ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۰۴

خسروی: قیمت مسکن  باید ۲۵ درصد کاهش یابد

مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعطیلی دفاتر املاک منجر به ایجاد مشکلاتی برای خریداران و فروشندگان شده و درخواست بازگشایی دفاتر با رعایت پروتکلهای بهداشتی را داریم گفت: برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا کنند باید قیمت مسکن حداقل ۲۵ درصد کاهش پیدا کند. خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز ۲۱ فروردین ماه که دفاتر املاک تعطیل شده‌اند مشکلاتی برای طرفین معامله ایجاد شده و به همین دلیل تقاضا داریم در دسته‌بندی کرونا جزو گروه شغلی یک محسوب شویم تا بتوانیم فعالیت کنیم و به مردم خدمات بدهیم. به خصوص که به فصل جابه‌جایی مستاجران نزدیک می‌شویم و لازم است تا نسبت به انجام معاملات چاره‌اندیشی شود. وی افزود: فعالیت دفاتر املاک، بیشتر از طریق تلفن انجام می‌شود. زمانی هم که متعاملین در اتاق قرارداد حضور می‌یابند، فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی رعایت می‌شود. ما از ابتدای سال دائما تعطیل بوده‌ایم؛ در حالی که لازم است به کار مردم رسیدگی کنیم. رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از مردم مجبور به جابه‌جایی هستند گفت: عده‌ای خانه خود را فروخته‌اند یا مستاجرانی هستند که حکم تخلیه برایشان صادر شده است؛ در حالی که ما نمی‌توانیم سرویس بدهیم. خسروی درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی معامله‌ای انجام نمی‌شود، اما قبل از عید قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین آمده بود. بعد از این هم باید قیمت‌ها بیش از ۲۵ درصد کاهش یابد تا مردم مقداری توان خرید پیدا کنند. بارها اعلام کرده‌ایم ستاد تنظیم بازار برای مسکن ایجاد شود و پلیس امنیت به عنوان عضو این ستاد بر بازار نظارت کند. به‌طور مثال ما اعلام می‌کنیم قیمتها کاهش پیدا کرده، بعد عده‌ای بخر و بفروش مصاحبه می‌کنند که کاهش نیافته است. سوداگران به دلیل منافع خود مخالف پایین آمدن قیمتها هستند. لذا باید بر فعالیت این افراد نظارت شود.

رشد 182 درصدی پروازهای فرودگاه مهرآباد 

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به خرید حدود ۱۵ میلیارد تومان مواد ضدعفونی مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: ‌نوروز امسال پروازهای مهرآباد ۱۸۲ درصد رشد داشت. به گزارش تسنیم، ابراهیم مرادی اظهار کرد: سال گذشته پس از گسترش ویروس کرونا، در الزامات مربوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد مبارزه با شیوع کرونا در فرودگاه مهرآباد به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیش از 15 میلیارد تومان هزینه شد. وی ادامه داد: هزینه مستقیم آن مربوط به تهیه مواد 

ضد عفونی‌کننده، خرید دوربین‌های حرارتی، ماسک و دستکش و هزینه‌های غیرمستقیم آن غیبت کارکنان کلیدی به دلیل ابتلا به این ویروس، تهیه زیرساخت‌های مرتبط با دورکاری کارکنان، مرخصی کارکنان دارای فرزند زیر 6 سال، جایگزینی تجهیزات مستهلک شده ناشی از پاشش مواد ضد عفونی‌کننده و غیره بود. وی تصریح کرد: این یک حقیقت آزاردهنده است که از زمان گسترش ویروس کرونا، صنعت هوانوردی ایران مانند صنعت هوانوردی جهان دچار رکود بسیار شدیدی شد. وی ادامه داد: این موضوع فرودگاه مهرآباد را نیز مانند تمام فرودگاه‌های کشورمان تحت تاثیر قرار داد، اما با این حال درفرودگاه مهرآباد طی ایام نوروز نسبت به نوروز 99 افزایش 182 رصدی پروازها ثبت شده است.

دستور اسلامی برای  اتمام پروژه‌های وزارت راه

 محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین منابع پروژه‌های زیربنایی بر اساس راندمان، گفت: از همه کانال‌ها و ظرفیت‌های قانونی برای تامین کسری منابع استفاده می‌شود. به گزارش تسنیم، او با تاکید بر اینکه تمامی پروژه‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید به فعالیت خود ادامه دهند، اظهار کرد: تمامی پروژه‌هایی که در دست اجرا هستند؛ چه آنهایی که باید در این دولت به افتتاح برسند و چه پروژه‌هایی که ادامه‌دار هستند، به هیچ عنوان وقفه‌ای در روند فعالیت آنها نباید اتفاق بیفتد. وی با اشاره به دستور قاطعی که در همین زمینه در نشست هفته نخست اردیبهشت‌ماه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی صادر کرده است، افزود: مجریان و متصدیان باید پروژه‌ها را مدیریت و راهبری کنند تا با اهتمام ویژه پروژه‌ها به اتمام رسیده تا در اختیار مردم قرار گرفته و بتوانند از آن استفاده کنند. اسلامی با بیان‌ اینکه در چارچوب توان کشور از همه فرصت‌هایی که برای تامین کسری منابع مالی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بودجه وجود دارد، استفاده خواهد شد، افزود: در این زمینه از همه کانال‌های مختلف و از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهد شد و در قانون هم در این خصوص ظرفیت‌های زیادی وجود دارد. ضمن اینکه مسیر تامین منابع در بازار سرمایه فراهم شده است تا به این شکل و از این طریق امکان پشتیبانی پروژه‌ها فراهم شود. وی تاکید کرد: نکته مهم‌تر اینکه با برنامه‌ریزی دقیق در قالب طرح جامع حمل و نقل، پروژه‌های اولویت‌دار و آنهایی که پیشرفت بالاتری دارند، در اولویت قرار گرفتند تا با سرعت بالاتری انجام شوند. به این ترتیب لایه به لایه پروژه‌هایی که در تقدم هستند نیز در دست اقدام قرار خواهند گرفت. به گفته وی، در این زمینه استفاده از منابع برای پروژه‌هایی در اولویت قرار خواهند گرفت که حداکثر راندمان را دارند.

 

ارسال نظر