوانین، از محل درآمدهای عمومی نیازهای جامعه را تأمین و واکسن را برای همه به‌طور یکسان تأمین کند. امیدواریم متولیان حتی در صورت واردات واکسن پولی، آن را به صورت رایگان میان عموم جامعه توزیع کنند و شاهد اتفاقاتی نظیر احتکار واکسن نباشیم. امینی خاطرنشان کرد: شورای شهر در نظر دارد با تصویب طرحی فوریتی، شهرداری تهران را موظف به تهیه واکسن کرونا برای فعالین و شاغلین کادر مدیریت شهری نظیر کارکنان میادین میوه و تره بار، آتش نشانی، کارکنان بهشت زهرا و دیگر فعالین این بخش کند.

     اختلال در انجام خدمات شهرداری به مردم

محمد علیخانی عضو دیگر شورای شهر هم در تذکری به پیروز حناچی، شهردار تهران اظهارداشت: طی یک هفته اخیر سامانه شهرسازی، سامانه ماده ۱۰۰ و سامانه آرشیو اسناد قطعی مکرر داشته و در انجام خدمات شهرداری به مردم، اختلال ایجاد شده است. وی افزود: این امر باعث شده تا مردم در این شرایط کرونایی ساعت‌ها در راهروهای شهرداری سرگردان باشند. عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا مدیران مدیریت شهری به جای پیگیری اخراج کارکنان بی‌دفاع، وظایف خود را به درستی انجام دهند تا بیش از این موجب ایجاد نارضایتی میان مردم و کارکنان شهرداری نشوند. 

     آسیب به کتیبه تاریخی چشمه علی در شهر ری 

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر هم در تذکری به مدیران شهری و میراث فرهنگی اظهارداشت: روز گذشته کتیبه تاریخی چشمه علی در شهرری مورد آسیب قرار گرفته و افرادی آن را با رنگ مو مخدوش کرده‌اند. وی افزود: این اتفاق نتیجه آن است که تا چه اندازه در مراقبت این آثار کوتاهی می‌شود البته این خرابکاری قابل ترمیم است اما لازم بوده اقدامی جدی برای حفاظت از این آثار انجام شود. نظری همچنین با اشاره بر روز شوراها گفت: در آستانه نهم اردیبهشت و روز شوراها هستیم و ۲۲ سال از آغاز به کار شوراها می‌گذرد. اما در تمام این سال‌ها نهاد شورا همواره از سوی دیگر دستگاه‌ها تحت فشار بوده است.عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم به جایگاه‌ها و نقش شوراها در کشور بیشتر توجه شود و همه در دفاع از این نهاد همراه شوند. امیدوارم در آینده شاهد تحول در قانون شوراها با محوریت مدیریت یکپارچه شهری و ایجاد مرجعی برای مقررات کلان‌شهری باشیم.


 

ارسال نظر