در شهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۰۳

زمان آز مون و خطا نیست، واکسیناسیون عمومی انجام شود

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای کنترل کرونا اجرا شده و موفقیت‌ها و شکست‌هایی داشته‌ایم اما به‌طور کلی در حال حاضر وقت آزمون و خطاهای گذشته نیست و باید واکسیناسیون عمومی در اولویت قرار گیرد. خداکرمی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص اجرای ناقص و بدون نظارت قرنطینه در سطح شهر گفت: طی یک سال اخیر شاهد شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های مختلف برای شهروندان بودیم اما در حال حاضر که موج چهارم کرونا شیوع یافته، دیگر نه شورای شهر و نه دولت ابزار نظارتی موثر و کارآمدی برای کنترل شرایط به ویژه قرنطینه و ایجاد محدودیت در ترددها ندارند. وی افزود: در حال حاضر با وجود اعمال محدودیت‌ها و لزوم فعالیت محدود مشاغل بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، اما همچنان در سطح شهر شاهدیم که مغازه‌ها و کسبه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تغییر چندانی در سطح شهر دیده نمی‌شود. خداکرمی تصریح کرد: وقتی می‌گوئیم مغازه‌ها بسته شوند، نمی‌توانیم تنها با یک قانون یا مصوبه کسب و کار مردم را تعطیل کرد یا در صورت این نوع تصمیم‌گیری، باید تسهیلات مالی برای شهروندان و کسبه در نظر گرفته شود. به علاوه برای اینگونه تصمیم‌گیری‌ها باید توجه شود که با بسته شدن مغازه‌ها چه کسی باید خرج این افراد را بدهد. او اظهار کرد: در حال حاضر شاهد انباشت روش‌های قرنطینه هستیم اما این نوع کنترل به‌طور موثر جوابگو نیست و باید واکسیناسیون عمومی در اولویت قرار گیرد.

دریافت مفاصاحساب نوسازی  از شهرداری برخط شد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) از برخط شدن درخواست و دریافت مفاصاحساب شهرداری خبر داد و تاکید کرد از این پس کلیه فرایندهای مربوط به این مفاصاحساب کاملا به صورت اینترنتی و در سامانه تهران من انجام می‌شود. به گزارش ایلنا، محمد فرجود گفت: شهروندان می‌توانند با ثبت مشخصات ملک خود در قسمت «املاک من» در سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir فرآیند استعلام تا دریافت مفاصاحساب را به صورت کاملا غیرحضوری انجام دهند. فرجود با اشاره به اهمیت توسعه خدمات غیرحضوری شهری به ویژه برای پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان و کارمندان شهرداری به کرونا گفت: با اینترنتی شدن این فرآیند کارمندان شهرداری می‌توانند به صورت دورکار هم درخواست‌های مفاصاحساب را بررسی کنند و شهروندان بدون نیاز به خارج شدن از منزل، مفاصا را دریافت نمایند.

تکذیب واکسیناسیون  مدیران شهرداری تهران 

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: تاکنون حتی یک مورد انجام واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر به ما گزارش نشده است. مدیرعامل شرکت شهرسالم در گفت‌وگو با فارس درباره شائبه دریافت واکسن توسط برخی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: تاکنون حتی یک مورد واکسیناسیون در این زمینه به ما گزارش نشده و آمار صفر بوده است. وی افزود: واکسیناسیون کارکنان بهشت زهرا و سازمان پسماند انجام شده و از دو روز پیش واکسیناسیون کادر درمان شرکت شهر سالم که تعدادشان حدود ۸۰۰ نفر است نیز آغاز شده و در چند مرحله ادامه دارد. مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرداری تهران گفت: بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۳ هزار و ۵۲ نفر در شهرداری مبتلا به کرونا شده و ۶۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند که البته آمار غیررسمی بیشتر از این تعداد است چرا که برخی از سازمان‌ها ممکن است آمار جدید مبتلایان متوفیان را به شهرداری اعلام نکرده باشند. به گفته چوبینه، سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بیشترین مبتلایان و متوفیان کرونا را داشته‌اند.

شارژ مالی مترو تهران و کلانشهرها

به موجب تصمیم شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه مربوط به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، شرکت‌های قطار شهری در تهران و ۸ کلانشهر دیگر کشور، مجددا " از یک منبع مالی مهم و تاثیرگذار بهره‌مند خواهند شد. به گزارش ایلنا، علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این رابطه گفت: پس از پیگیری‌ها و مذاکرات مستمری که سال گذشته با وزارت نفت، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، خوشبختانه با مساعدت و همراهی نهادهای مذکور، مصوبه کاهش خط مبنای محاسبات 

صرفه جویی سوخت به ازای هر سفر جدید با ناوگان جدید شبکه خطوط مترو به تصویب شورای اقتصاد رسید تا همچون سال ۱۳۹۸ بتوانیم از این منبع مالی ارزشمند و قانونی، در راستای توسعه مترو کلانشهرها استفاده کنیم.  امام افزود: این قانون از قبل هم وجود داشته است اما با شیوع بیماری کرونا و به تبع آن کاهش مسافران شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری که‌عدم تحقق خط مبنای مصوب شورای اقتصاد را به دنبال داشت، عملا  شرکت‌های مترو کلانشهرها از مزایای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر محروم شدند؛ طبق این ماده قانونی به ازای افزایش سفر با ناوگان جدید مترو بیش از خط مبنای مصوب، مبلغی معادل میزان صرفه جویی سوخت تا ۱۰ سال به شرکت‌های مترویی تعلق می‌گیرد.  مدیرعامل شرکت مترو گفت: با کاهش ۵۰ درصدی خط مبنای محاسبات صرفه جویی سوخت به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تعداد مسافران مترو، از ابتدای سال ۱۳۹۹ مبلغ معادل صرفه جویی سوخت به ازای سفرهای بیشتر از خط مبنای جدید، محاسبه و برای توسعه شبکه خطوط و تأمین ناوگان مترو کلانشهرها اختصاص خواهد یافت. 

 

ارسال نظر