در شهر

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۷۶

افت تعداد مسافران مترو  به کمتر از نیم میلیون نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: در حال حاضر آمار مسافران پایتخت با استمرار محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از اصناف به ۴۸۰هزار نفر در طول روز رسیده است. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با فارس، افزود: این در حالی بوده که قبل از شیوع کرونا با همین ظرفیت کنونی 2 میلیون و 200 هزار مسافر در طول روز از طریق مترو در نقاط مختلف شهر جابه‌جا می‌شدند و در حال حاضر با یک پنجم ظرفیت قبل از کرونا مترو فعال است. او گفت: دولت لازم است که در توسعه واگن‌های مترو از شهرداری حمایت کند تا امکان رعایت فاصله اجتماعی هر چه بیشتر و بهتر وجود داشته باشد البته از مسافران هم خواستاریم که سفرهایشان را با مترو مدیریت کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند. وی درباره ضدعفونی واگن‌های مترو گفت: یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و طی این یک سال، مداوم ضدعفونی قطارهای مترو انجام گرفته و مشکلی در این راستا نداشته‌ایم.

پاکسازی نمادین پارک ملت تهران

همزمان با هفته جهانی زمین پاک، پارک ملت تهران به صورت نمادین پاکسازی شد. به گزارش مهر، مهدی هوشیار، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ در این باره گفت: با توجه به وضعیت بحرانی بیماری کرونا در شهر تهران، پاکسازی پارک ملت با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا با حداقل نفرات و رعایت فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن سلامت شهروندان و کارکنان به عنوان مهم‌ترین اولویت، انجام می‌شود. هفته زمین پاک در ایران، از روز دوم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ موضوع جهانی هفته زمین پاک امسال «احیای زمین، اراده ما» اعلام شده است.

رد پیامک جعلی  برای سراهای محله 

باوجود تکذیب پیامکی جعلی که بر لزوم  ثبت نام تمامی سالمندان برای دریافت نوبت تزریق واکسن، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از ادامه حضور شهروندان برای ثبت نام در سراهای محله خبر داده است. به گزارش مهر، از هفته گذشته پیامکی مبنی بر لزوم ثبت نام تمامی سالمندان (افراد بالای 60 سال) و بیماران خاص و قلبی و… برای دریافت نوبت اخذ واکسن در مراکز بهداشتی محلات در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نسبت به این خبر واکنش نشان داده و گفت: پیامک ارسالی به برخی شهروندان برای ثبت درخواست واکسن، ساختگی است و صحت ندارد. تبریزی با بیان اینکه مشخصات اغلب سالمندان در پرونده الکترونیک سلامت وجود دارد و بر اساس آن زمان واکسیناسیون را از طریق پایگاه‌های سلامت شهر و روستا اطلاع می‌دهیم، ادامه داد: زمانبندی دقیق واکسیناسیون سالمندان بر اساس سند ملی واکسیناسیون خواهد بود و کسانی که اصلاً در پرونده الکترونیک سلامت ثبت نیستند هم با مراجعه به مراکز بهداشت می‌توانند در فاز دوم واکسیناسیون قرار گیرند. حالا با گذشت چند روز از تکذیب این خبر جعلی زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه این پیامک جعلی حدود یک هفته پیش ارسال شده و بلافاصله هم از سوی مسوولان امر تکذیب شده است، گفت: با این وجود در دو روز اخیر افرادی به سرای محلات یا پایگاه‌های بهداشت برای ثبت‌نام دریافت واکسن مراجعه کردند و پایگاه‌های بهداشت نیز با جمعیتی مواجه شدند که نمی‌دانستند، چرا به مراکز مراجعه کرده‌اند. وی گفته است، شهرداری ۸۵ پایگاه سرای محلات را در اختیار پایگاه‌های بهداشت گذاشته است که طرح شهید سلیمانی در آنها اجرا می‌شود. تنها کار مشترک شهرداری با مجموعه وزارت بهداشت در سطح محلات طرح شهید سلیمانی است که هیچ ارتباطی با واکسن ندارد.

هشدار درباره آلودگی هوا  در پایتخت در تابستان

آرش حسینی میلانی، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال به دلیل شرایط اقلیمی و خشکی ممکن است در اواخر بهار و تابستان شاهد آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار و اوزون باشیم.

به گزارش مهر، حسینی میلانی در جلسه دیروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: متاسفانه در حال حاضر شیوع کرونا خطرات زیادی را ایجاد کرده لذا از دستگاه‌های مسوول می‌خواهم تا نسبت به قرنطینه‌های مرزی توجه ویژه داشته باشند. عضو هیات رییسه شورای شهر در تذکری در خصوص احتمال ایجاد آلودگی هوا در ماه‌های پیش رو عنوان کرد: امسال به دلیل شرایط اقلیمی و خشکی ممکن است در اواخر بهار و تابستان شاهد آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار و اوزون باشیم. وی افزود: سال گشته ۳۴ روز با اوزون در تیر و مرداد روبرو بودیم. امسال نیز به دلیل شرایط کرونا با لغو طرح ترافیک و افزایش آلودگی روبرو خواهیم بود. عضو هیات رییسه شورای شهر تصریح کرد: امسال حتی با گرد و غبار در فروردین مواجه بودیم این در حالی است که در گذشته به این شکل نبود و امسال ۴ روز ناسالم داشتیم که غبارهای آن از کانون‌های غبار خیز اطراف تهران بلند شده بود. میلانی گفت: هنوز غبارهای کشور عربستان و عراق به کشور نرسیده است و باید منتظر آلودگی بیشتر باشیم، لذا باید کارگروهی برای این منظور تشکیل شود و به آن رسیدگی کند.

 

ارسال نظر